2015-08-05, 00:22
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nejdå, jag ifrågasätter bara att du vågar ha några känslor.

Riktiga människor har känslor dygnet runt och är vana vid det och misstolkar inte precis allt. Men det händer att vi känner oss förföljda ibland. Och där skymtar trådens ämne: ligger det någonting i dessa känslor? Kan det vara så att vissa personer är förföljda?
Citat:
Ursprungligen postat av Target-indevidual
Notera... Att om detta är en blogg om gang stalking, så kan ni nog vara säkra på att perpetrators flockar runt här och sprider kränkande kommentarer...
Citat:
Jag försöker pricka in ditt handikapp.
Anar jag något slags gäng-självmål här just nu?

Citat:
Alltså, man kan känna att man är förföljd, men man kan ha fel och i vilket fall som helst kan det vara mycket svårt att få tag på bevis och man kanske inte ens kan övertyga någon enda medmänniska.
Så långt är vi helt överens. Bara för att folk känner sig förföljda så behöver det inte vara på det viset. Det utesluter naturligtvis inte att man är förföljd heller.

Citat:
När det gäller vittnesmål om andras upplevelser av att vara förföljda så kan man inte känna om de är förföljda eller inte.
Exakt!

Citat:
Men man kan bilda sig en subjektiv uppfattning från fall till fall, en uppfattning som kan vara riktig eller felaktig.
Nja, om någon påstår att han varit på månen och hittat en nedgrävd skatt eller något annat riktigt fånigt så kan man ganska enkelt avfärda det som ljug, trams eller inbillning. Det är faktiskt inget problem alls. Speciellt om personen svarar undvikande eller ologiskt på följdfrågor.

Citat:
Och något bevis för sin uppfattning lär man hur som helst inte kunna finna.
Nej nu är vi inte alls överens här. Om personen bara ljuger, hittar på eller inbillar sig så lär inga bevis på att denna talar sanning gå att hitta. Det är dock väldigt möjligt att förbättra trovärdigheten genom att tillföra lite bevis eller andra förstärkande omständigheter om det nu skulle råka vara sant. T ex skulle man kunna förklara bristen på bevis med att man är så förbannat fattig att man inte har råd att köpa en billig kameratelefon. Den saken är svår att ifrågasätta. När förklaringen istället är att kameror inte går att lita på i alla fall och det därför inte är någon idé att dokumentera något annat än sina egna känslor då ger månstory-detektorn fullt utslag direkt. Speciellt om berättelsen i sig själv saknar alla former av rim och reson.

Citat:
Detta är läget i korthet. Försök att skriva något intelligent nu! Visa oss att du kan!
Det hade varit klädsamt om du föregick med gott exempel och skrev något intelligent innan du begärde det från mig.
Citera
2015-08-05, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Man måste ju få ge exempel på vad dessa grupper skulle kunna utföra och varför dessa grupper existerar överhuvudtaget , vilka mål och mening de har. Viktigt att lösa detta då de tydligen har flera som de trakasserar och som vill få ett slut på detta .

Nej. Tycker du inte om trådens ämne letar du upp en annan tråd som diskuterar det ämne du vill.
Citera
2015-08-05, 06:30
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Förekommer organiserad gang stalking?
Ja, det tror jag, men när vi försöker resonera om det i tråden så trasas fråställningarna sönder av personer som verkar vara eller låtsas vara extremt "oförstående". Alla som öppnar sig och försöker beskriva sina upplevelser blir ringaktade och mobbade. Så nu senast fick diskussionen handla om "känslor".

Det är ett känt fenomen att svaghetstecken utlöser mobbing, så också här. Vissa flockas i tråden bara för att skriva skit i långa inlägg och njuter av det och känner sig intelligenta och betydelsefulla. Gangstalking skulle kunna finnas även på den grundvalen, att avtrubbade och elaka personer får en mening med sina liv och ges en möjlighet att känna sig betydelsefulla.

