Citat:
Ursprungligen postat av
OleYeller
Jag ser inget fel i vad Moon gör där på hörnorna. Han stoppar inte Carlgren med armarna. Snarare är det Carlgren som foular honom. Att domaren är konsekvent betyder väl snarare att han gör fel två gånger.
Fast vän av ordning ska väl då också nämna att Strömbergsson gav Moon en tillsägelse innan om att han inte får hålla ut armarna och "blockera" Carlgren. Han gör samma sak igen och då blåser Strömbergsson frispark för AIK INNAN någon boll har hamnat i mål. En bra bit innan dessutom. Jag är inte lika övertygad om att Mushekwi får sätta den lika rent om visslan inte ljuder.
Med det sagt så skulle ni haft en straff vad jag kunde se på reprisbilderna.
Men Sonkos utvisning.. Tar han inte boll först? Jättesvårt att se på repriserna jag har fått tillhanda, men jag får för mig att det är bollen som vidrörs först, men att sedan Mushekwi flyger åt skogen likaså (konstigt vore annars). Såg ut som ett solklart rött live dock, så jag kan inte gärna halshugga Strömbergsson om det nu var så att det var en regelrätt brytning.
Men ackumulerat över 90 minuter så hade vi förstås tur med domaren. Det kan nog ingen förneka.
--
Tramsigt av Etuhu att hyscha Dif-klacken. Visserligen ingen jättegrej, men onödigt. Annars har Etuhu spelat upp sig betänkligt och visar nu varför AIK värvar honom. Vilket kraftpaket alltså. Han har även städat bort mycket av sitt ovårdade spel i takt med att han fått upp flåset.
Jag var (är) skeptisk till Jos, men igår var han en riktig fältherre som i mångt och mycket neutraliserade Dif offensiva förmåga. Det är ena riktiga kraftpaket man har i Johnson och Mushekwi. Håller sig Jos hel så kan han vara skillnaden mellan mellanmjölk och guld. Bra uppspelsfot också.
Drömmar av guld.