Citat:
Anar jag något slags gäng-självmål här just nu? Nejdå, jag ifrågasätter bara att du vågar ha några känslor.
Riktiga människor har känslor dygnet runt och är vana vid det och misstolkar inte precis allt. Men det händer att vi känner oss förföljda ibland. Och där skymtar trådens ämne: ligger det någonting i dessa känslor? Kan det vara så att vissa personer är förföljda?
Riktiga människor har känslor dygnet runt och är vana vid det och misstolkar inte precis allt. Men det händer att vi känner oss förföljda ibland. Och där skymtar trådens ämne: ligger det någonting i dessa känslor? Kan det vara så att vissa personer är förföljda?
Citat:
Så långt är vi helt överens. Bara för att folk känner sig förföljda så behöver det inte vara på det viset. Det utesluter naturligtvis inte att man är förföljd heller.
Citat:
Exakt!
Citat:
Nja, om någon påstår att han varit på månen och hittat en nedgrävd skatt eller något annat riktigt fånigt så kan man ganska enkelt avfärda det som ljug, trams eller inbillning. Det är faktiskt inget problem alls. Speciellt om personen svarar undvikande eller ologiskt på följdfrågor.
Citat:
Nej nu är vi inte alls överens här. Om personen bara ljuger, hittar på eller inbillar sig så lär inga bevis på att denna talar sanning gå att hitta. Det är dock väldigt möjligt att förbättra trovärdigheten genom att tillföra lite bevis eller andra förstärkande omständigheter om det nu skulle råka vara sant. T ex skulle man kunna förklara bristen på bevis med att man är så förbannat fattig att man inte har råd att köpa en billig kameratelefon. Den saken är svår att ifrågasätta. När förklaringen istället är att kameror inte går att lita på i alla fall och det därför inte är någon idé att dokumentera något annat än sina egna känslor då ger månstory-detektorn fullt utslag direkt. Speciellt om berättelsen i sig själv saknar alla former av rim och reson.Det hade varit klädsamt om du föregick med gott exempel och skrev något intelligent innan du begärde det från mig.