I tråden är det sociologiska fenomenet med in- och utgrupper extremt synligt: två läger skriver och vad det motsatta lägret skriver betyder inte det minsta för det andra... Tragiskt!
Citera
2015-08-05, 08:22
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ja, det tror jag, men när vi försöker resonera om det i tråden så trasas fråställningarna sönder av personer som verkar vara eller låtsas vara extremt "oförstående". Alla som öppnar sig och försöker beskriva sina upplevelser blir ringaktade och mobbade. Så nu senast fick diskussionen handla om "känslor".

Det är ett känt fenomen att svaghetstecken utlöser mobbing, så också här.
Ja det märktes tydligt när jag lade fram mina känslobaserade bevis att gang stalking faktiskt existerar. Genast var du framme och började mobba och trycka ner. Mina känslor var falska och värdelösa. Jag var inte ens mänsklig längre.

Citat:
Vissa flockas i tråden bara för att skriva skit i långa inlägg och njuter av det och känner sig intelligenta och betydelsefulla.
Ja, det är för jävligt hur du och ditt gäng håller på här i tråden.

Citat:
Gangstalking skulle kunna finnas även på den grundvalen, att avtrubbade och elaka personer får en mening med sina liv och ges en möjlighet att känna sig betydelsefulla.
Funkar det då? Du som ägnar dig åt det borde ju veta.

Citat:
I tråden är det sociologiska fenomenet med in- och utgrupper extremt synligt: två läger skriver och vad det motsatta lägret skriver betyder inte det minsta för det andra... Tragiskt!
Ja verkligen. Varför kan vi inte bara ha en öppen diskussion där vi tävlar i att bajsa fram våra upplevda känslor för att avgöra existensen av gang stalking utan att det ena lägret nedvärderar och kränker dom som faktiskt vågar berätta att dom upptäckt känslor av gang stalking?
Citera
2015-08-05, 08:58
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Nej. Tycker du inte om trådens ämne letar du upp en annan tråd som diskuterar det ämne du vill.

Ämnet är förföljelse, trakasserier med stasi metoder som modell, och frågan om vem som skulle sponsra /betala och varför har ofta ställts. Och jag har nu nämnt dels en person som engagerade sig emot pedofili och som bland annat fick saker och ting flyttade i sin bostad kanske för att personen är nära att avslöja dessa pedofiler eller att de vill göra personen sysselsatt för att inte orka sätta ihop 2+2 . Sedan har jag nämnt att en grupp som denna skulle ha kylan och rutinen att både utföra Palmemordet och hålla tyst därom.

Att ni tycker att detta inte hör hit då det endast ska ställas svar, i ert tycke, som ja eller nej på om det existerar eller inte utav de som varit utsatta och då ni skriver ner dessa som svarar att det finns och kör sönder tråden direkt så undrar jag vad ni tjänar på detta , istället för att se om något kommer upp så skrämmer ni bort folk som kunde fört denna utredning framåt.

Absolut så sitter dessa stalker och söker av nätet på för dem farliga debatter som nu här på FB och om ni nu inte är deras folk så är ni deras nyttiga idioter i alla fall och förmodligen njuter endast av att se era egna texter publicerade och bryr er inget om nyhetsvärdet eller att folk skulle kunna ordna motåtgärder om det pratades öppnare om detta . 20 år är en lång tid och när jag äntligen kan ta bladet från munnen så sitter en massa figurer och övar sin skrivförmåga då man hittat en bra sida .

Gott råd till er som läser detta, svara bara på det ni vill svara och då förslagsvis på något som för våran utredning framåt, inte på tre fyra herrar här som uppenbarligen inte vill annat än att få tyst på de torterades vittnesmål. hade dessa "GS" varit något jag respekterade så hade jag inte sagt något så här öppet men tyvärr så var deras beteenden det sämsta och fegaste av mänskliga beteenden och då de visat sig farliga så förtjänar Svenskarna att få veta om deras existens.

