2015-08-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollgradig
Sjukt att Prodell är uppe på 10 mål nu. Tänk om han fått mer speltid första halvan av säsongen!

Och Kevin räddar oss igen. Tror seriöst att vi hade varit på nedflyttningsplats utan honom i målet..

Båda två var såklart svinbra idag, men jag tycker ändå ni hade kontroll på matchen.
Precis som mot AIK ger vi bort detta, borde ha kunnat leverera ett bättre resultat, även om det på förhand är en sjukt svår match. En poäng borde vi ha grejat, surt.
Citera
2015-08-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollgradig
Sjukt att Prodell är uppe på 10 mål nu. Tänk om han fått mer speltid första halvan av säsongen!

Och Kevin räddar oss igen. Tror seriöst att vi hade varit på nedflyttningsplats utan honom i målet..

Kevin är fruktansvärt bra och vi hade förmodligen legat någon position längre ned om vi haft en målvakt i klass med typ Covic istället men att han ensam skulle ha vunnit 28 poäng åt oss känns inte så sannolikt...
Citera
2015-08-16, 21:51
Medlem
motvalls avatar
Klimatzoner eller hur gräs växer är inte topic, ett antal inlägg raderade.

/Moderator
Citera
2015-08-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Kevin är fruktansvärt bra och vi hade förmodligen legat någon position längre ned om vi haft en målvakt i klass med typ Covic istället men att han ensam skulle ha vunnit 28 poäng åt oss känns inte så sannolikt...

Haha ja jag överdrev förstås något brutalt, det verkar ju vara allmän kutym i den här tråden. Försöker bara passa in! Men fan vad glad jag är att vi har honom. Hoppas han håller den här nivån länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Båda två var såklart svinbra idag, men jag tycker ändå ni hade kontroll på matchen.

Vi spelade stundals riktigt bra, men släpper ändå till onödiga lägen som jag tycker verkar uppstå mycket pga Anders ovana som mittback.

Riktigt bra offensivt, helt okej defensivt. Så jag antar att jag egentligen är jävligt nöjd över insatsen i sin helhet, och nöjd i synnerhet över att ha en målvakt man verkligen kan lita på. En trygghet få förunnad.
Senast redigerad av nollgradig 2015-08-16 kl. 22:05.
Citera
2015-08-16, 22:29
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Vi möter ju princip bara skitlag fram till 4e oktober då Malmö kommer till Friends.
Det ska bli kul att se hur vi presterar resterande matcher, vi var väldigt dåliga andra halvlek mot Kalmar idag. Det får inte upprepas.
Citera
2015-08-16, 22:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Vi möter ju princip bara skitlag fram till 4e oktober då Malmö kommer till Friends.
Det ska bli kul att se hur vi presterar resterande matcher, vi var väldigt dåliga andra halvlek mot Kalmar idag. Det får inte upprepas.
Då kan man ställa sig frågan varför vi inte bara slår dessa "skitlag" utan problem. På pappret ser det enkelt ut men på plan kan vi lika gärna göra bort oss och att dom har en bra dag.

Skön seger och drömmen lever men i nuläget är det just en dröm, inget mer än så.
Citera
2015-08-16, 22:38
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ni har oss(Gif) kvar på bortaplan, det blir en tuff match för Er
Skämt åsido, kul att toppstriden är så jämn, följer ju vanligtvis superettan mest då Gif oftast spelar där men det är ju såklart roligare med allsvenskan. Norrköping eller Malmö får gärna vinna guld för min del, har inga kompisar som hejar på dem och man är ju lite smyg malmöit...
Tror jag måste byta signatur men det såg mörkt ut där ett tag!
Citera
2015-08-16, 22:40
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det ligger inbakat i den vanliga tablån nu för tiden, över där dagens matcher står så står det ett "IDAG", bredvid är det pilar fram och tillbaka, klicka bara på tillbakapilen så ska gårdagens matcher dyka upp.

Tack!
Citera
2015-08-16, 22:53
Medlem
Citat:

Det finns väldigt få papper som säger att Gefle borta är en enkel match, vi kan ju börja med att försöka vinna den.
Citera
2015-08-16, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Djurgården, AIK och Elfsborg borta. Vet inte om jag skulle kalla det för ett enkelt schema.

Jag tycker inte alls det är ett så svårt schema, med tanke på att det är 10 matcher kvar och ni inte möter någon av de tre förrän slutet börjar närma sig på allvar. Dessutom ställer jag mig frågandes till hur Djurgårdens status kommer vara i den tredje sista omgången, Göteborg blir nog stora favoriter där.

I övrigt har ni Åtvid, Gefle, Heif, Bajen, Sundsvall, Halmstad och Kalmar som väntar, de flesta av dessa spelas innan de 3 svåra matcherna. Någon förlust bör man dessutom ha råd med.

Ert schema är långt ifrån dåligt och jag ser er som favoriter sett till det. AIK - Göteborg i näst sista omgången kan mycket väl bli en guldmatch om Malmö inte hakar på.

Kan dock hålla med om att Malmös är något klurigare. Sedan vet man aldrig om Europa-spel är en nackdel eller inte. Jag skulle säga att MFF fått ett stort uppryck av de Europaspel dom spelat i år (särskilt efter Salzburg-vinsten) och även förra året, detsamma gällde AIK.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad tror du om Elfsborg? Har de för många gräsmatcher kvar?

Elfsborg har väl Malmö, Göteborg och Norrköping kvar samt flera gräsmatcher. Men även utöver det svåra schemat så tycker jag inte riktigt dom håller samma kvalité överlag som IFKG, AIK och MFF, så personligen tror jag inte Elfsborg kommer vara med ända in i det allra sista.
Senast redigerad av Faleralera 2015-08-16 kl. 23:17.
Citera
2015-08-16, 23:38
Medlem
Haitam Aleesami måste vara en av de mest positiva överraskningarna i allsvenskan i år, dagens mål var grädden på moset som man säger. Han fick ju en del kritik i början av säsongen, men han har ju vuxit som fan med uppgiften.
Citera
2015-08-16, 23:38
Medlem
Tlagnojs avatar
Finnen i Göteborg verkar vara en lika bra värvning som Brustad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in