2015-08-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte ovanligt att man struntar i att skriva sig på orten där man studerar. Vad nu det har med saken att göra...

Ja för att plugga på annan ort o få inackorderings stöd så måste man vid ansökan iaf va skriven på annan ort än den faktiska studerings orten..
Citera
2015-08-06, 13:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Hon började studera i januari vad jag begriper, kanske är inneboende hos någon eller så. Inte alls säkert att hon skaffat extrajobb.

Hur många 9308 det är skrivna i Umeå spelar ingen roll. Uppgifterna om Umeå bygger på att BO är den tidigare utpekade IJ – är BO någon annan så finns det inget som tyder på någon som helst koppling till Umeå.
Visst har du rätt, såg nu att IJ finns med på hitta, eniro osv, så hon är skriven i hemorten isf.
Citera
2015-08-06, 13:20
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Hagamannen släpptes nyligen... kan det vara orlimiligt att...?

Jag skulle säga mycket orimligt, inte omöjligt förstås. Men det är heller inte omöjligt att det är du eller jag som är GM heller så : /
Citera
2015-08-06, 13:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perignon
Jerzy Sarnecki har uttalat sig i fallet och säger bla "...det är väldigt ovanligt att något händer. "

Med tanke på hans uttalande och track record av uttalanden (dom har en förmåga att komma i vissa specifika sammanhang) sluter jag mig till att förövaren är av utomeuropeisk härkomst och att det finns uppgifter hos polisen som pekar i den riktningen.

Jag kan ha fel, men fan tro't.

Så är det inte.

Jerzy Sarnecki och Leif GW Persson, och ett par till, brukar regelbundet höras vid uppmärksammade och allvarliga brott – oavsett vem som ligger bakom. Det är inte så att polisen hintar för media att GM är av utomeuropeisk härkomst och att de därför väljer att kontakta Jerzy Sarnecki. Att tro det kan inte benämnas som något annat än en väldigt världsfrånvänd konspirationsteori.

Edit: Visst kan GM vara av utomeuropeisk härkomst, men det är inte en slutsats som kan dras på grund av att Jerzy Sarnecki intervjuats.
Citera
2015-08-06, 13:22
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Källan är någon i tråden. Men uppgiften att det skulle vara IJ kom ut innan polisen gick ut med något födelesedatum – nu visar det sig att den IJ som det tidigare rapporterats om är född just i augusti 1993. Så antagligen är det väl hon.
Plus att en av de bilar som är inblandade är av samma märke, modell och färg som finns i IJ:s familj. Inget supergraverande bevis i sig, men sammantaget med övriga uppgifter gör det sannolikheten väldigt stor att det är just IJ.
Citera
2015-08-06, 13:23
Medlem
Citat:
Jag har garanterat alibi då jag sitter på en camping 60 mil söder om Stockholm Har du alibi?

😂 - mitt i allt drama så fick jag ett gott skratt!
Citera
2015-08-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Om det ligger något i din spekulation skulle det åtminstone förklara varför polisen var så snabbt ute med hundar och helikoptrar.

Ja, jag håller med dig i att resurserna och insatserna talar för det.
Men om hon började springa 18.30
Och har kontakt, påkallar uppmärksamhet säg vid 21.00 tiden. Då föräldrarna börjar leta.
Vad gör hon däremellan?
Vi har då en lucka på ca 2 1/2 timme
Eller att hon larmade ca 20.30 och föräldrarna ringer tillbaka utan svar och ger sig av för att leta och polis kontaktas efter en kort stunds letande ca 21.30
Då är tiden 2 timmar.
Citera
2015-08-06, 13:24
Medlem
Citat:
Hagamannen släpptes nyligen... kan det vara orlimiligt att...?

Fullständigt orimligt...
Citera
2015-08-06, 13:25
Medlem
Hade faktiskt en gemensam vän med henne på facebook. Hon var aktiv senast för 11 timmar sedan, samt att ingen har skrivit något på hennes wall så som "RIP" osv.

http://imgur.com/xkJVOtT
Citera
2015-08-06, 13:25
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daslkv
Fullständigt orimligt...

Man kan aldrig säga aldrig, men även jag tror att han e för upptagen med att ta sitt körkort på vår bekostnad än att ge ut sig på jakt än.
Citera
2015-08-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster
Borde hon inte vara skriven i Umeå, eftersom hon pluggat där sedan i Januari?

inte nödvändigtvis som denna skriver:
Citat:
Det är inte ovanligt att man struntar i att skriva sig på orten där man studerar. Vad nu det har med saken att göra...

Det kan ha och göra med bostadsköer, om du t.ex bor x antal år på samma ställe så har du rätt att ta över ett förstahands kontrakt vid eventuell flytt av din/a föräldrar/sambo etc.
Citera
2015-08-06, 13:27
Medlem
den här bountyhunter som verkar veta en hel del och ha sett en tjejj 2 på natten slutade skriva efter hon hittats och det sätt han skriver på verkar skumt,verkligen skumt,kolla första sidorna i ämnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in