2015-08-11, 19:29
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Ett jävla tjat om domarmisstag som vanligt, tråkigt.

Nån som såg Giffarnas match? Var Pa Dibba lika överjävlig som mot oss (Hammarby)...?
Godkänd, men utan Hasani får han det svårt, Leo Englund är ju inte riktigt samma nivå än som Hasani. Istället fortsatte Gerson och Sigurjonsson dominera mittfältet. Sellins mål var en riktigt fin volley, kul också att Helg fick måla!
Citera
2015-08-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Varje match vi leder med ett mål mot slutet, ja antagligen.

Personligen har jag inget emot maskning, alla lag gör det mer eller mindre, bättre eller sämre, i viktiga matcher när de lider mot sitt slut. Är det ens egna lag håller alla käften men är det motståndaren blir det ett jävla gnäll.

Visst kan man maska litegrann genom att vara långsam. Men att hålla på att fejka skada är bara vidrigt.
Citera
2015-08-11, 20:02
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
(och då hade han tillochmed tandskydd, varför hade han det? ser töntigt ut).
Han har haft tandskydd varenda match sen han slog ut tänder när han var yngre. Vanesak antagligen.

Ang. Carlgren trodde jag att Strömbergsson skulle vara honom i slutet. Istället låter han Carlgren lägga sig ner IGEN och maska vidare. Vidrigt beteende av båda två.
Citera
2015-08-11, 20:06
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ang. Carlgren trodde jag att Strömbergsson skulle vara honom i slutet. Istället låter han Carlgren lägga sig ner IGEN och maska vidare. Vidrigt beteende av båda två.
Var väl andra eller tredje matchen i Allsvenskan, efter att han gått ut i riksmedia och erkänt att det bara är teater, han gör så. Det gjorde varken från eller till igår så usla som vi var, men märkligt att domarna inte genomskådat det än.
Citera
2015-08-11, 20:24
Medlem
1903s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Starkt ändå att slå KFF borta på Guldfågeln. Ni har en riktigt stark centrallinje. Nästa match känns hyfsat viktig, mot ÖSK.

Jo, jag hade varit riktigt nöjd med 1 poäng. Sjukt viktig match, synd bara att Gerson är avstängd.
Citera
2015-08-11, 20:42
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
märkligt att domarna inte genomskådat det än.

Relativt svårt att beivra när det precis varit en kollision av något slag. Hellre fria än att fälla.
Citera
2015-08-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Var väl andra eller tredje matchen i Allsvenskan, efter att han gått ut i riksmedia och erkänt att det bara är teater, han gör så. Det gjorde varken från eller till igår så usla som vi var, men märkligt att domarna inte genomskådat det än.
Du tror inte att domaren la till extra tid för händelsen?
Citera
2015-08-11, 22:44
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Det första han gjorde väl väl att fånga assisterandes uppmärksamhet och peka på sin klocka.
Citera
2015-08-12, 07:38
Medlem
svulles avatar
Ja, det enda han kan göra är ju att addera motsvarande tid. Det vore vanskligt om man skulle börja varna spelare som ligger ned, om det nu visar sig att det faktiskt är en skada.

Det hela började väl med att Carlgren just hade haft problem med ljumskarna. När han i början av säsongen var tillbaka efter någon form av kortare rehabtid så tror jag att han då fick känning i slutskedet av en match (minns ej vilken) och la sig ned en stund. Sen insåg han väl att det var ett utmärkt verktyg. Men det ska som sagt varken göra av eller till eftersom domaren ska lägga till motsvarande tid.

Citera
2015-08-12, 08:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Han har haft tandskydd varenda match sen han slog ut tänder när han var yngre. Vanesak antagligen.

Strömbergsson markerar tydligt vid den andra gången att han stannar klockan. Tyckte han höll upp armen för att visa att han tryckte av. Jag gillar när domarna gör så.
Citera
2015-08-12, 11:15
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Problemet är att det inte bara är tiden det gäller, en målvakt plockas inte av planen så avbrotten blir längre och laget hinner snacka ihop sig eller reda ut detaljer som inte funkar. Man skaffar sig en time out, under press kan det betyda en hel del. Eftersom alla vet att Carlgren börjat spela teater blir det lätt larvigt, kan en domare om så önskas plocka av en målvakt o fortsätta spelet som med en utespelare? Då skulle vi nog se honom studsa upp direkt o maxa en löpning tillbaka.
Citera
2015-08-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Varje match vi leder med ett mål mot slutet, ja antagligen.

Personligen har jag inget emot maskning, alla lag gör det mer eller mindre, bättre eller sämre, i viktiga matcher när de lider mot sitt slut. Är det ens egna lag håller alla käften men är det motståndaren blir det ett jävla gnäll.

Det finns maska, och så finns det maska. Att köra en Dennis Wise har jag inga problem med, att jävlas såsom till exempel det portugisiska laget gjorde mot Blåvitt får mig att känna hatkänslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in