2015-08-22, 23:30
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nu var det INTE ortsborna som gjorde detta utan tydligen var det 4st från Umeå som åkt upp och slagit han!

Sedan så är det upptill frivården att avgöra vart han sak men jag tvivlar han kan vara kvar pga han personliga säkerhet!
Jag VET det! Var i min text står det att jag skrev att det var ortsborna?!?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
6 sadistiska våldtäkter (ren tur att ingen dog )
Ingen vilja till rehabilitering
Frånvaron av skam (han flyttar tillbaka )
Medkänsla med offren (samt alla deras närstående ) som tvingas leva med ovissheten att närsomhelst stöta ihop med den som fördärvat deras liv

Åtta överfall, tre våldtäkter och två mordförsök.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vilken tråd! Helt otroligt. Jag kan inte påminna mig att jag har läst något liknande i någon tråd tidigare. Inte ens då det har handlat om Knivmördande IKEA-negrer, inte ens då det har handlat om Elins mördare Ephrem Tadele Yohannes har det varit så här. Elins mördare som styckade upp henne och begravde henne under ett stenrös i Göteborg.

Vad kan det vara som gör att Hagamannen (vidrig!) får en sådan otrolig lynchstämning?

Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
För att folk är flockdjur och obenägna att tänka rationellt och förnuftigt.

Helt sjukt, och betahannarna som minsann ska säga att om någon så mycket som kröker ett lillfinger på min syster så.. vrålar i tråden.

Visst är han ett vedervärdigt kräk, men vill vi ha ett Sverige där stening normaliseras, eller ska vi ha en rättsstat?

Argumenten att brottsoffer ofta vill ha denna typ av hämnd tror jag inte är sant, det finns säkert dem som mår dåligt av att gärningsmannen blir lynchad och känner skuld. Givetvis individuellt, men ingen sanning.
Citera
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jag känner till detta, men det går inte att gå runt i samhället och plocka alla som man bedömer har en hög återfallsrisk att begå brott igen.

Jag skulle vilja veta mer om gärningsmännen. Är det anhöriga till offrerna så har jag stor förståelse för vad dom gjorde men är det slumpmässiga personer så ser jag det här som ett allvarligt problem. Nästa gång kanske dom slår ned någon som är oskyldig.

Sen tror jag att folk hatar honom så mycket för att han är en vit svensk man. Hade han varit en invandrare så är jag helt säker på att det hade varit tyst i tidningarna ända tills han blev misshandlad.

Jag håller verkligen med om att det är problematiskt. Men detta är också ett politiskt ställningstagande (även om gärningsmännen troligen inte är medvetna om det). Det ger signaler till politikerna att man inte kan släppa ut farliga personer på gatan.

Dock kan man inte jämföra denne återfallsförbrytare med alla andra. Då dennes offer är slumpmässigt utvalda och offren får men för livet...

Varför skulle det vara mer förståeligt om det var anhöriga som gjorde detta? Han har ju som sagt fått sitt straff för det han har gjort. Då ska dom väl inte behöva straffa honom mer? Jag skulle gissa på att det är lokala killar som gjort detta eftersom dom inte vill ha honom där av fullt förståeliga skäl.

Tror hatet varit lika stort mot en invandrare, men om media skyltat lika stort med det är väl tveksamt.

Jag är kluven i frågan och kommer kanske ändra mig. Men just nu känns det helt rätt att han fick en golfklubba i huvudet.
Citera
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du har inte hängt med i hur brottsrubriceringen »våldtäkt« har förändrats.

Eeh jo...du måste fortfarande vara FYSISK,du blir inte dömd för våldtäkt för att olovligen TITTAT på fittan,du MÅSTE röra den...fattar du?

Pussas är att vara fysisk,knulla i missionären till Barry White är att vara fysisk,att slå någon med en golfklubba är att vara fysisk vare siig man slår dom på fittan ellwr i huvudet,att klappa en kompis i ryggen efter att han gjort mål i fotboll är att vara fysisk.

Vad är det du inte fattar med ordet FYSISK?

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det NL gjorde är långt bortom vad jag ser som ekvivalent med vad som betecknas med våldtäkt numera (som sagt läs på). För det första handlade det om seriehandlingar och för det andra var han våldsam. Det innebär dock inte att vissa enskilda medborgare ska ta över lagen.

Jag vet vad våldtäkt är och hur det rubriceras,vad är det jag ska läsa på?

Du borde lära dig vad FYSISK innebär så läs på själv istället!
Senast redigerad av SergeantPrepper 2015-08-23 kl. 00:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är bara att hoppas att någon av vittnena faktiskt vågar peka ut gärningsmännen ... Dårar - av vilken typ som helst skall inte springa lösa i samhället...

Fega dårar handlade det också tydligen om.

Micro113. GM är förmodligen inte ens från orten så helt lätt blir det inte . Är det folk från Umeå så är inte folk på orten bekanta med dem. Nej här behöver polisen tips som jag tvivlar på att dem får.
Citera
2015-08-22, 23:31
Medlem
Citat:
Vad gör Lindgren sämre än en mördare? Obehaglig person - korrekt. Men att hålla på och fiska pluspoäng i samhället genom att spöa honom är bara löjligt. Vi kanske ska jaga alla som gjort hemska brott efter de släppts ut? Puckat.

