2015-08-16, 13:01
Medlem
junazs avatar
Är Orlov spelklar inför i morgon borta mot FFF? Har ännu inte sett någon info om Bajens trupp.
Citera
2015-08-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vad händer med Erik Andersson? Han verkar inte fått spela något i MFF.
Ganska tufft att ta en tröja när man konkurrerar med Lewicki, Adu, Eikrem och dessutom Rakip som tagit stora kliv den här säsongen men han har gjort det bra de u21-matcher jag sett så nästa år tror jag han är med på allvar, kanske kan han få några minuter redan i höst beroende på hur hösten artar sig med guldstrid, skador och avstängningar. Vi är inte i en situation där vi kan chansa med en debutant i centrallinjen om vi inte är så illa tvungna som med Franz Brorsson.
Citera
2015-08-16, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hag är väl inte helt obevandrad, men du menar att det inte går att odla gräs i Borås eller Norrköping på grund av klimatet? Låt oss hoppas på lite klimatförändringar då. Ok?

Det enda jag menar är att odlingszoner är det som gäller snarare än hur högt upp i landet man ligger, och Borås har samma zon som Gävle.
Citera
2015-08-16, 16:38
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Det enda jag menar är att odlingszoner är det som gäller snarare än hur högt upp i landet man ligger, och Borås har samma zon som Gävle.

Så zon 4 (Borås) innebär alltså att gräs är omöjligt? Märkligt. Växjö ligger också i zon 4, och jag vill minnas att Myresjöhus har rätt bra gräs...?

Rätta mig om jag har fel. Men i både Stockholm och Göteborg (zon 2) finns konstgräs.

Sluta snacka skit.
Citera
2015-08-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Så zon 4 (Borås) innebär alltså att gräs är omöjligt? Märkligt. Växjö ligger också i zon 4, och jag vill minnas att Myresjöhus har rätt bra gräs...?

Rätta mig om jag har fel. Men i både Stockholm och Göteborg (zon 2) finns konstgräs.

Sluta snacka skit.

Nu är det iofs inte den diskussionen som avses, utan att breddgraden är irrelevant, och att det är odlingszonen som är relevant.
Du nämner det i ditt inlägg, skillnaden mellan Gbg och Borås.
Citera
2015-08-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Är Orlov spelklar inför i morgon borta mot FFF? Har ännu inte sett någon info om Bajens trupp.
Orlov
Kennedy - Khalili - Söderqvist
Haglund - Persson
Solheim - Saetra - Magyar - Birkir
Ögmundur
Citera
2015-08-16, 16:56
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Trams, odlingszoner har väldigt lite med val av underlag på en fotbollsarena att göra. Det går alldeles utmärkt att ha naturgräs i Norrlands inland, odlingszoner 6 och högre om man vill och är beredd att ta de extra kostnader som det innebär. Val av underlag idag styrs helt och hållet av ekomoni och tillgänglighet, ingenting annat.
Citera
2015-08-16, 17:08
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Nu är det iofs inte den diskussionen som avses, utan att breddgraden är irrelevant, och att det är odlingszonen som är relevant.
Du nämner det i ditt inlägg, skillnaden mellan Gbg och Borås.

Fast att ta upp odlingszoner, som enda delen i något, är konstigt. Växjö (oz 4) har toppenmatta. Borås (oz 4) har plastgräs, med odlingszon som argument. Delar av Sthlm har plast, fast det är oz 2. Precis som delar av Göteborg.

Det jag menar är att ta upp odlingszoner som argument är helt irrelevant, då man skjuter sig rejält i foten - speciellt när zon 4 inte är detsamma som att gräs inte kan växa i zonen.

Precis som MangoChutney säger beror val av underlag på något helt annat än odlingszon.
Citera
2015-08-16, 17:11
Medlem
Citat:
Och i vilka odlingzoner menar du att du inte kan odla gräs i? Fast nu är vi väl duktigt off-topic? Vi kanske kan släppa det och istället tala om var Gnagets vänsterback och mitt var vid Kalmars reduceringsmål, domarbedömningar etc?

För övrigt trodde jag att Malmö skulle promenera hem serien från start, och sedan att Göteborg gjorde guldrycket vid uppehållet. Plötsligt har Gnaget det iegna händer och det kan mycket väl bli så att guldet säkras, av något lag, på Friends igen.
Citera
2015-08-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Fast att ta upp odlingszoner, som enda delen i något, är konstigt. Växjö (oz 4) har toppenmatta. Borås (oz 4) har plastgräs, med odlingszon som argument. Delar av Sthlm har plast, fast det är oz 2. Precis som delar av Göteborg.

Det jag menar är att ta upp odlingszoner som argument är helt irrelevant, då man skjuter sig rejält i foten - speciellt när zon 4 inte är detsamma som att gräs inte kan växa i zonen.

Precis som MangoChutney säger beror val av underlag på något helt annat än odlingszon.

Men det är ju en helt annan diskussion.
Däremot har odlingszon inget med breddgrad att göra, och odlingszon är en relevant faktor vid val av underlag, tillsammans med många andra.
Citera
2015-08-16, 17:50
Medlem
Malmö och Göteborg har väl också tämligen enkla spelscheman framöver, i synnerhet Göteborg.

Tror definitivt det kommer stå mellan Malmö, Göteborg och AIK när det drar sig mot slutet. Ungefär som förväntat på förhand. Vilka av dessa tre som drar det längsta strået kommer antagligen ha en hel del med dom interna mötena att göra.
Citera
2015-08-16, 17:51
Medlem
svulles avatar
Hyfsad match av AIK. Givetvis tradigt att det ska behöva bli nervigt. Vi ska kunna släcka matchen tidigare. Men i detta skedet av säsongen så är man glad bara 3 poäng trillar in.

Fortsatt stimmigt i backlinjen tyvärr. Vi måste verkligen ta oss i kragen, annars kommer vi straffas. Nu har vi ett koppel av "enklare" matcher, men vi är som bekant tvivelaktiga på bortaplan. Kan vi få rätsida på detta så kan det bli en riktigt rolig höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in