2015-08-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusdread
Fyfan, äckligt jävla psykfall den där arto!
Men det finns fler ruttna grenar på det där släktträdet. En riktigt fläskig jävel med en ful tatuering i ansikte som bor i Prästgårdsmarken. Han heter jani och satt en volta på ett år iaf för ett tag sen för att han misshandlade en lite äldre kvinna från väsby som han hade ihop det med så hon hamnade i koma ett tag har jag för mig. Ryktas även att jani fuckface varit med vid ett tillfälle när arto tvingat sig på en stackars tjej.

Hon hamnade inte i koma men blev ganska illa tilltygad. Dock var han på väg att kasta en bordsskiva av sten på henne vilket hade resulterat i ett annat utgångsläge. Han är oavsett en riktigt sjuk jävel och skulle säkerligen kunna göra något sånt här.
Citera
2015-08-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
NEJ! Det finns inte tusentals som har begått TRE våldtäkter i SAMMA OMRÅDE som det aktuella mordet. Och som dessutom fortfarande har koppling till den gata som ligger allra närmast mordplatsen, dvs ca 400-500 meter ifrån.

Jag tror faktiskt inte att det finns en enda till som uppfyller dessa kriterier. Därmed inte sagt att han är GM just i detta fall, men att påstå att det finns tusentals som är lika intressanta är bara befängt.

Tack Liza 1979 för dina uppgifter!

Kan bara hålla med!
Tack Liza1979
De alla, för många är ni, som inte förstår syftet, med information,
jag undrar faktiskt vad ni gör här i tråden....
Citera
2015-08-08, 19:59
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Kan bara hålla med!
Tack Liza1979
De alla, för många är ni, som inte förstår syftet, med information,
jag undrar faktiskt vad ni gör här i tråden....

Information är bra, men information ska kunna beläggas.

Annars kanske det blir du som hängs ut av en sur flick/pojkvän i en annan tråd.
Citera
2015-08-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laffe
Igår kväll.. Sanda spåret.

Normalbyggd. Inte som AK. Korthårig.. kedjor runt handleden. Tatueringar. Stilig man egentligen men suspekt där han befann sig. Kanske bara var vilse, på väg till fest.

Inte helt ovanligt att man genar genom Sanda iof.
Citera
2015-08-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Förklara närmare? Vadå, annat spår? När och var såg du denne person?
Tjock, smal? Lång eller kort? Kort hår skrev du.
Senast redigerad av greyhoundbus 2015-08-08 kl. 20:08.
Citera
2015-08-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava

Ja självklart, ska info kunna beläggas, vilket Liza1979 gjort
Det andra kommenterar jag inte ens.
Citera
2015-08-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava

Jag skriver inget som jag inte har fakta på.
Gör jag det så skriver jag, jag tror, min teori är osv.
I detta fall anser jag att infon jag gett är av vikt då det är samma område som nu denna I har fått sätta livet till.
Citera
2015-08-08, 20:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Och varför tror du inte det kan vara han som är mördaren?

Jag skriver inte att han inte kan vara mördaren, bara att jag inte tror att han har med det hela att göra. Jag skulle bli mycket förvånad om det visar sig vara han. Han är enligt mig ungefär lika trolig som gärningsman som Mördarälgen som föreslagits i tråden. Även Mördarälgen befinner sig på fri fot, eller klöv eller vad det heter.

Det är för mig en viss skillnad att som 20-åring våldföra sig på en hjälplös 14-årig tjej (som beskrivs i domen) och att som 42-åring lyckas övermanna en fullvuxen 20-åring som i det nu aktuella fallet. Att både BO och den utpekade bor i Upplands Väsby är nog inte speciellt starkt för att övertyga mig. Några andra kopplingar har inte anförts för att styrka sambandet mellan offer och utpekad gärningsman.

