Citat:
Ursprungligen postat av
Kommunistfittan
Det är nog dags att focka Åge. Han har konsekvent gjort konstiga taktiska drag under hela säsongen och jag misstänker att han har haft alldeles för mycket att säga till om när det kommer till värvningarna.
Jag ser att ni gottar er åt vår höga svansföring inför säsongen. Förståeligt, jag hade själv gjort detsamma. Men ni måste tillstå att vår vi med våra förutsättningar egentligen borde vinna den här serien tämligen lätt. Förväntningarna inför säsongen var inte på något vis oproportionerliga.
Du glömmer det viktigaste och det är gamla klyschan att motivation slår klass. Alltför många spelare i MFFs lag har annat att tänka på. Robin Olsen var en av dem, Helander, Adu och några andra likaså. Dessutom svårt att ersätta spelare rakt av. Jag hade MFF som tvåa och tror fortfarande på det, det är ju inget fiasko heller.
Nyförvärven är rätt bra förutom Tobias Sana som jag inte förstår storheten i. Såg målen bara från i går och exempelvis Adu spelar katastrof försvarsspel framförallt på 1-1 målet har han ingen markering. Som AIKare är uppgång och fall standard, kanske inte lika vanligt för MFF.