2015-08-11, 01:08
Medlem
OleYellers avatar
Jag ser inget fel i vad Moon gör där på hörnorna. Han stoppar inte Carlgren med armarna. Snarare är det Carlgren som foular honom. Att domaren är konsekvent betyder väl snarare att han gör fel två gånger.

Hur som helst. Besviken på Djurgårdens sista 45. Svårt att skylla på yttre omständigheter när man så tydligt har allt i sina egna händer. Bara gråta och gå vidare. Vi har två till avskyvärda gulsvarta att krossa nu.
Citera
2015-08-11, 01:21
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Dagens mest komiska måste ju vara när allsvenskans sämste innermittfältare Etuhu hyschar vår klack efter målet.
Allsvenskans sämste innermittfältare?

Trollar du, är full eller är helt okunnig då det gäller fotboll?

Etuhu går från klarhet till klarhet och är inte långt från att vara vår bästa spelare.

Ser du inte jobbet han lägger ner så borde du börja titta på barnprogram istället för fotboll.

Fan jag sitter själv och rodnar över hur pinsamt ditt inlägg är, skämskudden åkte fram i ett desperat försök att tackla insikten att det finns personer som dig som följer fotboll utan att förstå spelet.

Riktigt jävla pinsamt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2015-08-11, 02:32
Medlem
JackSm1ths avatar
Så här tänker jag om fortsättningen av Allsvenskan:

Göteborg har svåra bortamatcher kvar: Elfsborg, Dif och AIK.
Göteborg har inga hemmamatcher kvar mot någon toppkonkurrent.

Norrköping har Elfsborg och Malmö borta (sista omgången).
Norrköping har Dif hemma kvar.

Dif har kvar Elfsborg och Norrköping borta.
Dif har Malmö och Göteborg hemma kvar + knepigt derby mot Hammarby.

Elfsborg har kvar Malmö borta.
Elfsborg har Dif, Göteborg och Norrköping kvar hemma.

Malmö har kvar DIF och AIK borta.
Malmö har Elfsborg och Norrköping kvar hemma (sista omgången också!).

AIK har inget av Göteborg, Norrköping, DIF, Elfsborg, Malmö eller Helsingborg kvar att möta borta.
AIK har Malmö och Göteborg kvar hemma.

Därför tror jag att AIK tar guldet. Man har helt enkelt gjort bort dom svåraste bortamatcherna mot top-5-konkurrenterna.
Citera
2015-08-11, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Så här tänker jag om fortsättningen av Allsvenskan:

Göteborg har svåra bortamatcher kvar: Elfsborg, Dif och AIK.
Göteborg har inga hemmamatcher kvar mot någon toppkonkurrent.

Norrköping har Elfsborg och Malmö borta (sista omgången).
Norrköping har Dif hemma kvar.

Dif har kvar Elfsborg och Norrköping borta.
Dif har Malmö och Göteborg hemma kvar + knepigt derby mot Hammarby.

Elfsborg har kvar Malmö borta.
Elfsborg har Dif, Göteborg och Norrköping kvar hemma.

Malmö har kvar DIF och AIK borta.
Malmö har Elfsborg och Norrköping kvar hemma (sista omgången också!).

AIK har inget av Göteborg, Norrköping, DIF, Elfsborg, Malmö eller Helsingborg kvar att möta borta.
AIK har Malmö och Göteborg kvar hemma.

Därför tror jag att AIK tar guldet. Man har helt enkelt gjort bort dom svåraste bortamatcherna mot top-5-konkurrenterna.

Personligen tror jag på Malmö just för att de har en del konkurrenter kvar. Segrar i toppmatcher innebär ju per automatik att toppkonkurrent tappar 3 poäng.
Citera
2015-08-11, 04:23
Bannlyst
Å andra sidan har AIK alltid gjort bra resultat mot toppkonkurrenter. Alltid vart problem med de man bara ska besegra, dessutom haft stora problem på bortaplan i år. Dock förhoppningsvis är de borta nu iom senaste vinsten borta mot Norrköping. Nu har Höst Gnaget vaknat igen! Drömmar av...
Citera
2015-08-11, 05:16
Medlem
Är det bara jag som tycker att det är märkligt att Aik nu fått 4 matchavgörande domslut irad till sin fördel...? Banguras armbåge och straffsituationen mot Norrköping samt handsen på Bangura och frisparken på vårt bortdömda hörnmål på friends igår kväll.. 4 helt matchavgörande domslut som borde ha dömts på ett annat sätt och jag är rätt säker på att Aik torskat både igår kväll och mot Norrköping om domaren dömt rätt. 6 poäng får Aik gratis av domarna i matcher mot toppkonkurrenter vilket påverkar guldstriden något enormt. Säg ni att jag är bitter, men detta är ett faktum. 4 dåliga beslut av Al Hakim och Strömbergsson har lett till 6 Aikpoäng i toppmatcher. Inget att hymla om alla gnagare.
Citera
2015-08-11, 07:16
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag ser inget fel i vad Moon gör där på hörnorna. Han stoppar inte Carlgren med armarna. Snarare är det Carlgren som foular honom. Att domaren är konsekvent betyder väl snarare att han gör fel två gånger.

Fast vän av ordning ska väl då också nämna att Strömbergsson gav Moon en tillsägelse innan om att han inte får hålla ut armarna och "blockera" Carlgren. Han gör samma sak igen och då blåser Strömbergsson frispark för AIK INNAN någon boll har hamnat i mål. En bra bit innan dessutom. Jag är inte lika övertygad om att Mushekwi får sätta den lika rent om visslan inte ljuder.

