2015-08-06, 07:41
Medlem
Bluebeast72s avatar
Är det ett " dolt " motionsspår genom skog o så?

Eller mer öppet. Tror på ensam gm som av tillfällighet sprungit på offret, brukar va så, typ elin fallet.
Citera
2015-08-06, 07:43
Moderator
v50s avatar
Trådar sammanfogade

/ Moderator
Citera
2015-08-06, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Eller mer öppet. Tror på ensam gm som av tillfällighet sprungit på offret, brukar va så, typ elin fallet.

Det är dolt, går genom ett skogsområde mestadels.
Citera
2015-08-06, 07:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det är dolt, går genom ett skogsområde mestadels.
Aj du, mao lätt för en gm o utföra ett mord utan vare sig vittne eller större risk o springa på ngn när denne flyr.

Brukar det va ödsligt eller ett populärt spår o aktivitetsområde?

Långt till närmsta hus?
Citera
2015-08-06, 07:55
Medlem
Citat:
Aj du, mao lätt för en gm o utföra ett mord utan vare sig vittne eller större risk o springa på ngn när denne flyr.

Långt till närmsta hus?

Brukar vara relativt välbesökt, både av de som springer eller bara promenerar. Det finns inga bostadsområden direkt i närheten.
Citera
2015-08-06, 07:59
Medlem
Troians avatar
Citat:

Dock: Vid Elin-fallet skedde först närmanden, men GM blev avvisad. Så tror jag inte skett här, tror på ett snabbare förlopp.

Men tror själv på en ensam GM jag med. Kan ha legat och lurpassat, mött henne eller sprungit i kapp henne. Definitivt utan närmare relation till IJ, men det är också realistiskt att de var för varandra bekanta – exempelvis att de gått i samma skola.
Citera
2015-08-06, 08:03
Medlem
Roedoress avatar
Citat:

Långt till närmsta hus?

Vid "starten" finns ett helt bostadsområde.
Men spåret är stort. Halvvägs in finns ett kolonilott-område och på "andra sidan" ligger kairo-badet med lite sjötomter.
Ska finnas ett utomhusgym efter banan oxå.

Populärt stråk för hundägare på ena sidan där öppna ängar finns. Tror även en gammal agilitybana legat där. Men så förbaskat mycket löpare är det inte.

Jag har sprungit där ganska många gånger. En gång på 10 har jag kanske mött en löpare. Träffat/sett fler hästryttare, bärplockare och hundägare än löpare.
Citera
2015-08-06, 08:07
Medlem
45-70s avatar
Det tidigare överfallet med 2 negrer med batong, är det polisanmält och finns det några misstänkta GM?
Hur långt är det mellan de olika brottsplatserna?
Citera
2015-08-06, 08:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Finns en IJ på Östergårdsvägen som är 21½ år, bor fint i villa med pol men det är väldigt långt till motionspåret. Helt motsatt sida av Upplands Väsby och kanske 3 km till spåret hon sprang i.
Citera
2015-08-06, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Finns en IJ på Östergårdsvägen som är 21½ år, bor fint i villa med pol men det är väldigt långt till motionspåret. Helt motsatt sida av Upplands Väsby och kanske 3 km till spåret hon sprang i.

Kvinnans bil stod också parkerad i anslutning till motionsanläggningen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21218560.ab

Hon tog bilen till spåret..
Citera
2015-08-06, 08:13
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Dock: Vid Elin-fallet skedde först närmanden, men GM blev avvisad. Så tror jag inte skett här, tror på ett snabbare förlopp.

Men tror själv på en ensam GM jag med. Kan ha legat och lurpassat, mött henne eller sprungit i kapp henne. Definitivt utan närmare relation till IJ, men det är också realistiskt att de var för varandra bekanta – exempelvis att de gått i samma skola.
Känns onekligen som gm bor i närområdet o rört sig här innan. Svårt o tro att ngn på måfå hamnar där i jakt på offer.
Citera
2015-08-06, 08:16
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Vid "starten" finns ett helt bostadsområde.
Men spåret är stort. Halvvägs in finns ett kolonilott-område och på "andra sidan" ligger kairo-badet med lite sjötomter.
Ska finnas ett utomhusgym efter banan oxå.

Populärt stråk för hundägare på ena sidan där öppna ängar finns. Tror även en gammal agilitybana legat där. Men så förbaskat mycket löpare är det inte.

Jag har sprungit där ganska många gånger. En gång på 10 har jag kanske mött en löpare. Träffat/sett fler hästryttare, bärplockare och hundägare än löpare.

Vad är det för klientel som hänger på det där Kairo-badet?
Samma fråga när det kommer till Utomhusgymmet?

Hur långt är det till Migrationsverkets verksamheter (de har av vad jag förstår mycket verksamhet i just Upplands Väsby)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in