2015-08-08, 19:37
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laffe
Cyklisten sägs ha haft en mountainbike.

Han jag såg i ett annat spår hade en svart mountainbike. Jeans, märkes tshirt..Flera tatueringar på armarna och var svensk i 40 års åldern!
Inte för att vara den som är den, men hur kommer det sig att du inte nämnde vilken typ av cykel det var redan igår? Hela ditt vittnesmål osar starkt av efterhandskonstruktion.

Citat:
Va ute med kidsen..plötsligt prasslar det till oväntat från skogskanten och en tatuerad, välklädd man i 40 års åldern kommer cyklandes raskt från ingenstans ur en stig vid Sanda och verkar orolig. Situationen blev konstig..han såg nästan påkommen ut.

Tillslut frågar han efter en adress vid Honda? Försvinner sen.

Tror ni på en cyklist i småstigar?

Fler som kan ha mördat Ida? Jag kan tänka mig minst ett tusental faktiskt. Hoppas Liza1979 förstår nu vad jag vill ha sagt.
Men är du total idiot? Det är inte Liza1979 som har dragit upp den personen överhuvudtaget. Denne råkade bara ha domen tillhands. Lär dig att läsa.
Senast redigerad av crillecrille 2015-08-08 kl. 19:40.
Citera
2015-08-08, 19:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusdread
Fyfan, äckligt jävla psykfall den där arto!
Men det finns fler ruttna grenar på det där släktträdet. En riktigt fläskig jävel med en ful tatuering i ansikte som bor i Prästgårdsmarken. Han heter jani och satt en volta på ett år iaf för ett tag sen för att han misshandlade en lite äldre kvinna från väsby som han hade ihop det med så hon hamnade i koma ett tag har jag för mig. Ryktas även att jani fuckface varit med vid ett tillfälle när arto tvingat sig på en stackars tjej.

Då kan vi ju lika väl hänga ut Jani minst lika mycket då alltså.

Fler som kan ha mördat Ida? Jag kan tänka mig minst ett tusental faktiskt. Hoppas Liza1979 förstår nu vad jag vill ha sagt.
Citera
2015-08-08, 19:41
Medlem
laffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Inte för att vara den som är den, men hur kommer det sig att du inte nämnde vilken typ av cykel det var redan igår? Hela ditt vittnesmål osar starkt av efterhandskonstruktion.

Tyckte inte cykelns utseende var det mest relevanta då..mest för att det var skumt att cykla på det viset han gjorde just där.
Citera
2015-08-08, 19:42
Medlem
Citat:

Han jag såg i ett annat spår hade en svart mountainbike. Jeans, märkes tshirt..Flera tatueringar på armarna och var svensk i 40 års åldern!

Förklara närmare? Vadå, annat spår? När och var såg du denne person?
Citera
2015-08-08, 19:42
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:

Såg han ut som AK? Snaggad, pipskägg och tatueringar, 40+
Citera
2015-08-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag förstår inte varför alla går så hårt åt Liza1979?
H*n har delgett vad h*n vet om en tidigare dömd våldtäktsman, och som har koppling till området,
detta anser jag vara helt korrekt,
man delger och lyfter fram vad man vet, har vetskap om, för att föra tråden vidare på eventuella gärningsmän. Det är väl det som flashback handlar om?
Jag tycker att Liza1979 agerat helt korrekt och förstår fan inte varför alla ska klaga eller hoppa på någon som kommer med viktig information som faktiskt är jävligt relevant i sammanhanget.
Tack!!! Är dock van från tidigare trådar.
Mindre begåvade personer som inte kan se sammanhanget.
Nu hoppas jag som alla andra att polisen griper någon för mordet på I.
Jag har gett info om en man som någon drog upp. Som kanske kan vara intressant för polisen att titta på.
Citera
2015-08-08, 19:45
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2

Och vilken tid
Citera
2015-08-08, 19:46
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

NEJ! Det finns inte tusentals som har begått TRE våldtäkter i SAMMA OMRÅDE som det aktuella mordet. Och som dessutom fortfarande har koppling till den gata som ligger allra närmast mordplatsen, dvs ca 400-500 meter ifrån.

Jag tror faktiskt inte att det finns en enda till som uppfyller dessa kriterier. Därmed inte sagt att han är GM just i detta fall, men att påstå att det finns tusentals som är lika intressanta är bara befängt.

Tack Liza 1979 för dina uppgifter!
Senast redigerad av Flor-Ida 2015-08-08 kl. 19:49.
Citera
2015-08-08, 19:47
Medlem
laffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2

Igår kväll.. Sanda spåret.

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Såg han ut som AK? Snaggad, pipskägg och tatueringar, 40+

Normalbyggd. Inte som AK. Korthårig.. kedjor runt handleden. Tatueringar. Stilig man egentligen men suspekt där han befann sig. Kanske bara var vilse, på väg till fest.
Citera
2015-08-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Det verkar ju som att hon haft en del strul med killar:
https://twitter.com/iduuj/status/538598472904351744
https://twitter.com/iduuj/status/536467098302963712
https://twitter.com/iduuj/status/532640223411593216
https://twitter.com/iduuj/status/532244292279209987

Apropå IJ:s twitterfeed om en kille som `inte slutar ringa /inte äger henne/ har flickvän` har jag gått igenom IJ:s profilbilder på fb under hösten 2014, och hittat två vaga men möjliga kandidater till den kille hon twittrat om i november 2014.

M*rwan och Andr*as.
Båda har gillat IJ:s profilbilder och hon har gillat deras innan nov 2014.

Under Andr*as profilbild skriver IJ 12/7-14 "Vilken jävla babe alltsååå" och hans flickvän `gillar` IJ:s kommentar.

Observera att detta endast är spekulation kring deras relation till IJ hösten 2014, dessa killar bör ej förväxlas med brottslingar i tråden.

Vet någon bekant/vän till IJ om någon av dessa killar hade nåt `på gång` med henne hösten 2014 ?
Senast redigerad av Pythiae 2015-08-08 kl. 19:55. Anledning: tog bort fb länkar
Citera
2015-08-08, 19:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Mördare, pedofiler och våldtäktsmän sonar aldrig sina brott...

Enligt vem då? Inte enligt rättssystemet.

Alla är lika inför lagen. Vad man personligen anser är ju knappast relevant.

Har man avtjänat ett straff så är brottet sonat.
Citera
2015-08-08, 19:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Det är väl en jäkla skillnad på att att "hänga ut" någon som är dömd för brott och hänga ut en släkting till den dömda som vi inte ens vet om den är dömd för något?

Lisa har gett målnummer, inget hindrar dig från att själv ta kontakt med Attunda tingsrätt så kan ju du läsa domen och om du vill så kan du ju lägga ut den. Allt du behöver är ju en kamera. Men då ska den ut i rätt tråd och inte denna.

Jag har förövrigt också läst domen så jag kan gå i god för att Lisa talar sanning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in