2015-08-12, 11:23
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Problemet är att det inte bara är tiden det gäller, en målvakt plockas inte av planen så avbrotten blir längre och laget hinner snacka ihop sig eller reda ut detaljer som inte funkar. Man skaffar sig en time out, under press kan det betyda en hel del. Eftersom alla vet att Carlgren börjat spela teater blir det lätt larvigt, kan en domare om så önskas plocka av en målvakt o fortsätta spelet som med en utespelare? Då skulle vi nog se honom studsa upp direkt o maxa en löpning tillbaka.
Hade blivit kaos. Då hade en målvakt stått kvar om han så brutit benet
Citera
2015-08-12, 11:44
Bannlyst
alltså vilken jävla värvning av fucking göteborg...

snälla någon förklara för mig. Hur lyckas de med en sån värvning
vafan hade de ingen konkurrens? Gbg har fan inte pengar ju

hur lyckas dom göra en så klockren värvning dom fiska bögarna
Citera
2015-08-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkelDK

IFK Göteborg är mer attraktiv som klubb betraktat än tex AIK, Dif, mfl. Spelare med god karaktär söker sig till Göteborg. Aik attraherar å andra sidan fler afrikaner med dålig karaktär så det jämnar ut sig.
Citera
2015-08-12, 12:02
Medlem
junkbords avatar
Citat:

Lasse Vibe's utveckling och prestationer i IFK öppnar nog ögonen för en del danskar. Sen lär han har pratat gott om klubben för sina landsmän.
Citera
2015-08-12, 12:08
Bannlyst
Riktigt ledsen blir man som MFF supporter
nu åkte dessutom IFK ut i europaspelet och värvade precis det dom behövde.

Nu blir de omöjligt för oss att ta vårt 3:e raka men de var de kanske ändå
Åge kommer satsa så mkt på celtic matcherna nu att han kmr typ spela b-laget mot häcken och HIF å de vet vi hur de kommer sluta...

Fan sålt spelare för 140 miljoner, fått CL miljoner och nu EL miljoner
ändå gör IFK göteborg bättre värvningar med minimala medel

Mads > eikrem

Nej idag är man deppad!
Citera
2015-08-12, 12:15
Bannlyst
IFK har blivit ett köpelag. Och fokus verkar ligga på danskar.
Citera
2015-08-12, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jjadelandd
Hmmm vilket lag i Allsvenskan är INTE ett köpelag?
Citera
2015-08-12, 12:25
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Hmmm vilket lag i Allsvenskan är INTE ett köpelag?

Well, om man gör avgränsningen köp- och säljlag så är väl merparten säljande.
Citera
2015-08-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Lasse Vibe's utveckling och prestationer i IFK öppnar nog ögonen för en del danskar. Sen lär han har pratat gott om klubben för sina landsmän.

Precis, klubben har gott anseende, och spelare snackar med varandra. Det fungerar precis som vilken annan arbetsplats/restaurang/bar/butik/whatever som helst, ryktet sprider sig.

Har man spelare som trivs med omständigheterna i och runt klubben så betyder det mycket för attraktionskraften, sedan finns det ju såklart andra viktiga parametrar, som sportsliga framgångar och självklart även det ekonomiska.

Sportsligt är Blåvitt i Sverige en klubb att räkna med, ekonomiskt så är det väl egentligen bara Malmö som har betydligt större muskler(i Norden).
Citera
2015-08-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjadelandd

Hela centrallinjen är Blåvitt through and through, Alvbåge, Bjärra, Svensson. Att IFK plockar in spelare till truppen från andra klubbar är för övrigt på intet sätt något som är specifikt för oss, det gör alla.

Tom P blir nu mittback skulle jag gissa på, och Albaek konkurrerar på mittfältet.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-08-12 kl. 12:35.
Citera
2015-08-12, 12:30
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Riktigt ledsen blir man som MFF supporter
nu åkte dessutom IFK ut i europaspelet och värvade precis det dom behövde.

Nu blir de omöjligt för oss att ta vårt 3:e raka men de var de kanske ändå
Åge kommer satsa så mkt på celtic matcherna nu att han kmr typ spela b-laget mot häcken och HIF å de vet vi hur de kommer sluta...

Fan sålt spelare för 140 miljoner, fått CL miljoner och nu EL miljoner
ändå gör IFK göteborg bättre värvningar med minimala medel

Mads > eikrem

Nej idag är man deppad!

Skulle du kort kunna beskriva Mads Albaek då du verkar ha koll på honom?

Apropå Eikrem så är det intressant att notera att MFF på sistone har gjort sina bästa matcher utan honom. Han har en fin fot och spelsinnet finns definitivt där, tanken var väl att han skulle ersätta Magnus Eriksson. Problemet är att han besitter noll power och ryggrad i sitt spel, vilket Mohikanen hade på en helt annan nivå. Väldigt loj mellan varven, norrmannen.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Precis, klubben har gott anseende, och spelare snackar med varandra. Det fungerar precis som vilken annan arbetsplats/restaurang/bar/butik/whatever som helst, ryktet sprider sig.

Har man spelare som trivs med omständigheterna i och runt klubben så betyder det mycket för attraktionskraften, sedan finns det ju såklart andra viktiga parametrar, som sportsliga framgångar och självklart även det ekonomiska.

Sportsligt är Blåvitt i Sverige en klubb att räkna med, ekonomiskt så är det väl egentligen bara Malmö som har betydligt större muskler(i Norden).

Que?! Blåvitt har inga särskilda ekonomiska muskler. Jag kan inte ranka dem, men jag tror inte endast MFF går före. FCK och Midtjylland har definitivt större plånböcker. Kan inte tala för Norge. Bröndby? AIK är nog likvärdiga.
Citera
2015-08-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Skulle du kort kunna beskriva Mads Albaek då du verkar ha koll på honom?

Apropå Eikrem så är det intressant att notera att MFF på sistone har gjort sina bästa matcher utan honom. Han har en fin fot och spelsinnet finns definitivt där, tanken var väl att han skulle ersätta Magnus Eriksson. Problemet är att han besitter noll power och ryggrad i sitt spel, vilket Mohikanen hade på en helt annan nivå. Väldigt loj mellan varven, norrmannen.

Que?! Blåvitt har inga särskilda ekonomiska muskler. Jag kan inte ranka dem, men jag tror inte endast MFF går före. FCK och Midtjylland har definitivt större plånböcker. Kan inte tala för Norge. Bröndby? AIK är nog likvärdiga.

Det var ungefär min poäng. Ekonomiskt är Blåvitt hyfsat konkurrenskraftiga på den Nordiska marknaden. Notera att jag skrev betydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in