Citat:
Ursprungligen postat av
rosalotus
Ett bra och enkelt förslag att lämna mobilen hemma och slå på ljudinspelaren! Kan testa det någon dag och se om det funkar. Men sedan måste man ju i så fall sitta och lyssna sig igenom flera timmars inspelning. Men det är säkert värt det om man lyckas fånga upp något. Perpsen kommer dock förmodligen att veta att jag gör detta eftersom att de läser den här tråden. Men å andra sidan kanske det kan fungera avskräckande på dem så att de håller sig borta från mitt hem - i allra bästa fall. Man får prova sig fram och försöka hitta nåt som funkar.
Edit: Kan man verkligen spela in flera timmar på mobilens ljudinspelning? Har aldrig testat något sådant. Finns det inte en tidsbegränsning?
På min samsung galaxy (är android men lär gå på iphone tex också bara att testa medan du sover nu utan laddaren i)
så går det 12 timmar innan den stänger av automatiskt , sedan behöver du ju inte lyssna av allt , om du känner en stark doft i bostaden så var det kanske ganska nyligen som det sprayades, eller om du blir väck mitt i natten så kan du ju titta till på klockan och sedan spola fram på morgonen ungefär då det kan ha inträffat. Men sätt mobilen i "flygplansläge " annars så kan den stänga av inspelningen vid sms , telefonsamtal etc.
Jo avskräckande kan räcka plus att man vet själv och behöver inte sysselsätta sig med den tankeenergin om det varit eller inte varit någon där och kan undersöka mer vad det kan var istället etc .
Lätt att tanka över ljudfilen till datorn också och tex städa samtidigt som man går igenom inspelningen på lagom volym via datrorhögtalaren
Sedan finns spy kit och spy tools för 7 kr styck en bit ner på denna sida som dels gör mobilen till rörelsedetektor och filmar