2015-08-04, 23:47
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm00125
Martin Broberg däremot är en poängspelare.

7 mål och 8 assist på 88 matcher (2 säsonger i DIF, Superettan, och 4 i Dif, Allsvenskan) är väl knappast någon poängskörd som är att förlita sig på.

Mutumba har i likhet med Broberg titulerats "poängspelare" hela sin karriär. Undantaget sin sista säsong i AIK så är han ju en bedrövlig spelare sett till poängproduktion.
Citera
2015-08-05, 12:00
Medlem
Ska ju inte glömma att han inte var helt ordinarie i DIF heller utan hade mestadels inhopp. Fortfarande ung och såg bra ut i först amatchen mot DIF. Helt klart en spelare som kan göra fler poäng. Samtidgigt behöver man ju inte kolla blint på statisitk ibland. Hade han haft 10+10 så hade han nog inte spelat i en klubb som Ösk .
Citera
2015-08-05, 13:11
Medlem
csts avatar
Citat:
Ska ju inte glömma att han inte var helt ordinarie i DIF heller utan hade mestadels inhopp. Fortfarande ung och såg bra ut i först amatchen mot DIF. Helt klart en spelare som kan göra fler poäng. Samtidgigt behöver man ju inte kolla blint på statisitk ibland. Hade han haft 10+10 så hade han nog inte spelat i en klubb som Ösk .
Broberg är en lat medelmåtta. Tror inte han höjer något allsvenskt lag. Sjukt dålig när det kommer till de avgörande momenten och inte speciellt ung längre. Vid 25 bör man ha etablerat sig som allsvensk spelare.
Citera
2015-08-06, 20:13
Medlem
Citat:
Nej tabelläget behöver inte nödvändigtvis spegla allt heller. Bajen har vad jag tycker visat en högstanivå som de andra bottenkonkurrenterna varit långt ifrån (tex, åtvid, Hbk, Ösk och Falkenberg). Vågar slå vad om att det kommer krävas en rejäl genomklappning för de att åka ur med det materialet.
Är redan förberedd på en mental kollaps hos samtliga. Nu när pressen så smått börjar komma och pressen från supportrarna höjas kommer majoriteten av spelarna bli apatiska.

Förväntar mig att se många gamnackar i höst, hoppas verkligen jag har fel men ser hur lagmoralen sakta men säkert sjunker och det kan det sluta i katastrof.
Citera
2015-08-06, 23:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Ser inte ut som att Pereira kommer spela i derbyt, antagligen kommer AIK ha 4 backar på skadelistan och som vänsterback lutar det åt den nyligen fyllda 18-åringen Patrick Kpozo..

Nånting säger mig att matchen inte kommer sluta 0-0..
Citera
2015-08-06, 23:50
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ser inte ut som att Pereira kommer spela i derbyt, antagligen kommer AIK ha 4 backar på skadelistan och som vänsterback lutar det åt den nyligen fyllda 18-åringen Patrick Kpozo..

Skadelistan blir bara längre och längre känns det som. Härlig debut för honom isf, så timid att man knappt hör vad han säger i intervjuer och slängs direkt in i tvillingderbyt inför ~40k oxtokiga fans.

När börjar folk komma tillbaka från sina skador egentligen? Minns knappt vad sauli hade för skada. Vad skadade Hooiveld? Tyckte det bara var en smäll och att han skulle vara tillbaka efter några dagar. Karlsson skulle väl dessutom vara tillbaka till derbyt?
Citera
2015-08-06, 23:51
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

Kan trösta er med att Colley är osäker.
Citera
2015-08-07, 00:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
När börjar folk komma tillbaka från sina skador egentligen? Minns knappt vad sauli hade för skada. Vad skadade Hooiveld? Tyckte det bara var en smäll och att han skulle vara tillbaka efter några dagar. Karlsson skulle väl dessutom vara tillbaka till derbyt?
Alm sa 2-3 matcher på både Per Karlsson & Hooiveld efter Ellos matchen men nu har man hört från andra att dom inte kommer till spel, är väl ingen omöjlighet att dom spelar men i nuläget osannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Kan trösta er med att Colley är osäker.
Mjo han käkar väl piller och har en kamp mot klockan. Oddsen är på hans sida kontra vår dito i alla fall.
Citera
2015-08-07, 00:11
Medlem
Tlagnojs avatar
http://www.skadekollen.com/

Tips för övrigt. Letade efter vad som hänt med Sauli.

Han stukade alltså foten i förra derbyt mot Djurgården och har varit borta sen dess... är det psyket som talar måntro?

29e juli tweetade han "First time outside since end of may. No football yet though.", antar att han menar på plan.
Citera
2015-08-07, 00:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
http://www.skadekollen.com/

Tips för övrigt. Letade efter vad som hänt med Sauli.

Han stukade alltså foten i förra derbyt mot Djurgården och har varit borta sen dess... är det psyket som talar måntro?

29e juli tweetade han "First time outside since end of may. No football yet though.", antar att han menar på plan.
Han opererades nu i sommar om jag inte minns galet så skadan tog nog värre än vad man först befara. Inget större avbräck i sig men när man ser till alternativen kan det visa sig va förödande.

Tack för tipset förresten! En användbar hemsida.
Citera
2015-08-07, 09:33
Medlem
svulles avatar
Citat:
Alm sa 2-3 matcher på både Per Karlsson & Hooiveld efter Ellos matchen men nu har man hört från andra att dom inte kommer till spel, är väl ingen omöjlighet att dom spelar men i nuläget osannolikt.

Som jag skrev för några dagar sen, så är Zyto ökänd för att underskatta rehabtid. Säger han att "det finns en chans att Per Karlsson spelar derbyt" så finns det naturligtvis ingen chans överhuvudtaget.

I övrigt bör det analyseras närmare vad detta beror på. Vi har både i fjol och i år haft enorma problem med skador. Tidigare hade vi en väldigt fräsch trupp med oftast inte mer än 1 spelare som inte var uttagbar, och då med någon småskavank.

Det lär knappast bli bättre när halva truppen består av åldermän över 30.
Citera
2015-08-07, 09:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Som jag skrev för några dagar sen, så är Zyto ökänd för att underskatta rehabtid. Säger han att "det finns en chans att Per Karlsson spelar derbyt" så finns det naturligtvis ingen chans överhuvudtaget.

I övrigt bör det analyseras närmare vad detta beror på. Vi har både i fjol och i år haft enorma problem med skador. Tidigare hade vi en väldigt fräsch trupp med oftast inte mer än 1 spelare som inte var uttagbar, och då med någon småskavank.

Det lär knappast bli bättre när halva truppen består av åldermän över 30.
Det vet jag men hoppet är de sista som lämnar en.

Är det verkligen så illa på skadefronten? Ifjol var det Panos, Lundholm och Quaison som drog på sig annat än småskavanker. Sen ska man ta hänsyn till hur varje enskild skada uppstått, kan det helt enkelt inte bero på ett skademässigt mer oturligt år än vanligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in