Citat:
Ursprungligen postat av
SGustafsson91
Djurgården, AIK och Elfsborg borta. Vet inte om jag skulle kalla det för ett enkelt schema.
Jag tycker inte alls det är ett så svårt schema, med tanke på att det är 10 matcher kvar och ni inte möter någon av de tre förrän slutet börjar närma sig på allvar. Dessutom ställer jag mig frågandes till hur Djurgårdens status kommer vara i den tredje sista omgången, Göteborg blir nog stora favoriter där.
I övrigt har ni Åtvid, Gefle, Heif, Bajen, Sundsvall, Halmstad och Kalmar som väntar, de flesta av dessa spelas innan de 3 svåra matcherna. Någon förlust bör man dessutom ha råd med.
Ert schema är långt ifrån dåligt och jag ser er som favoriter sett till det. AIK - Göteborg i näst sista omgången kan mycket väl bli en guldmatch om Malmö inte hakar på.
Kan dock hålla med om att Malmös är något klurigare. Sedan vet man aldrig om Europa-spel är en nackdel eller inte. Jag skulle säga att MFF fått ett stort uppryck av de Europaspel dom spelat i år (särskilt efter Salzburg-vinsten) och även förra året, detsamma gällde AIK.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Vad tror du om Elfsborg? Har de för många gräsmatcher kvar?
Elfsborg har väl Malmö, Göteborg och Norrköping kvar samt flera gräsmatcher. Men även utöver det svåra schemat så tycker jag inte riktigt dom håller samma kvalité överlag som IFKG, AIK och MFF, så personligen tror jag inte Elfsborg kommer vara med ända in i det allra sista.