Fördelen med ert beteende är ju att man ibland måste skriva lite längre bitar så jag har inte helt varit emot er inblandning i tråden , men ändra stil nu och sök med lite hjärna lösa detta eller är det bara tangentbords knackningen som är eran drivkraft ?
Senast redigerad av Harfager 2015-08-05 kl. 09:06.
Citera
2015-08-05, 14:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ämnet är förföljelse, trakasserier med stasi metoder som modell, och frågan om vem som skulle sponsra /betala och varför har ofta ställts. Och jag har nu nämnt dels en person som engagerade sig emot pedofili och som bland annat fick saker och ting flyttade i sin bostad kanske för att personen är nära att avslöja dessa pedofiler eller att de vill göra personen sysselsatt för att inte orka sätta ihop 2+2 . Sedan har jag nämnt att en grupp som denna skulle ha kylan och rutinen att både utföra Palmemordet och hålla tyst därom.......

Nej...

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
I denna tråd diskuterar vi om organiserad gang stalking förekommer. ....

Det är alltså INTE tänkt att vi ska diskutera vad som kanske kan ha hänt IFALL Palme var gangstalkad eller OM nån pedofiljägare påstår att hans väckarklocka har flyttat sig en halvmeter när han var och handlade snus..

Citat:
Att ni tycker att detta inte hör hit då det endast ska ställas svar, i ert tycke, som ja eller nej på om det existerar eller inte utav de som varit utsatta och då ni skriver ner dessa som svarar att det finns och kör sönder tråden direkt så undrar jag vad ni tjänar på detta , istället för att se om något kommer upp så skrämmer ni bort folk som kunde fört denna utredning framåt.
Vad "vi" tycker om saken är irrelevant, det handlar om att följa premisserna för trådens uppställande. Om ni vill diskutera olika fantasifulla förklaringar till att Palmes mördare inte har åkt fast så förslår jag att ni startar en egen tråd för sådana spekulationer alternativt diskuterar det i den befintliga Palmetråden.

Citat:
Absolut så sitter dessa stalker och söker av nätet på för dem farliga debatter som nu här på FB och om ni nu inte är deras folk så är ni deras nyttiga idioter i alla fall och förmodligen njuter endast av att se era egna texter publicerade och bryr er inget om nyhetsvärdet eller att folk skulle kunna ordna motåtgärder om det pratades öppnare om detta . 20 år är en lång tid och när jag äntligen kan ta bladet från munnen så sitter en massa figurer och övar sin skrivförmåga då man hittat en bra sida .
Det finns inget "Nyhetsvärde" i tomma påståenden. Om du kan visa att det finns någon substans i dina påståenden så skulle det höra hemma här men nu är det bara tomma ord. Dessutom lyckas du bryta ytterligare mot TS definition av vad som ska diskuteras:

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
detta är inte platsen för diskussion om "troendes" sjukdomar eller "debukers" eventuella kopplingar till NWO.

Citat:
Gott råd till er som läser detta, svara bara på det ni vill svara och då förslagsvis på något som för våran utredning framåt,
Detta var väl något av det bästa du har skrivit hittills - tänk om du skulle försöka följa ditt eget råd också...?
Citera
2015-08-05, 15:11
Medlem
Citat:
Fördelen med ert beteende är ju att man ibland måste skriva lite längre bitar så jag har inte helt varit emot er inblandning i tråden , men ändra stil nu och sök med lite hjärna lösa detta eller är det bara tangentbords knackningen som är eran drivkraft ?

Du fick ett alldeles utmärkt svar ovan, så jag bemöter den sista delen för egen del.

Min drivkraft är att jag är intresserad av trådens frågeställning, om gang stalking förekommer.
Dina teorier intresserar mig inte alls, eftersom de inte behandlar ämnet - därav mitt avfärdande bemötande av dessa hypotetiska utsvävningar.
Denna tråds ämne inte vilket klädmärke GS-utövare kan tänkas föredra - trådens titel är ämnet.

Är inte trådens frågeställning möjlig att svara på är också det ett godtagbart svar, men TIs insisterar på att den är möjlig att svara på - vi närmar oss nu 600 inlägg och hypoteser likt dina och substanslösa anekdoter är de enda "bevis" som presenterats.
Det är beklagligt, och du hjälper inte till.
Citera
2015-08-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Förekommer organiserad gang stalking?

