2015-08-06, 17:40
Medlem
Red.Crosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Kan vi få fram mer uppgifter om Bmw killen som ville vara till "hjälp" klockan 2 på morgonen?

Ja, det där är lite skumt som så många påpekat, förmodligen var han där innan klockan 2 eftersom hon hittades 2:30. Men han kände tydligen till området och sen vet man ju inte vad han har för jobb eller relation till det hela.
Citera
2015-08-06, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extacy89
Det är med störst sannolikhet någon som känner henne eller vet vem hon var. Att det skulle stryka omkring en mördarsugen snubbe random i skogen är mindre sannolikt.

Det tror jag med, men om personen i fråga vet var och när hon joggar lär de känna varandra rätt väl.
Lär nog lösas fort, hade de gripit någon misstänkt?
Citera
2015-08-06, 17:41
Avslutad
Citat:
Det är med störst sannolikhet någon som känner henne eller vet vem hon var. Att det skulle stryka omkring en mördarsugen snubbe random i skogen är mindre sannolikt.
Inse att hon lär vara våldtagen (eller att ett försök gjorts) och att hon är mördad för att hon inte skulle kunna peka ut mördaren. Den typen av brott är inte helt ovanliga.
Citera
2015-08-06, 17:42
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
BMW E39. Om det står 520i på bakluckan så introducerades den till modellår 2000.
Innan dess var 523 den enklaste.

Nix, 520 fanns redan 1997.

Bmw:n på bilden är av årsmodell -97, -98, -99 eller -00. År -01 fick den modellen andra sidolister utan metallkant på dörrsidorna. Metallkanten syns på den aktuella bild och även beteckningen 520.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21219641/720/normal/4a7efe4848ce1/bmw.jpg

Edit: Troligen denna bilen det pratats om tidigare:

Citat:
Ursprungligen postat av gloedhet92
Fick uppgifter att polisen kommer att beslagta en Bmw från platsen, nära skolan. En Bmw från 98'. Ägs av en äldre herre. Troligen inte GM. men kntressant varför just den tas.

Nån som är på plats?

Edit2: Nej, jag är inte alls säker på vem som äger bilen eller vilken roll den har i fallet.
Senast redigerad av Hegamon 2015-08-06 kl. 17:47.
Citera
2015-08-06, 17:42
Medlem
Citat:

Det stryker runt folk som vill kasta bajs på kvinnor i skogen, hänger runt folk som antastat kvinnor längs löparspår på senaste i Stockholm. Kan mycket väl finnas en person som vill mörda någon i skogen.

Inte tänkt på att bilen kan tillhöra bo?
Citera
2015-08-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueloulou
En bmw 520i, svart, 1998 ägs av en Johansson i Upplans väsby, alltså är med största sannolikhet bilen tillhörande BOs familj.

Jag tror det är ett missförstånd. Johansson har mig veterligen inte kopplats till BMWn.
En kvinna stod som ägare till BMWn samt ett antal andra bilar dvs familjens alla bilar. Detta var dock inre familjen J.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
En bmw 520i, svart, 1998 ägs av en Johansson i Upplans väsby, alltså är med största sannolikhet bilen tillhörande BOs familj.

I så fall har det blivit någon förväxling tidigare i tråden, med den vi kallar BMW killen.
Citera
Medlem
Citat:

Tillägg. Bilen står på en Elisabet Johansson. Och BOs mamma heter något annat. Kan mycket väl vara så att detta är GMs bil.
Citera
2015-08-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red.Cross
Ja, det där är lite skumt som så många påpekat, förmodligen var han där innan klockan 2 eftersom hon hittades 2:30. Men han kände tydligen till området och sen vet man ju inte vad han har för jobb eller relation till det hela.

Jag bor i ett liknande område och inte känner jag alla men jag känner några och de känner några.. Skulle någon ung tjej försvinna här skulle jag antagligen få höra det samma kväll och ganska många skulle nog hjälpa till att leta inkl mig själv.

Dock inte sagt han är oskyldig.
Citera
2015-08-06, 17:46
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Tillägg. Bilen står på en Elisabet Johansson. Och BOs mamma heter något annat. Kan mycket väl vara så att detta är GMs bil.

Känns mer sannolikt. BO:s bil förekom i något klipp tidigare. Antagligen en brun Volvo.
Citera
2015-08-06, 17:47
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Artikel i Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/2015/08/06/nyheter/sverige/drap/joggetur/utenriks/40488983/

Så BMW-killen åkte dit för att "hjälpa till", oklart vid vilken tidpunkt men det lär ju vara före hon hittades död.

Pappan får hämta sonen kl 7 och då beslagtas också bilen för undersökning. BMW-killen satt alltså i förhör under flera timmar och borde då vara en högst misstänkt filur även om han inte anhölls.
Citera
2015-08-06, 17:49
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ja, och GM irrar omkring i skogen och letar förgäves efter sin bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in