1. Båda GM i Sturebymordet är ute för längesedan. Golfklubba?
2. Mattias Flink dödade 7 pers ( !! )
3. Åmselemördaren är ute. Han finns i Finland dock. Någon kanske pallar åka dit?
4. Mats Alm är lös och obevakad.
5. De som mördare John Hron? Kanske de förtjänar en och annan omgång.
6. Kapten Klänning den jäveln!
7. osv...

Självklart är det orimligt att någon jävla pöbel ska skipa rättvisa ute i samhället bara för att Aftonbladet och Expressen skrev många löpsedlar om grejen.

Tycker naturligtvis att alla dessa män är djävulska, inte minst Hrons mördare kom undan alldeles för lätt!! Men en viss skillnad ligger ju i att ingen av dessa höll på under ett sådant tidspann och förstörde livet för så många under så lång tid så att säga (även om Flink ju mördade 7 st på en gång).

Men det som får mig att någonstans känna att det är en skillnad på Mattias Flink och Niklas Lindgren är att i de intervjuer som gjorts med Flink så har han låtit uppriktig när han sagt att han kommer att hålla sig långt borta från Falun där han begick brottet eftersom han inte vill att någon anhörig ska riskera att behöva springa på honom. Om jag minns rätt så har han också sagt att han håller sig långt ifrån alkohol. Återfallsrisken bedöms som låg. Han satt dessutom i 20 år för dessa sju mord. Hagamannen satt nio, överklagade beslutet om "utvisning" från Umeå, etc. Det första som händer är att karln drar upp till Norrland igen... Hans återfallsrisk bedöms som hög. Därför sörjer jag inte Lindgrens öde idag...
Citera
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Feg är ju ett väldigt relativt begrepp. De hade tagit på sig en uppgift och att lösa den så effektivt som möjligt. Det gör man inte genom att skicka fram en obeväpnad person som säger "kom an!".

Med samma resonemang så är poliser och andra grupper som har våldsmonopol (tex ordningsvakter) också "fega".

Klart dom är fega om de ger sig på en obeväpnad (kort) man med tillhyggen. Men visst, de tog på sig en uppgift. Kan de inte åka över vårt fina rika och låta golfklubben svinga fritt i rättvisans anda.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stäppis
Jag utgår från att du tycker att Patrik Sjöbergs tränare gjorde honom en tjänst genom att sätta på honom som grabb. Det gav honom den rätta motivationen och framåtandan som gjorde honom till världsmästare. Själv tycker jag det påminner om sjuka pedofilresonemang som man stöter på här på FB.

Att du har sjuk fantasi innebär ju inte att andra människor har samma böjelser. Lägg av med spriten.
Citera
2015-08-22, 23:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Eeh jo...du måste fortfarande vara FYSISK,du blir inte dömd för våldtäkt för att olovligen TITTAT på fittan,du MÅSTE röra den...fattar du?

Pussas är att vara fysisk,knulla i missionären till Barry White är att vara fysisk,att slå någon med en golfklubba är att vara fysisk vare siig man slår dom på fittan ellwr i huvudet,att klappa en kompis i ryggen efter att han gjort mål i fotboll är att vara fysisk.

Vad är det du inte fattar med ordet FYSISK?

Jag vet vad våldtäkt är och hur det rubriceras,vad är det jag ska läsa på?

Du borde lära dig vad FYSISK innebär så läs på själv istället!

Allvarlig och permanent fysisk skada skrev jag. Har du svårt med läsförståelsen?
Senast redigerad av HerrGickhan 2015-08-22 kl. 23:41.
Citera
2015-08-22, 23:32
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Jag bölar väl inte sådär direkt för att hans uppträdande tidigare (överfallen och våldtäkterna) har blivit korrigerat med hjälp av en golfklubba men ur en STATLIG (den som bär ansvaret för medborgarnas väl och ve, även denna djävla idiot) synpunkt så är det här ännu ett bevis på att den här förbannat usla staten, regeringen och riksdagen pissar på svensken och har sagt upp det ömsesidiga samhällskontraktet ensidigt.

Staten skulle helt utan prut bara ha flyttat dumfan till ny plats, gett fanstyget en fotboja på livstid, gett aset en kemisk kastrering och därefter gett honom möjligheten att börja om.

Denna djävla stat och regering som bara sviker svenskarna, ordning och reda samt allt som är sunt förnuft borde omsättas NU.

Sverige är i fritt fall och i dubbel hastighet om du är en riktig svensk, då skall du ersättas eller misshandlas på alla till buds stående sätt. Fy Fan för denna djävla skitstat på de senaste 12 åren i huvudsak.
Kass från 1990 men i ett absurt fritt fall nu och detta fall är ännu ett bevis för att staten inte kan handha människor på något djävla sätt längre, inte ens avlägset korrekt och rätt!

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2015-08-22 kl. 23:37.
Citera
2015-08-22, 23:33
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Klart dom är fega om de ger sig på en obeväpnad (kort) man med tillhyggen. Men visst, de tog på sig en uppgift. Kan de inte åka över vårt fina rika och låta golfklubben svinga fritt i rättvisans anda.
Men vad hade "modigt" varit? Att skicka fram deras minsta kille med nävarna i högsta hugg sägandes "kom an då Hagamannen!"?

Det finns inget "modigt" eller "fegt" i sådana här fall, målet var att spöa Hagamannen. Eftersom det är olagligt och det finns poliser och allmänhet som kan gripa in så gäller det att agera snabbt, resolut och inte riskera att man möter motstånd som man inte klarar av och säkra flykten.

Vad är så svårt att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in