JA, det existerar lika mycket som detta forum existerar, sjukt att man måste överbevisa folk som inte kan göra egen efterforskning... Är detta ett sanhälle där du måste lägga bevis för att bli bettrod, i så fall tycker jag synd om Sveriges medborgare i framtiden, med tanke på att sverige hade egna konsentrations läger under andra världskriget... Så förvånar mej ingenting längre när det gäller detta "svenska" samhälle... Tyvärr
Citera
2015-08-05, 17:45
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Gott råd till er som läser detta, svara bara på det ni vill svara och då förslagsvis på något som för våran utredning framåt, inte på tre fyra herrar här som uppenbarligen inte vill annat än att få tyst på de torterades vittnesmål. hade dessa "GS" varit något jag respekterade så hade jag inte sagt något så här öppet men tyvärr så var deras beteenden det sämsta och fegaste av mänskliga beteenden och då de visat sig farliga så förtjänar Svenskarna att få veta om deras existens.
Det låter som ett stycke direkt hämtat ur ett gang stalker-manifest. Gruppen har nu valt ut ett fåtal offer som både skall ignoreras och särbehandlas och sedan svartmålas och hängas ut offentligt.

Självklart anser ni er själva stå på den goda sidan och att den goda saken ursäktar beteendet, precis som när en diktatur förföljer dissidenter.

Detta känns som ett extra solklart bevis på att gang stalking förekommer. Inte ens på anonyma nätforum får offren vara ifred.

Någon annan förklaring till att ni som grupp förföljer och trakasserar vissa utvalda personer känns inte trovärdigt.
Citera
2015-08-05, 18:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Target-indevidual
JA, det existerar lika mycket som detta forum existerar, sjukt att man måste överbevisa folk som inte kan göra egen efterforskning...
Du kanske missade att det är precis exakt det som tråden handlar om - dvs att bevisa om det förekommer GS eller ej. Om du inte är intresserad alls av ämnet så kan du säkert hitta något roligare att skriva om eller starta en egen tråd om något som faktiskt intresserar dig.

Citat:
Är detta ett sanhälle där du måste lägga bevis för att bli bettrod, i så fall tycker jag synd om Sveriges medborgare i framtiden,
Det beror nog helt på hur osannolikt ditt påstående är. Om du påstår att du ska handla mjölk på Konsum så kommer du nog inte behöva bevisa det, men om du påstår att mjölk kommer från yttre rymden så får du nog förbereda lite evidens..

Citat:
med tanke på att sverige hade egna konsentrations läger under andra världskriget... Så förvånar mej ingenting längre när det gäller detta "svenska" samhälle... Tyvärr
Vi hade interneringsläger.
Och om vi hade haft konsentrations läger så hade de stavats koncentrationsläger...
Citera
2015-08-05, 19:16
Medlem
Citat:
Du tar fram det sämsta hos mobbarna här, men de ser det inte själva. Tro mig!

Jag kan sympatisera med att saklig diskussion ter sig avskräckande för någon vems bidrag endast varit motsatsen, men det är faktiskt hur detta forum borde fungera. Tro mig.
Citera
2015-08-05, 19:39
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Du fick ett alldeles utmärkt svar ovan, så jag bemöter den sista delen för egen del.

Min drivkraft är att jag är intresserad av trådens frågeställning, om gang stalking förekommer.
Dina teorier intresserar mig inte alls, eftersom de inte behandlar ämnet - därav mitt avfärdande bemötande av dessa hypotetiska utsvävningar.
Denna tråds ämne inte vilket klädmärke GS-utövare kan tänkas föredra - trådens titel är ämnet.

Är inte trådens frågeställning möjlig att svara på är också det ett godtagbart svar, men TIs insisterar på att den är möjlig att svara på - vi närmar oss nu 600 inlägg och hypoteser likt dina och substanslösa anekdoter är de enda "bevis" som presenterats.
Det är beklagligt, och du hjälper inte till.

Jag diskuterar och jämför med de som har samma erfarenheter eller liknande , du med fler har ju ingen kunskap alls och bara sitter och skriver nonsens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in