2015-08-06, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inikaklet
Om det är tjejen som länkades i den andra tråden som skapades så kan man kanske ana att hon tagit en runda i det längre spåret i Runby mot Kairo, då sandaspåret är mer tillgängligt från Bollstanäs och ca samma längd som den vanliga slingan i Runby. Håller tummarna och tar en sväng imorn om inget nytt framkommit.
Jag följer med! Jag hittar sjukt bra i skogarna där å hon ska fan hittas
Citera
2015-08-06, 01:21
Medlem
Ostkupas avatar
Hur snabba brukar Missing People vara att anordna en Skallgång?
Citera
2015-08-06, 01:23
Medlem
Nu är helikoptern i rörelse över Runby, Upplands Väsby igen.
Citera
2015-08-06, 01:23
Medlem
gloedhet92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhd4life
Av en ren händelse så satt jag och kollade på marinetraffic och flightradar24 för att jag hade tråkigt. (man kan följa sjö och lufttrafik i realtid)
Jag noterade att det flög en räddningshelikopter i cirklar i upplands-väsby.
Den helikoptern står nu still och är här( den är inringad):
http://forumbilder.se/EC72B/helikopter1.jpg

Här åkte den runt innan:
http://forumbilder.se/EC72B/helikopter2.jpg

Den har dock stått still i en halvtimme nu..

Intressant! Jag ska försöka får reda på reg numret på bilen och se var den står.
Citera
2015-08-06, 01:24
Medlem
Nu drar en helikopter. Den är ovanför trädgårdsvägen??? Rakt ivanför mig.
Citera
2015-08-06, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloedhet92
Intressant! Jag ska försöka får reda på reg numret på bilen och se var den står.

Här kan du se vart den har åkt (helikoptern):
http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:3432800/zoom:10
Klicka på "Show Vessel's Track"

Edit:
Helikoptern uppe igen!
http://www.flightradar24.com/HMF5/7076d2a
Senast redigerad av adhd4life 2015-08-06 kl. 01:28.
Citera
2015-08-06, 01:25
Medlem
Hon gav sig ut för att springa runt 18:30-tiden och enligt föräldrarna så skulle hon springa tre eller fem kilometer, sen när hon inte kom hem så blev de oroliga och började leta runt motionsspåret och hittade hennes bil som står på parkeringen vid motionsspåret, föräldrarna larmade polisen vid 21:30-tiden.

Hoppas att de snart hittar henne.
Senast redigerad av jongari 2015-08-06 kl. 01:29.
Citera
2015-08-06, 01:26
Medlem
surmusslans avatar
1 helikoter ovan för Lillvägen asp!
Citera
2015-08-06, 01:28
Medlem
Ostkupas avatar
Dessa helikoptrar har väldigt låg aktionstid, dom behöver tanka.

Såg att search and rescue helikoptern kom till plasten 22:13

Lämnade Västerås 2159..

Larmet gick ut tidigt, kort tid efter att hon försvunnit
Citera
2015-08-06, 01:30
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Låter oroväckande det här. Polisen säger att man inte misstänker brott men om så inte är fallet och hon är skadad borde det väl sträcka sig till stukning eller liknande. Då borde hon ju finnas efter spåret och upptäckts vid det här laget. Fast jag vet ju inte hur spåret ser ut, men antar att det är ett vanligt elljusspår och inte något orienteringsspår med jobbig terräng? Känns inte troligt att en tjej i 20 års-åldern råkar ut för hjärt och kärlsjukdomar bara sådär och hade hon råkat ut för en skada borde hon ha kunnat ringa. Tyvärr tror jag hon är död och jag är tveksam till att det i så fall skulle vara av naturliga orsaker...
Citera
2015-08-06, 01:35
Medlem
Ostkupas avatar
Nu är det totalt tre helikoptrar som varit vid platsen vad jag kan se.. .

En kraftig insats för en försvunnen tös..
Citera
2015-08-06, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Låter oroväckande det här. Polisen säger att man inte misstänker brott men om så inte är fallet och hon är skadad borde det väl sträcka sig till stukning eller liknande. Då borde hon ju finnas efter spåret och upptäckts vid det här laget. Fast jag vet ju inte hur spåret ser ut, men antar att det är ett vanligt elljusspår och inte något orienteringsspår med jobbig terräng? Känns inte troligt att en tjej i 20 års-åldern råkar ut för hjärt och kärlsjukdomar bara sådär och hade hon råkat ut för en skada borde hon ha kunnat ringa. Tyvärr tror jag hon är död och jag är tveksam till att det i så fall skulle vara av naturliga orsaker...

Skulle säga att det helt beror på vilken slinga hon tagit. Vanliga 2-3km spåret är bra upplyst utan någon vidare terräng, medan t ex Kairoslingan är svårare och mer "okontrollerad" i avsaknad av bättre beskrivning. Hade hon kollapsat av någon anledning i det vanliga spåret hade hon varit hittad, 100%. Jag gissar på en av de längre slingorna utan upplysning vid vissa sträckor och vad som än hänt är just ku bara dumt att spekulera i, finns gott om kolonilotter och stugor i områdena dessutom, om man vill hitta på egna teorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in