2015-08-03, 21:28
Medlem
hp-sauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatsosen
Är 25 år och inte tränat på 8 år. 178 cm lång och 83 kg, för ett år sen innan jag blev arbetslös vägde jag 70kg. Var smal men lite lönnfet även när jag vägde 70 kg pga inga muskler. Men nu passar inga kläder längre och självförtroendet är i botten. Jag äter bara 1 gång per dag, då blir det pizza eller annat skräp och jag häller i mig öl nästan varje dag.

Nu ska jag börja på gym och börja äta/dricka hälsosammare. Jag vill bränna fett först och främst och få en mer slimmad kropp.

Jag undrar då hur jag ska träna och äta. Ska jag ta en promenad varje morgon innan frukost och äta 3 gånger per dag? sen gymma 3-4 gånger i veckan?

Tack på förhand!
Du ska ligga på kaloriunderskott och käka bra med protein. Minst 140g/dag. här är en bra lista på saker du kan käka. Du kan träna 3-4 gånger i veckan, helkropp eller split väljer du själv. Glöm inte att vila och ha kul under tiden.
Lycka till.
Citera
2015-08-05, 14:10
Medlem
Hej!

När jag kör exempelvis ben så kan jag köra mina set benböj med kort vila och sen efter så kör jag gärna några set mage innan jag går vidare till nästa benövning. Någon som vet något om ifall det skulle vara sämre än att köra direkt på nästa benövning? Gillar att få den lilla konstpausen innan nästa slutkörning. Kör volympass som bygger på kort vila mellan seten
Citera
2015-08-05, 14:55
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oppa
Hej!

När jag kör exempelvis ben så kan jag köra mina set benböj med kort vila och sen efter så kör jag gärna några set mage innan jag går vidare till nästa benövning. Någon som vet något om ifall det skulle vara sämre än att köra direkt på nästa benövning? Gillar att få den lilla konstpausen innan nästa slutkörning. Kör volympass som bygger på kort vila mellan seten
Får väl komma med ett tråkigt standardsvar: Fungerar det för dig, fortsätt så. Det finns ingen anledning att försöka suboptimera.
Citera
2015-08-06, 19:24
Medlem
JustZlatans avatar
Såg en kille som har lagt upp en massa benövningar på YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=kHqA-8eVRNY

Är det bra övningar?
Citera
2015-08-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Såg en kille som har lagt upp en massa benövningar på YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=kHqA-8eVRNY

Är det bra övningar?

Han är ju smal som en sticka, har du som mål att bygga stora starka ben räcker inte de där övningarna långt, men funkar säkert som en introduktion under en period innan man börjar med övningar med vikter.
Citera
2015-08-06, 20:00
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Han är ju smal som en sticka, har du som mål att bygga stora starka ben räcker inte de där övningarna långt, men funkar säkert som en introduktion under en period innan man börjar med övningar med vikter.

Jag har ännu smalare ben, tro mig!

Jag provade Jump Squats och fy satan vad jobbigt det var, benen värker. Jag blev riktigt andfådd också. Är det tecken på att jag har dålig kondition?
Citera
2015-08-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har ännu smalare ben, tro mig!

Jag provade Jump Squats och fy satan vad jobbigt det var, benen värker. Jag blev riktigt andfådd också. Är det tecken på att jag har dålig kondition?

Att man blir anfådd av att det är inte konstigt, säger inte mycket om din kondition.
Men fortsätt gärna med de där övningarna, sen när du vill ha lite mer utmaning kan du skaffa hantlar/kettlebell.
Citera
2015-08-08, 00:22
Medlem
Armdag?

Ska man träna armar seperat på en dag? Och inte bara köra bicep/rygg eller bröst/triceps för att öka armarna i storlek?
Citera
2015-08-08, 00:48
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ska man träna armar seperat på en dag? Och inte bara köra bicep/rygg eller bröst/triceps för att öka armarna i storlek?

Det beror ju på hur många dagar du tränar....
Citera
2015-08-08, 02:20
Bannlyst
en del tränar armar med andra muskelgrupper.
andra tränar armar på en egen dag.
en del tränar inte armar alls.
Citera
2015-08-08, 07:03
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Vilken fråga.. Vad förväntar du dig för svar?
Citera
2015-08-08, 11:23
Medlem
tap1ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45

Det hela handlar om att du ska variera din träning, du skall "överraska" kroppen hela tiden.
Byta muskelkombinationer, antal reps, set etc.

Dock är det som nybörjare vanligt att man börjar med att köra "armar" en dag. Försök dela upp kroppen i tre eller gärna fyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in