Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-27, 19:48
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Detta att endast vackra tankar tillåts om Kartellen påminner om den som skrev i en IOGT-tidning år 1945 att det var synd att Hitler dött. Det hade ju varit så bra att ha en nykterist i världsledande ställning!



Så synd att han inte var det då - nykterist alltså. Men 1945 klassades väl droger som medicin inte "fylla". Det jämfördes inte som lika farligt som alkohol elr tobak iaf. Idag vet vi annat...
Citera
2015-07-27, 20:16
  #158
Medlem
Vad är det för omoget babbel om alfahannar överallt från denna kvinna?

Låter som om Malin gått på pumpen med nån facebook-flört som inte var intresserad av henne.

Det samma med den där Betz, anledningen till hans flödiga "hyllning" till flickvännen osar att han gjort bort sej, varit otrogen, dryg, negligerat henne etc. Det borde väl Berghagen fatta?

Vad är det för omogen 50åring som rusar runt på Mallorcas gator med gummi i handväskan och raggar desperat på facebook? Kan det vara så att den alkoholiserade Tommy Nilsson var den som lämnade henne och det är där skon klämmer?

Ger bort ett bröd och en hundring till en tiggare och känner sig som moder Teresa och kallar sej "zigenare"?

Jag fattar inte är ju en vacker och intelligent kvinna, trodde jag...
__________________
Senast redigerad av flagella 2015-07-27 kl. 20:20.
Citera
2015-07-27, 21:28
  #159
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Vad är det för omoget babbel om alfahannar överallt från denna kvinna?

Låter som om Malin gått på pumpen med nån facebook-flört som inte var intresserad av henne.

Det samma med den där Betz, anledningen till hans flödiga "hyllning" till flickvännen osar att han gjort bort sej, varit otrogen, dryg, negligerat henne etc. Det borde väl Berghagen fatta?
Flera som kommenterat hennes inlägg verkar resonera på samma sätt. Att Betz kanske överkompenserar sina eventuella snedsteg genom dessa hyllningar. Men Malin är dessvärre väldigt naiv. Otroligt egentligen hur hon fortfarande kan vara så naiv med tanke på sin ålder.
Citera
2015-07-27, 21:55
  #160
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Vad är det för omoget babbel om alfahannar överallt från denna kvinna?

De enda jag sett som använder uttryck som alfa-hannar(och i förlängningen beta då) utan ironi är fjortisarna på 4chan.
Även där är det svårt att avgöra om det inte bara är för "the lulz", så att säga.
Så många frågor dyker upp angående denna 49-åriga(!) kvinna.
Lider av många bokstavskombinationer kanske....utom IQ då (otroligt dåligt och gammalt skämt, men var tvungen)
Citera
2015-07-27, 21:58
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Vad är det för omoget babbel om alfahannar överallt från denna kvinna?

Låter som om Malin gått på pumpen med nån facebook-flört som inte var intresserad av henne.

Det samma med den där Betz, anledningen till hans flödiga "hyllning" till flickvännen osar att han gjort bort sej, varit otrogen, dryg, negligerat henne etc. Det borde väl Berghagen fatta?

Vad är det för omogen 50åring som rusar runt på Mallorcas gator med gummi i handväskan och raggar desperat på facebook? Kan det vara så att den alkoholiserade Tommy Nilsson var den som lämnade henne och det är där skon klämmer?

Ger bort ett bröd och en hundring till en tiggare och känner sig som moder Teresa och kallar sej "zigenare"?

Jag fattar inte är ju en vacker och intelligent kvinna, trodde jag...



Kanhända hon har en "bokstav" eller två..? Och/eller så lider hon av Ny**om*n*?
Kan inte ha varit helt lätt att växa upp som dotter till LillBabs. och glöm föralldel inte : "Allt är inte guld som glimmar"!
Citera
2015-07-27, 22:19
  #162
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Kan inte ha varit helt lätt att växa upp som dotter till LillBabs.

Lägg inte skulden på Lill-Babs (förutom att Malin verkar ha ärvt hennes karltokighet).
Lill-Babs andra döttrar Monica och Kristin verkar ju hyfsat normala och inte alls som Malin.
Citera
2015-07-28, 20:22
  #163
Medlem
JumpingJacks avatar
På Instagram hyllar hon idag någon Daniel Mendoza, vet inte om han är känd eller inte, som skriver:

Citat:
"Alla miljontals likes en människa kan få... kommer alltid att betyda mindre än en like från hon som betyder allt."

