Citat:
När halva rättsaparaten totalhavererat, när Leif Silbersky som var hagamannens advokat kan sitta på bästa sändningstid och kväka ur sig att Niklas Lindgren inte menade att skada någon!!?Äcklas över pöbelmentaliteten här i tråden. Ja, jag har både en dotter och en son och önskar inte att någon av dem ska våldtagas.
Men vad fan, vi bor ju inte i Somalia eller Amerika på 1800-talet? Här har vi en rättsordning som innebär att om "Hagamannen" är frisläppt så ska han inte bli överfallen av pöbeln.
OK, jag anser att straffet för våldtäkt är för lågt, och Niklas borde sitta inne resten av sitt liv.
Men vad är nästa steg för er som stöder hatöverfallet mot Hagamannen? Vad ska hända med IKEA-negern enligt er? Ska han strimlas i små bitar med en kniv?
Men vad fan, vi bor ju inte i Somalia eller Amerika på 1800-talet? Här har vi en rättsordning som innebär att om "Hagamannen" är frisläppt så ska han inte bli överfallen av pöbeln.
OK, jag anser att straffet för våldtäkt är för lågt, och Niklas borde sitta inne resten av sitt liv.
Men vad är nästa steg för er som stöder hatöverfallet mot Hagamannen? Vad ska hända med IKEA-negern enligt er? Ska han strimlas i små bitar med en kniv?
När nämnda Niklas inte vill genomgå vård.. och sålunda slipper det, bedöms för farlig för att få obevakade permissioner tre månader innan han får vandra ut som en fri man, och allt detta fem år i förtid för ingen kommit på honnom röka på muggen i fängelse!!?
Nämde Niklas blir dömnd att inte återvända till Umeå med angränsande kommuner under sitt första år i frihet (när han egentligen skulle suttit fem år till) Niklas överklagar och får rätt, han får vistas var han vill.
Umeå är en liten pissfläck där du går rakt igenom centrum på 7 minuter, där riskerar hans offer att möta honom när som helst.
Vad tror dumjäveln han väntar? vad tror du/ ni som gråter över han fått en klubba i huvudet?
Han fick det han förtjänade, och visar han nosen ute så kommer mera