Jag utgår från att polisen redan har en lista med kända sexförbrytare från UV som säkert innehåller betydligt fler namn än den här på FB utpekades. Polisen har ju tillgång även till KUT:en så om den nu utpekade är rätt stolle så är det bara att gratulera privatdetektiven Flashback.
Citera
2015-08-08, 20:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
NEJ! Det finns inte tusentals som har begått TRE våldtäkter i SAMMA OMRÅDE som det aktuella mordet. Och som dessutom fortfarande har koppling till den gata som ligger allra närmast mordplatsen, dvs ca 400-500 meter ifrån.

Jag tror faktiskt inte att det finns en enda till som uppfyller dessa kriterier. Därmed inte sagt att han är GM just i detta fall, men att påstå att det finns tusentals som är lika intressanta är bara befängt.

Tack Liza 1979 för dina uppgifter!

Angående Arto; han bör vara en av flera andra som borde intressera polisen, och polisen har säkert redan intresserat sig för flera av den sorten.

Huruvida Arto begått flera våldtäkter och i samma området verkar du vara helt säker på. Vad har du för källa på detta då? Kan det möjligtvis vara något som bara någon random flashbackare påstått utan att redovisa några domar?

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Men är du total idiot? Det är inte Liza1979 som har dragit upp den personen överhuvudtaget. Denne råkade bara ha domen tillhands. Lär dig att läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Men herregud!
det var inte ens jag som tog upp honom!

Nej. Liza verkar inte vara ensam. Men jag har fått sagt det jag tycker är viktigt att poängtera, så får folk skriva vad de vill och hänga ut vilka de vill ändå så klart.
Citera
2015-08-08, 20:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Jag skriver inget som jag inte har fakta på.
Gör jag det så skriver jag, jag tror, min teori är osv.
I detta fall anser jag att infon jag gett är av vikt då det är samma område som nu denna I har fått sätta livet till.
Om återfalls våldtäktaren finns i samma område så är det absolut intressant och man får hoppas att polisen kollar upp honom.
Dock - personen behöver ju inte ens vara från området - att ta sig från ena änden till andra i Stockholm är ju ingen större biff och har man varit Upplands-Väsby kan man nog ha hyfsad koll på områdena runt omkring utan att vara boende där.

Men absolut intressant med en notorisk återförbrytare i närheten.
Citera
2015-08-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Kan mkt väl va 1 svensk "gm"------oavs vilk sä tend den här typen av mord att öka igen,
1 nedgång eft "helena andersson fallet-92"! Bara 2 mån sen Lisa Holm röjd ur vägen
på likn sätt !
----Från slut av 60-tal fram till långt in på 70 var det ganska många brott av
denna typ, med svensk "gm"+misstänkt svensk "gm" till ungef 95 %

På denna tid hade ju end 2-3 % av vår befolkn invadr-bakgr !

Såklart kan det vara det, det bor ju flera miljoner svenskar i Sverige. Men risken är bra mycket större att det var en utlänning. Har inte haft tillgång till internet sen i torsdag och ser nu att denna tråd har blivit väldigt lång. Så kan någon citera mig om vad som har hänt så jag inte behöver läsa allt. Ska titta i media nu så kanske får svar ändå.
Senast redigerad av BrutalSten 2015-08-08 kl. 20:30.
Citera
2015-08-08, 20:12
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Ja självklart, ska info kunna beläggas, vilket Liza1979 gjort
Det andra kommenterar jag inte ens.

Vilka belägg menar du har gjorts? Uppladdad FUP? Nej.

Nu tror jag iofs på hennes uppgifter, men det är ju bara som jag tror. Jag kan inte veta - du kan heller inte veta. För vi har inte konkreta belägg.

Det här är inte på något sätt riktat personligen mot Liza, men det är ju fullständigt rimligt och nödvändigt att kräva belägg från en person som anklagar en annan person för mycket allvarliga brott.

Som sagt, jag tror på henne, men det är ju bara som jag TROR. Jag har absolut inga bevis på att denne A*to har gjort dessa saker.

Och även om han de facto har gjort dem, kan han naturligtvis - vilket jag tror även Liza påpekade - vara oskyldig i det här fallet.

Men självklart är han högintressant - men jag har fortfarande varken hittat honom på Lexbase eller sett någon FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in