Malin kommenterar själv: "Mmm... Så sant. Men det är inte så enkelt att låta någon vara sitt allt när man har så många som betyder allt."
Citera
2015-07-28, 21:23
  #164
Medlem
Isnatts avatar
Jag skulle gissa att hennes drömförhållande är nån slags modern 'Dr Quinn' där karln precis som Byron Sully i serien är mjuk och öm men hård när så krävs, stilig men vild, alltid ställer upp, men är borta perioder då hon inte vet var han är men så hör hon 4 hovar klappra fram och där kommer han på sin springare i kvällsskymningen, hoppar ur sadeln och slår dammet ur fransjackan, slätar av henne och bär sen in henne på höloftet där han ger henne en omgång som heter duga
På morgonen vaknar hon och då är han borta igen. Och hon, hon är lycklig.

http://images4.fanpop.com/image/phot...5-1060-779.jpg
Citera
2015-07-28, 22:00
  #165
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
I ett av de senaste blogginläggen visar hon vad hon inte klarar sig utan. Det är hudkrämer, klänningar, kristallhalsband... och kondomer.

För en som försöker sälja in sig själv som så fri och självständig och jordad så verkar hon rätt desperat över att träffa en man.

Förutom inläggen om yoga så handlar ALLTING om män och förhållanden i hennes blogg. Det verkar vara det enda som ockuperar hennes tankeverksamhet och ett ständigt ämne för diskussion när hon umgås med sina vänner. Samtidigt så försöker hon lura i omvärlden att hon är trygg i sig själv, självständig osv.

Hon fyller snart 50 år och ger kondomtips på sin blogg:
Och det är faktiskt rätt bra för sexet om inte fokus blir på penetrering på en gång. Utan på att hångla på alla tänkbara sett innan det är dags att plocka fram gummit. Om killen säger, ”nej det är så tråkigt att komma i kondom…” 1. Be honom gå! 2. Det är minst lika tråkigt att ha någon du kanske inte ser igen rinna ur dig den närmaste timmen. Framför allt om du ångrar dig efteråt. Se till att HAN tar hand om sitt. 3. Det finns många fantastiska sätt för honom att komma på. Påminn honom att ni får ett nice hångel först , en skön ligga stund sen och när det är dags att komma sliter han av den. Så får ni städa tillsammans. ;-)
http://blogg.amelia.se/malinberghage...ste-eller-tva/

Snacka om too much information... Inte konstigt att media gör artiklar av Malins blogginlägg var och varannan dag. Det är verkligen tacksamt och rubrikvänligt för en journalist. Kanske inte lika roligt för hennes barn dock.

Är övertygad om att hon är kärleks/sexmissbrukare. En sån här fixering är knappast normalt.
Citera
2015-07-28, 22:32
  #166
Medlem
Kommentar: Daniel Mendoza är redaktör för Good News Magazine, en tidskrift
som inriktar sig på enbart goda nyheter.
Citera
2015-08-02, 11:14
  #167
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Förutom inläggen om yoga så handlar ALLTING om män och förhållanden i hennes blogg. Det verkar vara det enda som ockuperar hennes tankeverksamhet och ett ständigt ämne för diskussion när hon umgås med sina vänner. Samtidigt så försöker hon lura i omvärlden att hon är trygg i sig själv, självständig osv.


Ja, det verkar vara så. Bit ur senaste blogginlägget:

Citat:
Så snälla älskade bloggläsare, ni som tycker om mig och ni som inte tycker om mig. Jag är helt och fullt lycklig och trygg där jag är idag. Jag har absolut inget behov av att hitta drömmannen nu. Jag älskar min frihet, Att bli uppvaktad och få göra mina egna val. För jag VET att han kommer. Jag VET att jag kommer gifta mig igen. Jag VET att han kommer få mig att känna mig trygg, få mig att skratta och att han respekterar mig. Avgudar mig!! Och jag VET att vi kommer ha galet bra sex. Jag är inte orolig. Jag förtjänar den bästa och han är värd sin väntan och tills dess njuter jag av mig och mina fantastiska barn, mina vänner och min familj. Ett galet roligt jobb och ett härligt liv. Lovar!!!

http://blogg.amelia.se/malinberghage.../08/02/ibland/

Hon vill absolut inte hitta någon för hon vet att han kommer att komma och hon har ett så bra liv.
Citera
2015-08-02, 11:32
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Lägg inte skulden på Lill-Babs (förutom att Malin verkar ha ärvt hennes karltokighet).
Lill-Babs andra döttrar Monica och Kristin verkar ju hyfsat normala och inte alls som Malin.


Och hur vet du detta då? Att det ÄR så menar jag.?
"Jumping Jack" gjorde ett inlägg för en stund sedan som fick mig att gå in på Malins Ameliablogg för att läsa.
Synd att han inte tog med sista meningen hon skrev: "Jag går efter principen: tystnad, blockera och delete på alla mina sociala medier,DET ÄR SÅ VI JOBBAR I DEN HÄR FAMILJEN"


Så egentligen vet väl ingen hur det står till med de övriga, eller jo: Kristin hade väl/har en fling med nån sextokig bankman fr. Sthlm?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback