2015-08-06, 01:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Om det inte rör sig om att hon kollapsat och skadat sig i terrängen utan om ett brott av något slag, så är det gissningsvis något överlagt.
En gm `gömmer` sig inte i motionsrundan vid 19-20 tiden.
Det är alldeles för ljust tidigt på kvällen och för många motionärer som rör sig där.

Så skulle jag inte säga att det behöver vara. Saknas relation mellan GM och BO så är GM förmodligen i alla fall inte i sina sinnens fulla bruk, och saknar förmåga till riskreducering genom att utföra sin handling på natten etc..
Citera
2015-08-06, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Har hon avvikit från spåret å följt småstigar kan hon lätt skada sig då terrängen är rätt tuff på sina ställen. Men vilse är hon inte!! Då ska hon sprungit ut mot runsa å korsat flera spår, ridstigar osv.
Jag tror på skadad eller att hon tuppat av pga okänd sjukdom.

Håller med dig att vilse är hon inte, hon skall ju ha sin mobil med sig och skulle hon känna sig vilse så tror jag att hon hade ringt efter någon (om där nu är täckning förstås i skogen).

Jag hoppas att hon bara skadat sig och att de snart hittar henne och att det inte är något annat som ligger bakom hennes försvinnande.
Citera
2015-08-06, 02:00
Medlem
Troians avatar
Är det den personen som pekats ut som försvunnen så är det samma som varit varit engagerad i en lokal antivåldsgrupp. Verkar plugga i Umeå.
Citera
2015-08-06, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Så skulle jag inte säga att det behöver vara. Saknas relation mellan GM och BO så är GM förmodligen i alla fall inte i sina sinnens fulla bruk, och saknar förmåga till riskreducering genom att utföra sin handling på natten etc..

Ja det låter logiskt.

Kan meddela att förutom att helikoptern i nuläget söker över Oxundasjön
( http://www.flightradar24.com/HMF5/7076d2a ) så söks det även fortfarande med bil och starka ljus runt spåret i Runby.
Citera
2015-08-06, 02:02
Medlem
Fyfan, inte ett nytt Lisa Holm igen förfan
Citera
2015-08-06, 02:04
Medlem
Långskott: mötte en ung tjej med långt blondt lockigt hår svarta löparbyxor, mörkgrön tröja/jacka men svarta Nikeskor. Hon stannade inte när jag ropade. Var i orästgårdsmarken. Vad gör en ung tjej ute kl två på natten?? Kan set varit hon? Sitter i kö till 11414. Osannolikt men jag måste fan tala om det.
Citera
2015-08-06, 02:05
Medlem
Ostkupas avatar
Citat:
Långskott: mötte en ung tjej med långt blondt lockigt hår svarta löparbyxor, mörkgrön tröja/jacka men svarta Nikeskor. Hon stannade inte när jag ropade. Var i orästgårdsmarken. Vad gör en ung tjej ute kl två på natten?? Kan set varit hon? Sitter i kö till 11414. Osannolikt men jag måste fan tala om det.

Ring 112
Citera
2015-08-06, 02:08
Medlem
Aftonbladet har uppdaterat artikeln med
Citat:
Kvinnans familj larmade polisen vid 21.30-tiden på kvällen. Sökområdet uppges vara två till tre kvadratkilometer stort och har ringats in efter att polisen lyckats pejla kvinnans mobiltelefon.
– Kvinnans familj har ringt till hennes telefon och därifrån har vi kunnat se att telefonen gett utslag i området, säger Kling.

...
Polisen leder sökningsarbetet med hjälp av helikopter från Sjöfartsverket, spårhundar och motorcyklar. Tips till polisen lämnas på telefonnummer 114 14.
Citera
2015-08-06, 02:09
Medlem
Citat:

Du släpper henne inte ur sikte, men skräm henne inte och ringer 112 istället för 11414, detta räknas som en nödsituation.
Citera
2015-08-06, 02:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Aftonbladet har uppdaterat artikeln med

Antar att "Hitta min iPhone" och motsvarande funktionalitet på Android-lurar inte är något man kollat på än. Och imorgon lär väl batteriet vara slut.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Varför ropade du på henne? För övrigt stämmer din beskrivning ganska bra överens med de signalement som polisen gått ut med förutom att hon ska haft ljusa löparskor. Men hon kan ju köpt nya precis eller något som anhöriga inte lagt märke till.
Senast redigerad av BonerBatman 2015-08-06 kl. 02:15.
Citera
Medlem
Ostkupas avatar
Citat:

Det låter ju snarare sannolikt att det är hon, bytt skor innan löpturen..

Gick hon? Sprang hon?
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in