2015-08-17, 15:53
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Alexander Ghebru bör vara 35 år i dag och han finns inte på Ratsit. Där finns en med samma namn men han är bara 29 år. AG omskrivs som 22 år 2002 och det är 13 år sen, alltså är han 35 år nu. Kan han ha fått skyddad id eller har han bytt namn. Hittar inget på Lexbase heller.
När man läser om hans brott så är han ju minst sagt en sexualsadist och pinnar finns med i hans brott Hur länge sparas DNA från ett brott? Hans brott är från 2001.
(FB) Wanted...

Han begick brottet på våren 2002 om jag inte minns fel
Citera
2015-08-17, 15:55
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Alexander Ghebru bör vara 35 år i dag och han finns inte på Ratsit. Där finns en med samma namn men han är bara 29 år. AG omskrivs som 22 år 2002 och det är 13 år sen, alltså är han 35 år nu. Kan han ha fått skyddad id eller har han bytt namn. Hittar inget på Lexbase heller.
När man läser om hans brott så är han ju minst sagt en sexualsadist och pinnar finns med i hans brott Hur länge sparas DNA från ett brott? Hans brott är från 2001.
(FB) Wanted...

Antagligen har skiten fått skyddad identitet, men kan vara så att han själv registrerat sig hos hitta.se osv, för att hans "kompisar" ska hitta honom. En riktig jävla skitstake redan i skolan, fick pisk av mig en gång där..
Citera
2015-08-17, 15:56
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vad menar du DNA det fysiska provet eller DNA-koden? I det första fallet torde det bli förstört om det inte ligger i en frys. I det senare fallet finns det ingen anledning att rensa ut något eftersom datalagring bara blir billigare och billigare.

Jag har lämnat mitt DNA till cancerforskningen och det behåller de för all evighet. Finns ingen anledning att ta bort något, DNA for ever.

Det bör vara koden som sparas. Det finns ju en lag på hur länge brottslingars DNA får sparas. Vi får väl hoppas att dom ändrar på den till livstid framöver.
Citera
2015-08-17, 15:57
Medlem
Kenny Kuks avatar
Är ni på allvar att ni sitter och jagar folk nu på så lösa rykten som pinnar i analen?
Citera
2015-08-17, 16:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Inte särskilt klokt av vissa här i tråden att hänga ut namngivna personer på så otroligt lösa grunder.
Citera
2015-08-17, 16:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Han begick brottet på våren 2002 om jag inte minns fel

Läste 2001, fick fem år. Rymde från ett sjukhusbesök hos sin far 2002. Kan vara det du tänker på.

Nu tror jag inte att han har med det här att göra. Polisen skulle nog inte dra paralleller med linköpingsmorden om flickan blev misshandlad med pinnar.

Fast man vet ju inte. AG kan ha struntat i pinnarna den här gången. Han körde ju ut kvinnan till skogen och förgrep sig på henne, så det finns ju likheter.
Citera
2015-08-17, 16:12
Medlem
Det skrivs om pinnar, baseballträn och flådd kropp. Vart kommer detta ifrån? Förutom div poster här!?
Finns inget skrivet om det alls i media.
Citera
2015-08-17, 16:14
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Det skrivs om pinnar, baseballträn och flådd kropp. Vart kommer detta ifrån? Förutom div poster här!?

Det är det som folk tolkar in i polisens tystnad.
Citera
2015-08-17, 16:15
Medlem
niceanddices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det bör vara koden som sparas. Det finns ju en lag på hur länge brottslingars DNA får sparas. Vi får väl hoppas att dom ändrar på den till livstid framöver.

Man borde ta DNA på alla människor som föds samt lagra. Skulle vara bra om man även kunde rekonstruera en bild på GM med hjälp av DNA, allt är ju kodat där, hur man ser ut med mera.
Citera
2015-08-17, 16:18
Medlem
korsvens avatar
Citat:
(FB) Wanted...
Har de tagit dna så finns det var lugn för det
Citera
2015-08-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979

Det är för att polisen är så förtegen (håller det hemligt).. samma sak med Lisa Holm. Där sägs ju kroppen varit styckad men vad jag vet har inte varken media eller polis nämnt något om det utan det är "rykten" som antingen kommit till genom gissningar eller att folk som jobbar med fallen sagt något som kommit ut. Lisa Holm fallet tex var det ju en polis som försa sig lite i en presskonferans. mord av värre karraktär brukar hållas tyst.
Citera
2015-08-17, 16:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Inte särskilt klokt av vissa här i tråden att hänga ut namngivna personer på så otroligt lösa grunder.

Den här mannen är sexualsadist. Och vi vet inte än vad den stackars kvinnan har råkat ut för. Hon kan ju ha råkat ut för en sån.

Om polisen läser här, så skadar det inte att friska upp deras minne om den här mannens existens.

Moderatorerna är välkomna att ta bort mina inlägg om jag överskridit några gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in