2015-08-22, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propsyk
Jag skulle också föredra om staten hanterade sådana frågor. Men nu har de inte gjort det. De har släppt ut honom med förhöjd återfallsrisk och dessutom gett honom tillstånd att bosätta sig i närheten av offren. Rättsväsendet har svikit och golfklubban är en direkt konsekvens av det.

Mycket bättre vore om rättsväsendet hanterade våldtäktsmän som hagamannen. Men det gör de inte.

Min egen inställning till det här är rätt så komplex, inte "bara rätt" eller "bara fel". Det finns några olika möjliga utfall nu, och utsikterna gör mig inte särskilt förtvivlad.

Kanske kniper alla käft, och golfpolarna går fria. Det kan jag leva med.

Kanske åker de dit och får sitta några månader. Det kan jag leva med. De är väl vuxna människor som förväntat sig vad som kan hända? Om de blir dömda kan de sedan prata om saken utan att oroa sig, och blir mer fria att ta emot folkets hyllningar. Polisen får en poäng i uppklarandestatistiken. Och herr Hagamannen själv får "upprättelse" eftersom lagen har haft sin gång (vilket innebär att han ska vara nöjd enligt dom i den här tråden som tycker att lag ska gå före rätt). Alla vinner!

En annan möjlighet är att golfarna kanske blir utpekade och får sitta anhållna/häktade ett tag, men att bevisen inte räcker till en fällande dom. Då får vi alla bidra genom skatten till deras skadestånd. Det kan jag också leva med!
Citera
2015-08-22, 23:43
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Men vad hade "modigt" varit? Att skicka fram deras minsta kille med nävarna i högsta hugg sägandes "kom an då Hagamannen!"?

Det finns inget "modigt" eller "fegt" i sådana här fall, målet var att spöa Hagamannen. Eftersom det är olagligt och det finns poliser och allmänhet som kan gripa in så gäller det att agera snabbt, resolut och inte riskera att man möter motstånd som man inte klarar av och säkra flykten.

Vad är så svårt att förstå?

Om de hade ansett det moraliskt rätt, och då såg sig som hjältar, hade de låtit sig gripas på plats. Nu är det fega krakar vi talar om.
Citera
2015-08-22, 23:43
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tycks ha svårt att förstå att det är just fegt att fyra ger sig på en och dessutom måste ha tillhyggen för att våga..

Myndighetsingripanden handlar inte om att "ge någon en läxa" eller "skada" någon - utan att på effektivaste sätt få kontroll på personen ...

Jag gissar att det är bristen på den insikten som kanske ligger bakom ditt "har varit".
https://sv.wiktionary.org/wiki/feg

Citat:
person som inte törs utföra vissa aktiviteter

Vet man att var och en av dessa inte vågade ge sig på honom ensam?
Citera
2015-08-22, 23:44
Medlem
flashbackcoolingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverElefant
Ni som ylar om rehabilitering. Det funkar inte speciellt bra för brottslingar.

Lägg pengar och resurser på ungdomar istället, där det går att göra skillnad och där det håller på att gå åt helvete.

Så den som har begått ett brott är i din mening inte värd möjligheten till en andra chans?

Då kan vi lika gärna införa dödsstraff, sparar massa skattepengar också hö hö.

Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Jag VET det! Var i min text står det att jag skrev att det var ortsborna?!?!

Självklart var det nån av dom svårt myggbitna halvfeta raggarna från orten som ligger bakom detta.

En Umeåbo hade startat en Facebook sida och sen kört en multikulti med en massa negrer och batikhäxor. Antar att det är anledningen till att en stad med 130+ invånare ej har ett SHL lag .
Citera
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexapa
Polisen har vidtagit åtgärder för skydd av NL men berättar inte vad, man undrar vad...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21294408.ab

Aah underbart,polisen gör det igen,sist skyddade dom asylboendena mot svenskar efter IKEA morden,jävlar va vi svenskar måste vara farliga plötsligt.
Citera
2015-08-22, 23:46
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Vet vi vem som höll i golfblubban? Jag skulle vilja skicka blommor eller choklad eller så.

En tatuerad mc-knutte på steroider antagligen. Finns Bandildos i de trakterna där Hagamannen pluggar eller någon liknande mc-klubb?

De har väl gjort det mot betalning eller att någon känner/är närstående med något av Hagamannens offer.
Citera
2015-08-22, 23:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Men din äckliga lilla jävla dårfink....har hon (hen) inga nyanser?
Du är ju för fan så dum i huvudet att en smäll av en golfklubba i din skalle knappast skulle göra någon skillnad på intellektet.
Om du var dubbelt så smart skulle du fortfarande anses som efterbliven!

Hon (hen) skrev ku att hon (hen) hellre blev sönderslagen än våldtagen IGEN vilket betyder att hon (hen) redan har blivit våldtagen en gång...fattar du?

Var det inte du som hade en bekant som blivit sönderslagen och en bekant som blivit våldtagen,och den sönderslagne lever i dag i misär och den våldtagne levde ett lyckligt liv?

Om det är dina nyanser kan du väl bara vara tyst istället,du har ju inte gått igenom det själv direkt.

Den som använder »hen« kan inte vara rätt skruvad.

Det är värre att bli brutalt misshandlad än att bli ofrivilligt utsatt för en sexuell handling utan att bli fysiskt skadad. Om någon utsätts för en våldtäkt är den som blivit mest fysiskt skadad också den som blivit mest utsatt.

Hagamannen har framför allt utfört seriebrott och detta under lång tid. Det är riktigt allvarligt. Alla offer som han förövade brott mot har inte lidit lika allvarligt, men hans gärning ska sättas till att de skedde i en serie.

De som tog lagen i egna händer i kväll hoppas jag åker dit. De ska dömas för sin gärning, inte för mot vem gärningen riktades.
Citera
2015-08-22, 23:47
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Det var knappast oväntat...

nej! och det värsta är att många i denna tråd värnar om herr hagaman och vårt land som rättstat. man vill spy på dessa svenskar och deras storsinthet. men kommer de att ändra åsikt. förmodligen inte.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
https://sv.wiktionary.org/wiki/feg

Vet man att var och en av dessa inte vågade ge sig på honom ensam?
Ja, eftersom de var tvungna att hålla varandra om ryggen och använda tillhyggen ...

Fyra fega dårar som bör låsas in - vem vet vem som blir offer för deras tilltag nästa gång.
Citera
Medlem
GainerWheys avatar
Kul att höra att han har blivit misshandlat, är egentligen inte så konstigt med tanke på vilka handlingar han har begått tidigare i sitt liv. Dock finns det väl att alltid någon PK vänsterfeminist som ska försvara hagamannen nu och säga att dem är på hans sida
Citera
2015-08-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tycks ha svårt att förstå att det är just fegt att fyra ger sig på en och dessutom måste ha tillhyggen för att våga..

Myndighetsingripanden handlar inte om att "ge någon en läxa" eller "skada" någon - utan att på effektivaste sätt få kontroll på personen ...

Jag gissar att det är bristen på den insikten som kanske ligger bakom ditt "har varit".

"If you find yourself in a fair fight you didn't plan your mission properly."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in