2015-08-12, 13:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skulle gissa på ett par miljoner i vinst i år. Publiksnittet har ökat med ca 4000. Försäljning av Vibe 13 mln, antagligen ökade intäkter på merchandise sidan, då publiktillströmningen borde generera större intäkter där. Sedan vet jag inte hur sponsoravtalet med PF ser ut, bonus om vi vinner kanske. Men även om man bortser från det så blir resultatet med stor sannolikhet positivt i år, trots värvningen av den nya Dansken.

Publiktillströmningen torde ge ökade intäkter på närmare 10 mln exklusive ökad försäljning av merchandise. Ett mer konservativt estimat är kanske runt 6 mln.
Thomas Rogne var dock inte gratis, 120.000 kronor i månadslön och en sign-on på 3,5 miljoner. Annars är det väl ingen värvning i år som kostat (Seb möjligen) hyfsat mycket för er del?
Citera
2015-08-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Inte riktigt vad som står i årsrapporten som jag klistrade in hörrö- Vet att det blev något fel i formateringen från PDF, tyvärr.

Exakt det som står i årsredovisningen som uppenbarligen inte förstår dig på. Lägger till en länk som kanske är lättare för dig att förstå dig på.

http://www.ifkgoteborg.se/Documents/PDF/Verksamhetsberattelser/Bokslutskommunike-2014.pdf

Intressant match ikväll för se om Elfsborg kan ta sig upp i ledningen eller slaget om tredjeplatse ska bli hårdare istället.
Citera
2015-08-12, 14:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Skulle gissa på ett par miljoner i vinst i år. Publiksnittet har ökat med ca 4000. Försäljning av Vibe 13 mln, antagligen ökade intäkter på merchandise sidan, då publiktillströmningen borde generera större intäkter där. Sedan vet jag inte hur sponsoravtalet med PF ser ut, bonus om vi vinner kanske. Men även om man bortser från det så blir resultatet med stor sannolikhet positivt i år, trots värvningen av den nya Dansken.

Publiktillströmningen torde ge ökade intäkter på närmare 10 mln exklusive ökad försäljning av merchandise. Ett mer konservativt estimat är kanske runt 6 mln. Ökade kostnader i och med att IFK blir hyresgäster i Prioritet Serneke arena, men allt som allt bör det bli ett antal miljoner i vinst.

Varför tror supportrar alltid att det är så viktigt för ekonomin? IFK gjorde väl knappt någon vinst alls på souvenirer förra året?
Citera
2015-08-12, 14:08
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Varför tror supportrar alltid att det är så viktigt för ekonomin? IFK gjorde väl knappt någon vinst alls på souvenirer förra året?

Från årsredovisningen som länkades ovan:

§ Merchandise, Blåvittshopen, hade ett utmanande år med sortiments- och personalförändringar.
Försäljningen minskade med 1,1 MSEK till 6,5 MSEK med ett nollresultat.

Men ja, det är en ytterst marginell del av ekonomin. Hur ser ut för MFF på den fronten? Era framgångar borde ändå ge en viss skillnad.
Citera
2015-08-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Intressant match ikväll för se om Elfsborg kan ta sig upp i ledningen eller slaget om tredjeplatse ska bli hårdare istället.

Väldigt intressant och jobbig match. Vi har spelat uselt i de senaste matcherna, vet inte vad jag ska tro om utgången. Galet om vi får tre lag på 38 poäng i kväll.

Gillar i alla fall vad jag såg av vår nye norrman mot Bajen senast.
Citera
2015-08-12, 14:15
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Inte riktigt vad som står i årsrapporten som jag klistrade in hörrö- Vet att det blev något fel i formateringen från PDF, tyvärr.

En hop smarta jävlar är vad ni är... Nu vet du varför Sveriges finanscentrum inte ligger i Göteborg.

Citat:
Ett mer konservativt estimat är kanske runt 6 mln. Ökade kostnader i och med att IFK blir hyresgäster i Prioritet Serneke arena, men allt som allt bör det bli ett antal miljoner i vinst.

Min kvalificerade gissning är b/e.
Senast redigerad av Commissary 2015-08-12 kl. 14:19.
Citera
2015-08-12, 14:18
Medlem
Citat:

Nej, absolut inte, men högre intäkter=bättre resultat, kostnaderna för verksamheten, till exempel personal försvinner inte, men ökar försäljningen så blir marginalerna bättre för det affärsområdet. Varje krona räknas.
Citera
2015-08-12, 14:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Från årsredovisningen som länkades ovan:

§ Merchandise, Blåvittshopen, hade ett utmanande år med sortiments- och personalförändringar.
Försäljningen minskade med 1,1 MSEK till 6,5 MSEK med ett nollresultat.

Men ja, det är en ytterst marginell del av ekonomin. Hur ser ut för MFF på den fronten? Era framgångar borde ändå ge en viss skillnad.

Jag har för mig att vinsten var på en miljon.
Citera
2015-08-12, 14:20
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Vad är felet på Indians?

Synd att du inte ens känner till Emir Kujović....
Här har vi inte alla indianer i kanoten märker jag! Senast jag såg Kujovic så var han definitivt inte svart. Men han kanske har lagt till med en sjujävla solbränna sen i söndags?
Citera
2015-08-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Thomas Rogne var dock inte gratis, 120.000 kronor i månadslön och en sign-on på 3,5 miljoner. Annars är det väl ingen värvning i år som kostat (Seb möjligen) hyfsat mycket för er del?

Ja, men resultat borde fortfarande bli positivt, ett par miljoner i vinst är rätt troligt om inte kostnaderna har inte skenat fullständigt, vilket jag har svårt att tro har skett.
Citera
2015-08-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Min kvalificerade gissning är b/e.

Möjligt, tror dock att det blir en vinst på ett par miljoner, inte något fantastiskt år, men jämfört med de senaste åren ändå "hyfsat".
Citera
2015-08-12, 16:10
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Strömbergsson markerar tydligt vid den andra gången att han stannar klockan. Tyckte han höll upp armen för att visa att han tryckte av. Jag gillar när domarna gör så.
Det kan du ha rätt i. Missuppfattade situationen och isf. gör domaren rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in