Citat:
Ursprungligen postat av
VoldsamKnarkare
Låter oroväckande det här. Polisen säger att man inte misstänker brott men om så inte är fallet och hon är skadad borde det väl sträcka sig till stukning eller liknande. Då borde hon ju finnas efter spåret och upptäckts vid det här laget. Fast jag vet ju inte hur spåret ser ut, men antar att det är ett vanligt elljusspår och inte något orienteringsspår med jobbig terräng? Känns inte troligt att en tjej i 20 års-åldern råkar ut för hjärt och kärlsjukdomar bara sådär och hade hon råkat ut för en skada borde hon ha kunnat ringa. Tyvärr tror jag hon är död och jag är tveksam till att det i så fall skulle vara av naturliga orsaker...
Skulle säga att det helt beror på vilken slinga hon tagit. Vanliga 2-3km spåret är bra upplyst utan någon vidare terräng, medan t ex Kairoslingan är svårare och mer "okontrollerad" i avsaknad av bättre beskrivning. Hade hon kollapsat av någon anledning i det vanliga spåret hade hon varit hittad, 100%. Jag gissar på en av de längre slingorna utan upplysning vid vissa sträckor och vad som än hänt är just ku bara dumt att spekulera i, finns gott om kolonilotter och stugor i områdena dessutom, om man vill hitta på egna teorier.