2015-08-16, 19:24
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Om vi nu pratar fula överfall (Rosenberg), så vill jag fråga. Hur fan fick Tom Pettersson få lov att spela vidare idag? Dobbarna träffar rätt högt på smalbenet tillochmed.

Kan bero på att han först spelar på bollen och dessutom är bollförare i momentet innan. Häckenspelaren är inte i närheten av bollen.
Citera
2015-08-16, 19:25
Medlem
Amex88s avatar
Tyvärr är vår trupp för smal för att klara av de skador och avstängningar vi har just nu mot ett lag som Elfsborg. Vi saknar totalt Haris kreativitet att ta sig runt och skapa chanser, vi saknar Walkers fasta situationer och Arvidssons inlägg. Kerim är dock väldigt duktigt och visar stor vilja.

Det är en orsak att Mush gjort så många mål inne i boxen.

Får hoppas vi får in Kevin till nästa match bara.
Citera
2015-08-16, 19:26
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Malmö och Göteborg har väl också tämligen enkla spelscheman framöver, i synnerhet Göteborg.

Tror definitivt det kommer stå mellan Malmö, Göteborg och AIK när det drar sig mot slutet. Ungefär som förväntat på förhand. Vilka av dessa tre som drar det längsta strået kommer antagligen ha en hel del med dom interna mötena att göra.

Håller inte med om att Malmö har enkelt schema.

Häcken borta. Kan vi ens vinna mot dem? Helt klart svåraste matchen kvar på schemat.

Helsingborg borta. De är så klart inte lika bra som de varit tidigare år men det är trots allt ett derby.

Elfsborg hemma. Är nog inte så svårt som vanliga topplag med tanke på hur usla de är på gräs.

Djurgården borta. Tredje svåraste matchen som är kvar. Aldrig enkel match mot Djurgården.

AIK borta. Helt klart den näst svåraste matchen kvar.

Lägg där till att vi har matcher i Europa också, nu har jag inte koll på de andra lagens scheman men skulle tippa på att vi måste ha en av de svårare spelscheman.
Citera
2015-08-16, 19:46
Medlem
P.Gs avatar
En uppryckning mot förra matchen såklart, men tyvärr räcker det inte till mot ett väldigt effektivt Elfsborg. Vi saknar inte lägen, men det där sista finns inte där. Ibland är det rutinen som brister (Mrabti/Karlström), ibland är det kvalitén och ibland är det både och. Att byta in Faltsetas visade sig vara helt felaktigt då vi tappade all rörelse vi hade i första.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Kan bero på att han först spelar på bollen och dessutom är bollförare i momentet innan. Häckenspelaren är inte i närheten av bollen.
Tror inte domaren ser hur illa det tar, annars hade det nog blivit rostbiff.
Citera
2015-08-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Malmö och Göteborg har väl också tämligen enkla spelscheman framöver, i synnerhet Göteborg.

Tror definitivt det kommer stå mellan Malmö, Göteborg och AIK när det drar sig mot slutet. Ungefär som förväntat på förhand. Vilka av dessa tre som drar det längsta strået kommer antagligen ha en hel del med dom interna mötena att göra.
Vad tror du om Elfsborg? Har de för många gräsmatcher kvar?
Citera
2015-08-16, 20:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Dåligt av oss att inte kunna döda matchen och skapar onödigt mycket nervositet återigen.

Strax efter straffmissen kom Rasmus Elm in och man blev än mer pirrig, sen kom 2-1 och själv var jag nästan övertygad om att kvitteringen skulle komma men vi höll undan, 3 poäng, slutet gott allting gott. Paveys kämpaglöd kom till nytta för en gångs skull och rädda mer eller mindre segern åt oss. Goitom gör för ovanlighetens skull en rätt dålig match. Hamlin verka tappa matchen efter ett tag. Annars finns det väl inte så mycket att anmärka på.

Drömmar av guld...
Citera
2015-08-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Tyvärr är vår trupp för smal för att klara av de skador och avstängningar vi har just nu mot ett lag som Elfsborg. Vi saknar totalt Haris kreativitet att ta sig runt och skapa chanser, vi saknar Walkers fasta situationer och Arvidssons inlägg. Kerim är dock väldigt duktigt och visar stor vilja.

Det är en orsak att Mush gjort så många mål inne i boxen.

Får hoppas vi får in Kevin till nästa match bara.
Jobbigt CV Walker får om ni, vilket gud förbjude, gör en fantastisk höst och tar guld. Svensk mästare med AIK och Djurgården, spelat upp Sundsvall till allsvenskan samt vunnit idol på fritiden. Forest Gump?
Citera
2015-08-16, 20:38
Medlem
Skön vinst, och en insats som åtminstone ger mig en positiv känsla inför fortsättningen. Albaek visade prov på en del kvalitéer och kommer att bli en tillgång.
Citera
2015-08-16, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Om vi nu pratar fula överfall (Rosenberg), så vill jag fråga. Hur fan fick Tom Pettersson få lov att spela vidare idag? Dobbarna träffar rätt högt på smalbenet tillochmed.

Det finns ingen domare som skulle våga ta ett beslut som går emot Blåvitt när dom möter oss. Det är så mycket lättare att reta upp ett fåtal Häckenfans.

Det är solklart rött direkt på Pettersson, lika tydligt rött som den Sudic drar på sig. Men som om inte det var nog så pissade domare Ekberg ytterligare på oss ett par minuter senare när Petterson återigen är inblandad i en situation som är solklart gult kort, vilket återigen skulle betytt en utvisning.

Sudic avstängd mot MFF på lördag. Jag hoppas innerligt att Gerhardsson inte spelar Mashamaite utan ställer upp med värdelösa Wahlström och Zuta som mittbackar och att MFF piskar upp oss rejält. Min känsla är att guldet står mellan MFF, Blåvitt och Elfsborg, och då hoppas jag att MFF tar hem det.
Citera
2015-08-16, 21:16
Medlem
svulles avatar
Jag hittar inte matcharkivet på CMore (CSports tidigare). Vart ligger det, eller är möjligheten att se matcher i efterhand borta? Jag brukar ha som vana att titta på AIKs matcher i efterhand då jag är på plats.
Citera
2015-08-16, 21:25
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag hittar inte matcharkivet på CMore (CSports tidigare). Vart ligger det, eller är möjligheten att se matcher i efterhand borta? Jag brukar ha som vana att titta på AIKs matcher i efterhand då jag är på plats.
Det ligger inbakat i den vanliga tablån nu för tiden, över där dagens matcher står så står det ett "IDAG", bredvid är det pilar fram och tillbaka, klicka bara på tillbakapilen så ska gårdagens matcher dyka upp.
Citera
2015-08-16, 21:26
Medlem
Sjukt att Prodell är uppe på 10 mål nu. Tänk om han fått mer speltid första halvan av säsongen!

Och Kevin räddar oss igen. Tror seriöst att vi hade varit på nedflyttningsplats utan honom i målet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in