Citat:
Ursprungligen postat av
bazaar
Det är ju precis tvärtom. Du vill att hela domen ska fläkas ut i en tråd som inte har med fallet att göra.
Jag försvarar inte någon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Liza1979
Undvika? Jag skriver vad jag vill! Och som du kan se så har jag inte färgat något som du misstänkte.
Vad är ditt problem?
Självklart är det viktigt att vara källkritisk och om någon anser att "jag skriver vad jag vill!" är viktigare ur ett moraliskt perspektiv så hänvisar jag gärna till att jag tidigare kallade Lizas beteende lite syrligt för "fjortis".
Det är anmärkningsvärt att någon kan tycka sig ha rätt att hänga ut någon så lättvindligt, och att att göra det med motiveringen "jag skriver vad jag vill!"
Det är ett av problemen jag ser i detta. Jag är säkert inte ensam i det.
Det fitselta:
Nej, det är ju det som är problemet som du fortfarande kanske inte ha förstått; vi kan inte se det, för du vill inte visa oss detta.
Eftersom skadan nu, genom Liza, redan skett (Arto är uthängd), så kan domen nu i ett senare skede påvisa exempelvis att uthängningen är helt befängt och att det gjordes i onödan. Att det har lika lite att göra med detta fallet som random stockholmsnubbe de senaste 20 åren, som också hotat sig till sex med någon.
Men det bästa hade ju så klart varit att han inte blivit uthängd alls från början. Vi är väldigt tidigt inne i utredningen och det finns ingen som helst information om att det finns ett sexuellt motiv i det här fallet.
Men visst. Fortsätt ni på den vägen ni valt. Vi får hänga ut vilka vi vill. Vi får skriva vad vi vill. Vi kan lika gärna hänga ut random snubbe som brukar springa i det där spåret, och som blir jävligt arg på fyllan ibland. Kanske begått en grov misshandel någon gång på 90-talet!