2015-08-12, 13:30
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Jag är obotlig pessimist men har fan svårt att se Blåvitt göra ett liknande bokslut för 2015. Prio-Nisse är ju tillbaka!

Förra året trodde man på -5 milj. Det hela slutade på 10.5 MSEK om jag inte missminner mig. Året innan låg man back 3-4MSEK.

Det blir nog bra..
Citera
2015-08-12, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Löjligt.

Skillnaden mellan AIK och Göteborg i dagsläget är att den sistnämnda äventyrar sin ekonomi och blotta existens. AIK har tagit sig i kragen och försöker hålla någon form av sund ekonomi.

Det blir intressant att se IFKs bokslut för 2015. Det var ju inte så ljust i fjol, så att säga. Och i år har man inte riktigt avyttrat för de stora summorna heller. Gör man ett schabrakunderskott med avseende på rörelseresultatet så börjar det onekligen skaka i fogarna hos fisket.
Är du dum i skallen eller???

2014 var ett helt ok år ekonomiskt! Intäkterna ökade från 110 till 121 mille. Vinst totalt på 2.1 mille. Dessutom kommer intäkterna på Augustinssons övergång till Köpenhamn redovisas för 2015.
Vad är det för dåligt med det? Året ser ju ännu bättre ut med ökade publikintäkter, samt försäljningar av spelare (framför allt Vibe).
Citera
2015-08-12, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Förra året trodde man på -5 milj. Det hela slutade på 10.5 MSEK om jag inte missminner mig. Året innan låg man back 3-4MSEK.

Det blir nog bra..
Fakta från IFK:s årsredovisning:
EKONOMISK
SAMMANFATTNING
2014
–
Koncernen
• Totala intäkter
ökade
till
121,3
MSEK
(110,6)
• Transfernetto
uppgick
till
24,3
MSEK
(13,5).
Intäkterna
från
Ludwig
Augustinssons
övergång
till
FC
Köpenhamn
redovisas
i
resultatet
för
2015.
• Verksamhetens
intäkter,
exklusive
spelartransfer,
uppgick
till
96,0
MSEK
(95,4)
• Resultatet
före
avskrivningar
blev
2,1
MSEK
(7,9)
• Årets
resultat
efter
skatt
försämrades
till
-*‐10,4
MSEK
(-*‐3,5).
Föreningens
resultat
blev
-*‐8,7
MSEK
• IFK
Göteborg-*‐koncernens
Eget
kapital
uppgick
per
2014-*‐12-*‐31,
till
13,5
MSEK
(23,9)
• Kassaflödet
var
positivt
med
2,9
MSEK
och
likvida
medel
var
vid
årsskiftet
12,4
MSEK
Citera
2015-08-12, 13:37
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Tja, Peking hade säkert legat i toppen utan "den svarta killen" där framma....
Menar du Kamara som hoppat in och spelat typ 30 min totalt i år och gjort noll mål?

Förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg. Du anser att de fem-sex egna produkterna vi har i startelvan betyder, och tillför, noll i den framgång som klubben upplever nu?

Men det är klart, håller man på Frölunda Indians så...
Citera
2015-08-12, 13:42
Medlem
Citat:
Är du dum i skallen eller???

2014 var ett helt ok år ekonomiskt! Intäkterna ökade från 110 till 121 mille. Vinst totalt på 2.1 mille. Dessutom kommer intäkterna på Augustinssons övergång till Köpenhamn redovisas för 2015.
Vad är det för dåligt med det? Året ser ju ännu bättre ut med ökade publikintäkter, samt försäljningar av spelare (framför allt Vibe).

Transfernetto +24 miljoner
Resultat -10miljoner

Om detta är ett ok år ekonomiskt så har vi lite olika definitioner

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article20401920.ab
Citera
2015-08-12, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Transfernetto +24 miljoner
Resultat -10miljoner

Om detta är ett ok år ekonomiskt så har vi lite olika definitioner

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article20401920.ab
Inte riktigt vad som står i årsrapporten som jag klistrade in hörrö- Vet att det blev något fel i formateringen från PDF, tyvärr.
Citera
2015-08-12, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Menar du Kamara som hoppat in och spelat typ 30 min totalt i år och gjort noll mål?

Förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg. Du anser att de fem-sex egna produkterna vi har i startelvan betyder, och tillför, noll i den framgång som klubben upplever nu?

Men det är klart, håller man på Frölunda Indians så...
Vad är felet på Indians?

Synd att du inte ens känner till Emir Kujović....
Citera
2015-08-12, 13:48
Medlem
Citat:
Vad är felet på Indians?

Synd att du inte ens känner till Emir Kujović....

Känner DU till Kujovic? Han är då fan inte svart.
Citera
2015-08-12, 13:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Teteh misshandlade frun för några år sedan.
Blev frisläppt direkt och utredningen las ned innan den knappt börjat.

Mutumba och Dulee Johnson däremot har inte direkt ett fläckfritt register, och särskilt inte sistnämnda..
Citera
2015-08-12, 13:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Inte riktigt vad som står i årsrapporten som jag klistrade in hörrö- Vet att det blev något fel i formateringen från PDF, tyvärr.

Det är exakt vad som står:

• Årets
resultat
efter
skatt
försämrades
till
-*‐10,4

MSEK
(-*‐3,5).
Föreningens
resultat
blev
-*‐8,7
MSEK
Citera
2015-08-12, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Löjligt.

Skillnaden mellan AIK och Göteborg i dagsläget är att den sistnämnda äventyrar sin ekonomi och blotta existens. AIK har tagit sig i kragen och försöker hålla någon form av sund ekonomi.

Det blir intressant att se IFKs bokslut för 2015. Det var ju inte så ljust i fjol, så att säga. Och i år har man inte riktigt avyttrat för de stora summorna heller. Gör man ett schabrakunderskott med avseende på rörelseresultatet så börjar det onekligen skaka i fogarna hos fisket.

Skulle gissa på ett par miljoner i vinst i år. Publiksnittet har ökat med ca 4000. Försäljning av Vibe 13 mln, antagligen ökade intäkter på merchandise sidan, då publiktillströmningen borde generera större intäkter där. Sedan vet jag inte hur sponsoravtalet med PF ser ut, bonus om vi vinner kanske. Men även om man bortser från det så blir resultatet med stor sannolikhet positivt i år, trots värvningen av den nya Dansken.

Publiktillströmningen torde ge ökade intäkter på närmare 10 mln exklusive ökad försäljning av merchandise. Ett mer konservativt estimat är kanske runt 6 mln. Ökade kostnader i och med att IFK blir hyresgäster i Prioritet Serneke arena, men allt som allt bör det bli ett antal miljoner i vinst.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-08-12 kl. 13:55.
Citera
2015-08-12, 13:57
Medlem
Har inte era senare nyförvärv,hemvändarna,bjärsmyr mfl,fått kraftiga sign om bonusar?eller d är förra årets dom räknAS på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in