2015-08-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
tidigare inlägg i tråden:
Han är värd att kollas upp iallafall
Citera
2015-08-08, 19:13
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Okej. Oavsett hur vidrigt det är det han har gjort, så är du medveten om att du hänger ut en person i samband med ett mord som sker 21 år efter att denna person tvingat sig till ett samlag?

Hur många sådana personer tror du inte det existerar runt om i Stockholm och säkert även i närheten av Upplands Väsby? Har du något mer speciellt som bör skilja denna person från de kanske tusentals andra som kan ha gjort detsamma mellan 1994 och 2015? Eller hyser du något personligt förakt till just denna Arto..?

Personen är dömd för ett brott begånget 1994, och han har sonat det brottet för väldigt länge sedan. Detta är något vi alla borde ha i åtanke.

Mördare, pedofiler och våldtäktsmän sonar aldrig sina brott...
Citera
2015-08-08, 19:15
Medlem
Juliusdreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Jag vägrar inte, kan inte bara just nu.
Och nej det är inte mina egna ord.
A sa till L att hon skulle kyssa honom. J såg när hon gjorde det.J kände sig helt paralyserad. Han försökte ta tag i A men blev nertryckt på marken igen. Han och L låg precis i närheten av varandra och han hörde A säga åt L att hon skulle ta av sig byxorna, gjorde hon inte det skulle han döda henne. J var chockad och uppfattade inte så mycket av det som hände. Han förstod att L blev våldtagen. Det enda han tänkte var att de skulle försöka komma undan med livet i behåll. A låg ovanpå L ganska länge, säkert 15 min. Han hade tagit av sig sina jeans och kalsonger. J vet inte om L försökte göra något motstånd. Han vet inte hur hon reagerade men hon låg helt stilla. Han vet inte om L sugit på As manslem. Han tittade inte eftersom han var så chockad. Han låg och tittade rakt upp mot himlen. Han vågade inte i gripa.
Detta är ordagrant från domen

Fyfan, äckligt jävla psykfall den där arto!
Men det finns fler ruttna grenar på det där släktträdet. En riktigt fläskig jävel med en ful tatuering i ansikte som bor i Prästgårdsmarken. Han heter jani och satt en volta på ett år iaf för ett tag sen för att han misshandlade en lite äldre kvinna från väsby som han hade ihop det med så hon hamnade i koma ett tag har jag för mig. Ryktas även att jani fuckface varit med vid ett tillfälle när arto tvingat sig på en stackars tjej.
Citera
2015-08-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hej Liza1979, kan du bara skriva målnumret på domen, så kan väl alla som är så nyfikna begära ut den själv. Du har verkligen inget att bevisa. Tack för ditt bidrag, men jag tror inte det är rätt gärningsman i alla fall (ingen källa på det).

Det är inte heller så värst intressant om han mördat förut, då alla mördare antagligen har ett första offer innan de blir seriemördare. Somliga mördare mördar också bara en gång under sin livstid, så förstagångsmördare finns på riktigt.
Och varför tror du inte det kan vara han som är mördaren?
Citera
2015-08-08, 19:17
Medlem
Citat:
Okej. Oavsett hur vidrigt det är det han har gjort, så är du medveten om att du hänger ut en person i samband med ett mord som sker 21 år efter att denna person tvingat sig till ett samlag?

Hur många sådana personer tror du inte det existerar runt om i Stockholm och säkert även i närheten av Upplands Väsby? Har du något mer speciellt som bör skilja denna person från de kanske tusentals andra som kan ha gjort detsamma mellan 1994 och 2015? Eller hyser du något personligt förakt till just denna Arto..?

Personen är dömd för ett brott begånget 1994, och han har sonat det brottet för väldigt länge sedan. Detta är något vi alla borde ha i åtanke.
Men herregud!
det var inte ens jag som tog upp honom!
Citera
2015-08-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Klart det kan vara...
Citera
2015-08-08, 19:24
Medlem
Citat:

Han har dömts flera gånger för våldtäkt. Efter att han släpptes ut 2008 så begick han direkt en ny våldtäkt. Och fick ca 2 år för det. Sägs det här i tråden
Citera
2015-08-08, 19:26
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus

En grej väl att om det är han borde det snarare handla om en manhunt än ett spaningsmord, men jag vet inte hur mycket man kan lita på vad som förmedlas media.

Alternativt är spaningsmord den svenska varianten av manhunt.
Citera
2015-08-08, 19:28
Medlem
Citat:
Men herregud!
det var inte ens jag som tog upp honom!
Vem var det som tog upp honom...det var ju någon som berättade om alla hans domar.
Citera
2015-08-08, 19:33
Medlem
laffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ja. "Skum". Mörkklädd uppges personen ha varit utöver det.

Cyklisten sägs ha haft en mountainbike.

Han jag såg i ett annat spår hade en svart mountainbike. Jeans, märkes tshirt..Flera tatueringar på armarna och var svensk i 40 års åldern!
Citera
2015-08-08, 19:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Det är ju precis tvärtom. Du vill att hela domen ska fläkas ut i en tråd som inte har med fallet att göra.

Jag försvarar inte någon.

Citat:
Undvika? Jag skriver vad jag vill! Och som du kan se så har jag inte färgat något som du misstänkte.
Vad är ditt problem?

Självklart är det viktigt att vara källkritisk och om någon anser att "jag skriver vad jag vill!" är viktigare ur ett moraliskt perspektiv så hänvisar jag gärna till att jag tidigare kallade Lizas beteende lite syrligt för "fjortis".

Det är anmärkningsvärt att någon kan tycka sig ha rätt att hänga ut någon så lättvindligt, och att att göra det med motiveringen "jag skriver vad jag vill!"

Det är ett av problemen jag ser i detta. Jag är säkert inte ensam i det.

Det fitselta:

Nej, det är ju det som är problemet som du fortfarande kanske inte ha förstått; vi kan inte se det, för du vill inte visa oss detta.

Eftersom skadan nu, genom Liza, redan skett (Arto är uthängd), så kan domen nu i ett senare skede påvisa exempelvis att uthängningen är helt befängt och att det gjordes i onödan. Att det har lika lite att göra med detta fallet som random stockholmsnubbe de senaste 20 åren, som också hotat sig till sex med någon.

Men det bästa hade ju så klart varit att han inte blivit uthängd alls från början. Vi är väldigt tidigt inne i utredningen och det finns ingen som helst information om att det finns ett sexuellt motiv i det här fallet.

Men visst. Fortsätt ni på den vägen ni valt. Vi får hänga ut vilka vi vill. Vi får skriva vad vi vill. Vi kan lika gärna hänga ut random snubbe som brukar springa i det där spåret, och som blir jävligt arg på fyllan ibland. Kanske begått en grov misshandel någon gång på 90-talet!
Citera
2015-08-08, 19:36
Medlem
Citat:
Klart det kan vara...

Jag förstår inte varför alla går så hårt åt Liza1979?
H*n har delgett vad h*n vet om en tidigare dömd våldtäktsman, och som har koppling till området,
detta anser jag vara helt korrekt,
man delger och lyfter fram vad man vet, har vetskap om, för att föra tråden vidare på eventuella gärningsmän. Det är väl det som flashback handlar om?
Jag tycker att Liza1979 agerat helt korrekt och förstår fan inte varför alla ska klaga eller hoppa på någon som kommer med viktig information som faktiskt är jävligt relevant i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in