2015-07-13, 12:02
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Kommande två allsvenska matcher blir oerhört viktiga. Jag utgår ifrån att vi städar av FC Shirak, men det blir ändå relativt tätt matchande. Helsingborg borta och Elfsborg hemma är ingenting man bara joggar igenom. Nu brukar vi ändå på senare år kunna manövrera Helsingborg rätt bra, och Elfsborg har ju problem på gräs. Men någonting säger mig att vi knappast kommer ta 6 poäng.

Man ska komma ihåg att pressen är på oss. IFK kan tappa en näve poäng innan det börjar brännas. Vi har inte råd att kryssa, för då växer avståndet lika snabbt som det krympte. Med det sagt så har vi ändå ett ganska bra spelschema med de "lätta" lagen borta, och de bättre lagen hemma. Så visst finns det en liten chans om vi kommer in i ett stim. Men jag har mycket svårt att se att vi ska ha något med guldet att göra. Topp 3 däremot ska vi kunna vara med och bråka om. Man får väl ändå utgå ifrån att både Peking och Dif kommer sjunka lite. Huruvida vi kommer topp 3 beror väl lite på hur det går för Malmö framledes.

Nästan läge att kolla do-heif, för att se hur heif ser ut hemma. Vi kanske inte tar sex poäng, men något av de fem andra topplagen kommer definitivt att ta färre poäng än oss de närmaste matcherna.
Citera
2015-07-13, 12:02
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag tyckte att det var skönt att se att AIK verkligen betraktade Sundsvall som ett sämre lag och spelade med självförtroende.

Jag hade missat att det var dubbelmöte mellan ligaledarna. Två tappade poäng vardera hittills, hoppas att det fortsätter så. Sedan har vi kvar alla topplagen i hemmamöten. Avståndet till slagläge börjar se mer överkomligt ut. Kanske är vi där redan om två-tre omgångar.
Fel. Ni har oss (Peking) kvar på bortaplan.
Citera
2015-07-13, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Fan vad chanslösa vi var igår. Kul att vi fick göra 0-1 iaf så man fick lite glädje igår. Annars var det ingen vidare trevlig söndagskväll på ett tomt Friends.

Syntes direkt efter målet att detta aldrig kommer hålla. 1-1 målet var en rak kopia av Helsingsborgs 1-0 mål mot oss, Ålander förlorar en nickduell samtidigt som Naurin bara ska ut och boxa bort bolljäveln där. Ska man gnälla lite så förstår jag inte hur det kunde vara +1 tillägg i första när det inte var några avbrott över huvud taget. Dessutom hade vi nog kunnat fått en straff när tjockisnisse rev ner Dibba. Han lyckades ju tom få frispark när han försöker dra ner Englund. Men i slutändan hade det endast putsat rök siffrorna då vi var totalt utspelade. Enormt glapp mellan både försvar och mittfält och vann INGA dueller igår.

Ålander gjorde en riktig botteninsats, och Naurin verkar inte hålla i Allavenskan. Börja starta med Saxtson istället. Nästa helg blir en avgörande match, och förlorar vi där är det nog kört. Måste lära oss vinna på hemmaplan...

Dibba satt ju ner och tänkte över livet i en minut efter någon kvart så där har du anledningen till den extra minuten.

Om jag ska klaga på något så blir det att Fjóluson måste få rött kort när han tacklar Blomberg i 81 minuten. Bakifrån, dobbarna först, långt ifrån bollen och rakt på hälsenan. Det måste vara rött.
Citera
2015-07-13, 12:56
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Dibba satt ju ner och tänkte över livet i en minut efter någon kvart så där har du anledningen till den extra minuten.

Om jag ska klaga på något så blir det att Fjóluson måste få rött kort när han tacklar Blomberg i 81 minuten. Bakifrån, dobbarna först, långt ifrån bollen och rakt på hälsenan. Det måste vara rött.
Nu håller jag på gif men jag håller med att sådana tacklingar ska ge rött!

Nya tag mot Halmstad på lördag!
Citera
2015-07-13, 13:21
Medlem
Höjer ett varningens finger att det lag som förlorar bottenmötet på lördag får säga tack och adjö till Allsvenskan.
Citera
2015-07-13, 13:56
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Fel. Ni har oss (Peking) kvar på bortaplan.

Ursäkta. Och rätt snart också. Jag ser fram emot alla dessa fem möten hursomhelst. Om något lag tagit 4 eller 6 poäng av oss, så känns det som en värdig mästare. Däremot känns det trist att hamna efter ett lag som tagit få poäng av oss, men som lyckats bättre än oss mot andra lag.
Citera
2015-07-13, 17:03
Medlem
gato12s avatar
Det skulle onekligen sitta fint med en trepoängare mot FFF i kväll.

Citera
2015-07-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det skulle onekligen sitta fint med en trepoängare mot FFF i kväll.

Helsingborg pinsamt utspelade av DIF på hemmaplan.
Citera
2015-07-13, 21:00
Medlem
Detta är faktiskt första gången på länge som man unnade DIF en seger. Kändes ju som att man spelade för den mördade supportern ikväll.
Citera
2015-07-13, 21:07
Medlem
csts avatar
Super-Mush! Borde blivit några kassar till framåt idag, men struntsamma. Vi är med i toppen!
Citera
2015-07-13, 21:16
Medlem
Så jävla glad! Nu tror jag faktiskt vi har chans att kriga om europaplatserna när vi dominerar borta mot Helsingborg. Satan vad viktigt mål av Super-Mush!!
Citera
2015-07-13, 21:27
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Stackars Radetinac. Får aldrig göra mål trots att han är grym. Så kommer Mush och gör mål efter några minuter, så sjuk snubbe. Får vi behålla honom har vi en av de bästa uppsättningarna i AS. Mrabti mfl. trodde man inte så här bra om. Tyvärr saknas det just en striker bakom Mush, särskilt med så inläggssugna mittfältare och ytterbackar. Får han inte stanna stormar jag Sydafrika.

4e plats efter halva säsongen när man trodde vi skulle slåss i botten? Otroligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in