2015-08-06, 01:40
Medlem
Troians avatar
Ja, det här känns som det kan bli en väldigt lång tråd, är jag rädd.

Har hon sprungit på elljusspår så tycker man att någon borde funnit henne vid det här laget. Kanske att hon sprang utanför spåren, och ramlat eller drabbats av plötslig sjukdom – men då ska det i så fall vara illa, så illa att hon inte är kapabel att använda sin telefon.

Självmord eller håller sig undan frivilligt? Nej, inget talar i någon av dessa riktningar.
Citera
2015-08-06, 01:41
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inikaklet
Skulle säga att det helt beror på vilken slinga hon tagit. Vanliga 2-3km spåret är bra upplyst utan någon vidare terräng, medan t ex Kairoslingan är svårare och mer "okontrollerad" i avsaknad av bättre beskrivning. Hade hon kollapsat av någon anledning i det vanliga spåret hade hon varit hittad, 100%. Jag gissar på en av de längre slingorna utan upplysning vid vissa sträckor och vad som än hänt är just ku bara dumt att spekulera i, finns gott om kolonilotter och stugor i områdena dessutom, om man vill hitta på egna teorier.

Då finns det lite hopp iaf, förhoppningsvis, hur sjukt det än låter i sammanhanget. Har hon ramlat och slagit sig i det svårare spåret och ligger utslagen där. Tur det är varmt ute...
Citera
2015-08-06, 01:42
Medlem
Om det inte rör sig om att hon kollapsat och skadat sig i terrängen utan om ett brott av något slag, så är det gissningsvis något överlagt.
En gm `gömmer` sig inte i motionsrundan vid 19-20 tiden.
Det är alldeles för ljust tidigt på kvällen och för många motionärer som rör sig där.
Citera
2015-08-06, 01:43
Medlem
Ostkupas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, det här känns som det kan bli en väldigt lång tråd, är jag rädd.

Har hon sprungit på elljusspår så tycker man att någon borde funnit henne vid det här laget. Kanske att hon sprang utanför spåren, och ramlat eller drabbats av plötslig sjukdom – men då ska det i så fall vara illa, så illa att hon inte är kapabel att använda sin telefon.

Självmord eller håller sig undan frivilligt? Nej, inget talar i någon av dessa riktningar.

Jag tycker det pekar på att hon blivit utsatt för något faktiskt. Hade hon varit på eller intill spåret så skulle hon ha hittats vid det här laget..

Vilken mardröm detta måste vara för anhöriga - Med Lisa Holm färskt i minnet
Citera
2015-08-06, 01:45
Medlem
gloedhet92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhd4life
Här kan du se vart den har åkt (helikoptern):
http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:3432800/zoom:10
Klicka på "Show Vessel's Track"

Edit:
Helikoptern uppe igen!
http://www.flightradar24.com/HMF5/7076d2a

Synd att det måste vara så utdraget hela processen. Känns som de borde ha hittat henne vid det här läget om hon låg där nånstans. Området är väl inte så stort?
Citera
2015-08-06, 01:47
Medlem
Har hon avvikit från spåret å följt småstigar kan hon lätt skada sig då terrängen är rätt tuff på sina ställen. Men vilse är hon inte!! Då ska hon sprungit ut mot runsa å korsat flera spår, ridstigar osv.
Jag tror på skadad eller att hon tuppat av pga okänd sjukdom.
Citera
2015-08-06, 01:48
Medlem
Mötte förresten anhöriga, vänner eller familj vet jag inte men de grät och såg otroligt chokade ut. Fy fan vad jag lider med dom.
Citera
2015-08-06, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Mötte förresten anhöriga, vänner eller familj vet jag inte men de grät och såg otroligt chokade ut. Fy fan vad jag lider med dom.

Kan tänka mig det!

En bekant till mig mötte poliser som sökte i runbyskogen, hjälpte dom leta på vissa ställen.
Poliserna var andfådda, stressade och sa att de hade letat till fots i flera kilometer. Detta var vid midnatt.
Citera
2015-08-06, 01:51
Medlem
Ostkupas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter

Oj, det lät inge vidare, har dom fått ett negativt besked tror du eller oroliga?
Citera
2015-08-06, 01:52
Medlem
Troians avatar
En annan ung tjej som försvann på löprundan, mitt på ljusan dag – hittades efter några dagar.

(FB) Ålesund, Norge: Anja Weløy Aarseth (21) funnet død /mod
Citera
2015-08-06, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ubiconcordia
TS

Hur vet du att det gäller denna tjej? Inte för att jag har några andra namn, men jag sitter och pratar med en vän som är från Väsby och vi försöker hitta ansikte.

Han skrev ju att han har talat med hennes mor?
Citera
2015-08-06, 01:54
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Han skrev ju att han har talat med hennes mor?

Läste inte allt, onödigt av mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in