2015-08-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Känns det inte lite konstigt att sista inlägget på facebook var i april? Vad har hänt efter april folk slutar ju inte uppdatera sådär plötsligt väl?

Jag antar att vi som inte är hennes vänner bara ser vissa inlägg. Typ profilbildsbyte.
Citera
2015-08-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Har bara hunnit läsa en del i tråden .
Såg en uppgift i går att en tjej blivit påhoppad av två negrer i detta motionsspår , låter ju intressant .
Det skulle även finnas ett boende för ensamkommande nära spåret , har Polisen gått igenom det och kollat upp dom små Entreprenörerna .
Nån som vet ?

Nej det finns inget boende för ensamkommande nära spåret.

Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Dragonvägen är Upplands Väsbys svarta får tillsammans med Sigma.

Och Smedby

Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
http://www.expressen.se/nyheter/boende-om-radslan-efter-joggingmordet/

Säljer sig alla för en glimt av rampljuset eller?

Säljer sig? Ser ut som det är Expressen som gått på gatan och huggt div folk för intervju.

Citat:
Känns det inte lite konstigt att sista inlägget på facebook var i april? Vad har hänt efter april folk slutar ju inte uppdatera sådär plötsligt väl?

Det är ju bara du som ser så lite pga du inte är vän med henne så du ser bara dom uppdateringar som är offentliga.
Citera
2015-08-07, 13:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Får en känsla av att mannen på mountainbike som folk har sett är intressant och blekfeta 53-åringar brukar inte ha sådana cyklar. Jag tror vi har att göra med en svensk, relativt vältränad man mellan 25 och 40 år som kanske rent av brukar löpa eller cykla i spåret själv.

Det är ett jävla långskott, men av de "misstänkta" som droppats i tråden (Hagamannen, ett par kriminella i området, BMW-mannen, dåren i Umeå och kanske någon till) så känns kanske cykelmannen som den mest intressanta, faktiskt.
Citera
2015-08-07, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hupay
Hon kan ha ändrat sina sekretess inställningar efter det

Jag tänker mig en stalker som kapat hennes facebook och gjort inställningarna det har ju hänt förr blandannat mig själv.

Tänker om polisen kollat upp den där taxichauffören som hon nämnde på twitter. Där upphörde ju hennes twittring också helt plötsligt.
Citera
2015-08-07, 13:18
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Arto Petri Kämäräinen heter aset
Eftersom denna person har ett gediget sexbrottsregister tänker jag outa hans FB:
https://www.facebook.com/arto.kamarainen.5?fref=ts
Citera
2015-08-07, 13:19
Medlem
b00b00s avatar
Man ska nog inte avfärda denna unga kille som "ville hjälpa till att leta", då det kan betyda på en viss ånger. En känsla av att få ett avslut, eventuellt få det överstökat. Att tvinga ett "vittne" att göra en rättspsykiatrisk undersökning, vet jag inte om det är lagligt, men det borde kanske tas i beaktande.
Citera
2015-08-07, 13:21
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Eftersom denna person har ett gediget sexbrottsregister tänker jag outa hans FB:
https://www.facebook.com/arto.kamarainen.5?fref=ts

Hade du källa på det registret?
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Jag tänker mig en stalker som kapat hennes facebook och gjort inställningarna det har ju hänt förr blandannat mig själv.

Tänker om polisen kollat upp den där taxichauffören som hon nämnde på twitter. Där upphörde ju hennes twittring också helt plötsligt.
Nu tänker du nog lite för mycket. Det finns ingenting som pekar på det du säger. Att folk tröttnar på Twitter är helt normalt. Att man inte har allt öppet för allmänheten på Facebook är också normalt.
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Man ska nog inte avfärda denna unga kille som "ville hjälpa till att leta", då det kan betyda på en viss ånger. En känsla av att få ett avslut, eventuellt få det överstökat. Att tvinga ett "vittne" att göra en rättspsykiatrisk undersökning, vet jag inte om det är lagligt, men det borde kanske tas i beaktande.
Jamen det låter ju rimligt. Låt polis och åklagare godtyckligt ta in folk på undersökningar. Jätterimligt!
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Får en känsla av att mannen på mountainbike som folk har sett är intressant och blekfeta 53-åringar brukar inte ha sådana cyklar. Jag tror vi har att göra med en svensk, relativt vältränad man mellan 25 och 40 år som kanske rent av brukar löpa eller cykla i spåret själv.

Ja definitivt någon som antingen känner till området sedan tidigare eller åtminstone har varit där och scoutat ut det. Han kommer förberedd, mörkklädd, kanske medförandes snöre?

En fråga är om IJ var ett avsiktligt offer eller om det var slump att det blev just hon.
Senast redigerad av SugaredThoughts 2015-08-07 kl. 13:25.
Citera
2015-08-07, 13:26
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decce
Nej det finns inget boende för ensamkommande nära spåret.

Och Smedby

Säljer sig? Ser ut som det är Expressen som gått på gatan och huggt div folk för intervju.

Det är ju bara du som ser så lite pga du inte är vän med henne så du ser bara dom uppdateringar som är offentliga.
Finns ett 3 km från brottsplatsen.
Citera
2015-08-07, 13:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ja definitivt någon som antingen känner till området sedan tidigare eller åtminstone har varit där och scoutat ut det. Han kommer förberedd, mörkklädd, kanske medförandes snöre?

En fråga är om IJ var ett avsiktligt offer eller om det var slump att det blev just hon.

Eller någonstans mittemellan. GM kanske var ute efter en ung tjej, till exempel – men inte just hon. Men jag är öppen för att det inte ens var så, GM kanske bara var ute efter någon. Hade det varit en gammal farbror som hade passerat just där och just då hade det kanske blivit han som strukit med istället.
Citera
2015-08-07, 13:28
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Nu tänker du nog lite för mycket. Det finns ingenting som pekar på det du säger. Att folk tröttnar på Twitter är helt normalt. Att man inte har allt öppet för allmänheten på Facebook är också normalt.

Jamen det låter ju rimligt. Låt polis och åklagare godtyckligt ta in folk på undersökningar. Jätterimligt!

Knappast godtyckligt. En preliminär psykologisk undersökning vid ett förhör, så tycker man ju att de skulle kunna avgöra om personen har ngt att dölja. Låt en psykolog närvara på förhöret, så kanske man kan få lite annan input.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in