Med det sagt så skulle ni haft en straff vad jag kunde se på reprisbilderna.

Men Sonkos utvisning.. Tar han inte boll först? Jättesvårt att se på repriserna jag har fått tillhanda, men jag får för mig att det är bollen som vidrörs först, men att sedan Mushekwi flyger åt skogen likaså (konstigt vore annars). Såg ut som ett solklart rött live dock, så jag kan inte gärna halshugga Strömbergsson om det nu var så att det var en regelrätt brytning.

Men ackumulerat över 90 minuter så hade vi förstås tur med domaren. Det kan nog ingen förneka.

--

Tramsigt av Etuhu att hyscha Dif-klacken. Visserligen ingen jättegrej, men onödigt. Annars har Etuhu spelat upp sig betänkligt och visar nu varför AIK värvar honom. Vilket kraftpaket alltså. Han har även städat bort mycket av sitt ovårdade spel i takt med att han fått upp flåset.

Jag var (är) skeptisk till Jos, men igår var han en riktig fältherre som i mångt och mycket neutraliserade Dif offensiva förmåga. Det är ena riktiga kraftpaket man har i Johnson och Mushekwi. Håller sig Jos hel så kan han vara skillnaden mellan mellanmjölk och guld. Bra uppspelsfot också.

Drömmar av guld.
Citera
2015-08-11, 07:27
Medlem
kostymnisses avatar
Man kan vrida och vända på vårt återstående spelschema tills man är helt borta men vad som oftast glöms bort är att även om vi har Ellos, DIF och AIK kvar borta så har vi ju även lätta hemmamatcher. Kan vi vinna fem av sex hemmamatcher och få en pinne i den återstående har vi skrapat ihop 54 pinnar. Då krävs det 1-2 bortaegrar och mot Åtvid och HIF bör vi kunna vinna. Det skall räcka till ett guld.

Sedan tappar man ju alltid poäng mot något bonkelag och tar alltid några poäng i toppmöten borta men rent krasst borde det räcka.

Det hela förutsätter ju dock att vi gör mål...
Citera
2015-08-11, 07:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Fast vän av ordning ska väl då också nämna att Strömbergsson gav Moon en tillsägelse innan om att han inte får hålla ut armarna och "blockera" Carlgren. Han gör samma sak igen och då blåser Strömbergsson frispark för AIK INNAN någon boll har hamnat i mål. En bra bit innan dessutom. Jag är inte lika övertygad om att Mushekwi får sätta den lika rent om visslan inte ljuder.

Med det sagt så skulle ni haft en straff vad jag kunde se på reprisbilderna.

Men Sonkos utvisning.. Tar han inte boll först? Jättesvårt att se på repriserna jag har fått tillhanda, men jag får för mig att det är bollen som vidrörs först, men att sedan Mushekwi flyger åt skogen likaså (konstigt vore annars). Såg ut som ett solklart rött live dock, så jag kan inte gärna halshugga Strömbergsson om det nu var så att det var en regelrätt brytning.

Men ackumulerat över 90 minuter så hade vi förstås tur med domaren. Det kan nog ingen förneka.

--

Tramsigt av Etuhu att hyscha Dif-klacken. Visserligen ingen jättegrej, men onödigt. Annars har Etuhu spelat upp sig betänkligt och visar nu varför AIK värvar honom. Vilket kraftpaket alltså. Han har även städat bort mycket av sitt ovårdade spel i takt med att han fått upp flåset.

Jag var (är) skeptisk till Jos, men igår var han en riktig fältherre som i mångt och mycket neutraliserade Dif offensiva förmåga. Det är ena riktiga kraftpaket man har i Johnson och Mushekwi. Håller sig Jos hel så kan han vara skillnaden mellan mellanmjölk och guld. Bra uppspelsfot också.

Drömmar av guld.

Träffar aldrig boll. Dock tyckte jag först att Mushekwi sökte frisparken och valde att lägga sig med flit på Sundergs ben, men det går ju inte att snacka bort alls.
Citera
2015-08-11, 07:39
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Träffar aldrig boll. Dock tyckte jag först att Mushekwi sökte frisparken och valde att lägga sig med flit på Sundergs ben, men det går ju inte att snacka bort alls.

Tänker definitivt inte argumentera emot. Vi får ju en sunkig kameravinkel. Det är nog bara jag i min enfald som får för mig att han får en tå på bollen.

Citera
2015-08-11, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man kan vrida och vända på vårt återstående spelschema tills man är helt borta men vad som oftast glöms bort är att även om vi har Ellos, DIF och AIK kvar borta så har vi ju även lätta hemmamatcher. Kan vi vinna fem av sex hemmamatcher och få en pinne i den återstående har vi skrapat ihop 54 pinnar. Då krävs det 1-2 bortaegrar och mot Åtvid och HIF bör vi kunna vinna. Det skall räcka till ett guld.

Sedan tappar man ju alltid poäng mot något bonkelag och tar alltid några poäng i toppmöten borta men rent krasst borde det räcka.

Det hela förutsätter ju dock att vi gör mål...

Lite så jag känner också, med de hemmamatcher vi har kvar så är det helt och hållet i egna händer.
Citera
2015-08-11, 09:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Jag tycker inte alls han söker frisparken. Det är inte helt enkelt att stå upp där när man kommer med hög fart.

Jag ska se handssituationen igen. Är den på bröstet eller armen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in