2015-08-16, 17:57
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Malmö och Göteborg har väl också tämligen enkla spelscheman framöver, i synnerhet Göteborg.

Tror definitivt det kommer stå mellan Malmö, Göteborg och AIK när det drar sig mot slutet. Ungefär som förväntat på förhand. Vilka av dessa tre som drar det längsta strået kommer antagligen ha en hel del med dom interna mötena att göra.
Djurgården, AIK och Elfsborg borta. Vet inte om jag skulle kalla det för ett enkelt schema.
Citera
2015-08-16, 18:01
Medlem
Senast ett bortalag gjorde mål på Gamla Ullevi? 697 minuter sedan i Svenska Cup-finalen.
Citera
2015-08-16, 18:06
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Senast ett bortalag gjorde mål på Gamla Ullevi? 697 minuter sedan i Svenska Cup-finalen.

Missat en match va, får det till 787 minuter. 6 matcher i Allsvenskan, 2 matcher i Europa League samt 67 minuter i cupen.

/feldgrau
Citera
2015-08-16, 18:09
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Djurgården, AIK och Elfsborg borta. Vet inte om jag skulle kalla det för ett enkelt schema.

Och Malmö har det kanske ännu lite värre. Samtidigt har vi förstås chans att spela bort/knappa in på konkurrenterna.

Helt klart är det så att AIK har bäst spelschema kvar.
Citera
2015-08-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Missat en match va, får det till 787 minuter. 6 matcher i Allsvenskan, 2 matcher i Europa League samt 67 minuter i cupen.

/feldgrau

Det var la statistik från innan dagens match då!
Citera
2015-08-16, 18:43
Medlem
junkbords avatar
aik har väl ännu inte vunnit på bortaplan i år?
Citera
2015-08-16, 18:52
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
aik har väl ännu inte vunnit på bortaplan i år?
Mot Norrköping kom den första och enda vinsten.
Citera
2015-08-16, 18:57
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Men det är ju en helt annan diskussion.
Däremot har odlingszon inget med breddgrad att göra, och odlingszon är en relevant faktor vid val av underlag, tillsammans med många andra.

Är jag otydlig? Jag pratar väl ändå inte breddgrader? Jag pratar odlingszoner, och försöker belysa hur irrelevant det är.
Citera
2015-08-16, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Är jag otydlig? Jag pratar väl ändå inte breddgrader? Jag pratar odlingszoner, och försöker belysa hur irrelevant det är.

Du hoppade in halvvägs i en diskussion som du inte visste vad den handlade om.
Jag försöker få dig att förstå vad som diskuterades, men det går rätt trögt.

Men att hävda att odlingszoner är irrelevant är ju mongo-puckat.
Citera
2015-08-16, 19:14
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Du hoppade in halvvägs i en diskussion som du inte visste vad den handlade om.
Jag försöker få dig att förstå vad som diskuterades, men det går rätt trögt.

Förklara gärna varför du drar in breddgrader i sammanhanget? Jag diskuterar, precis som BenWW, odlingszoner och försöker förklara idiotin i det argumentet.

Jag har ifrågasatt odlingszons-argumentet nu, i ett par inlägg. Du får gärna komma med något mer nu.
Citera
2015-08-16, 19:20
Moderator
vfs avatar
Fortsätter Rieks så här ser det ljust, den nya Dansken såg också vass ut. Blir sjukt spännande avslutning på serien i vanlig ordning.

Rosenberg fortsätter vara ett svin tydligen, nu såg jag inte armbågen i går men Gefle verkar sura.

http://www.expressen.se/kvp/sport/stor-gefle-ilska-mot-rosenbergs-armbage/
Citera
2015-08-16, 19:22
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Om vi nu pratar fula överfall (Rosenberg), så vill jag fråga. Hur fan fick Tom Pettersson få lov att spela vidare idag? Dobbarna träffar rätt högt på smalbenet tillochmed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in