2015-08-16, 08:43
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Så vad tror ni blåvita, är det Tom eller Kung Hjalmar som ersätter Bjärsmyr imorgon? Hjalmar är alltid Hjalmar och han har skött det helt okej när han har fått chansen tidigare denna säsong. Tom tycker jag inte är en supermittfältare men en okej inhoppare om det ska försvaras en ledning.

Långsiktigt tror jag kanske att Tom är en bättre lösning än Hjalmar men samtidigt känns det dumt att chansa då vi ändå är i guldstrid så väljer man Hjalmar är det inte helt fel.

Jag förutsätter förövrigt att det blir Seb och Mads på mitten imorgon.

Jag är säker på att det blir Hjalle bredvid Rogne idag, Jörgen gillar inte förändringar i startelvan och denna förändring är den minsta han kan göra då de spelat så mycket ihop.

Jag hade gärna sett Tom och Määds på mitten idag, Seb har verkligen inte varit bra.

Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Sundsvall åker inte ur iår, Sundsvall åker inte ur iår, tjalalalala!

Gratulerar till det, se till att det inte är vinter i juli nästa år när vi skall upp bara så är det la okej...
Citera
2015-08-16, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollgradig
Hur många av de lag som spelar på plast tror du har valt det själva?

Just sayin'.
Vilka har inte haft val? Märk väl att jag inte menar att Djurgården och Bajen exempelvis ska klämma in sig på Friends men valet finns/fanns.
Citera
2015-08-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Hur jävla lång tid ska det ta innan folk som dig förstår vad odlingzzoner är för något?
Hag är väl inte helt obevandrad, men du menar att det inte går att odla gräs i Borås eller Norrköping på grund av klimatet? Låt oss hoppas på lite klimatförändringar då. Ok?
Citera
2015-08-16, 09:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCrimeSmurfs
Instämmer helt,den dagen,den veckan,efter åtvidabergsmatchen,bortamatchen mot Salzburg trodde jag fan d va kört,inget fungerade..
MEN,urladdningen hemma mot salzburg och dessa 2 allsvenska matcherna mot gbg o gefle e fa n tron högre än turning torso..

Sen sa jag inte det var bra det inte d blev guld,d enda som var bra var att inget av topkonkurenterna hämtar pengar i europa och +ar där,så deras guld kommer kosta mer än va det är värt.

Ta det lugnt nu! Vi har tagit två segrar i rad men är fortfarande några poäng efter. Vi måste behålla vår vinnarrad i några matcher till för att vara med i racet på riktigt.

Häcken och Djurgården på bortaplan är två svåra matcher. Vinner vi där tror jag vi har ett poängsnitt som kan räcka i år.
Citera
2015-08-16, 10:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Det Rosenberg gjorde mot Florén skall ses som farligt spel enligt regelverket...

Fan att han inte kan hålla koll på sina jävla armbågar!
Jag har inte sett någon större diskussion om vad Sonko(?) gjorde mot Peter Larsson(HIF) med hjärnskakning som följd och några matchers bortavaro.
Citera
2015-08-16, 10:18
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har inte sett någon större diskussion om vad Sonko(?) gjorde mot Peter Larsson(HIF) med hjärnskakning som följd och några matchers bortavaro.

Ingen ifrågasätter mig veterligen att det kan bli fel ibland och att någon råkar få en armbåge. Men det är förstås lustigt att Rosenberg släcker någon med en armbåge i varenda match. Lägg därtill hans systematiska domargnäll. Det adderar upp till något som gör folk jävligt irriterade. Att han då får fortsätta med sitt beteende helt ostraffad är löjligt.
Citera
2015-08-16, 10:30
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Ingen ifrågasätter mig veterligen att det kan bli fel ibland och att någon råkar få en armbåge. Men det är förstås lustigt att Rosenberg släcker någon med en armbåge i varenda match. Lägg därtill hans systematiska domargnäll. Det adderar upp till något som gör folk jävligt irriterade. Att han då får fortsätta med sitt beteende helt ostraffad är löjligt.

Det var samma sak när Henrik Larsson spelade, domarna har ju på något märkligt sätt en viss respekt för de som har spelat i landslaget.
Citera
2015-08-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ta det lugnt nu! Vi har tagit två segrar i rad men är fortfarande några poäng efter. Vi måste behålla vår vinnarrad i några matcher till för att vara med i racet på riktigt.

Häcken och Djurgården på bortaplan är två svåra matcher. Vinner vi där tror jag vi har ett poängsnitt som kan räcka i år.
'

Jag vet..jag hade en överäktig tro på oss inatt,tack för du tog mig till reAlity och tog mig en titt på schemat
Citera
2015-08-16, 11:52
Medlem
cooldogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det var samma sak när Henrik Larsson spelade, domarna har ju på något märkligt sätt en viss respekt för de som har spelat i landslaget.

Anders Svensson och Niklas Alexandersson har/hade det likadant.
Citera
2015-08-16, 12:25
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vilka har inte haft val? Märk väl att jag inte menar att Djurgården och Bajen exempelvis ska klämma in sig på Friends men valet finns/fanns.

Alla de klubbar som är beroende av kommunens goda vilja saknar avgörande inflytande över val av underlag när kommunen väl bestämmer sig för att bygga ny arena eller renovera befintlig arena.

Det är ett fåtal klubbar i landet förunnat att ha en så god ekonomi så de kan avstå det inflytande och den press en kommun som vill kunna merutnyttja sina lokaler sätter på klubben. Eller ha så pass god ekonomi så de kan äga sin egen arena eller hyra av en fastighetsägare som är beredd att ta den intäktsförlust det innebär att inte kunna utnyttja en anläggning till 100% pga naturgräs.
Citera
2015-08-16, 12:46
Medlem
anteri17s avatar
Vad händer med Erik Andersson? Han verkar inte fått spela något i MFF.
Citera
2015-08-16, 12:52
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vad händer med Erik Andersson? Han verkar inte fått spela något i MFF.

Han genomgick en operation för ett tag sen (vet inte för vad) och har därefter fått spela med U21. Han är väl inte helt hundra än antagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in