Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-14, 23:57
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tack för ditt inlägg. Oavsett vad som hänt er emellan så kan jag hålla med om att kändisar kommer undan med mycket just i egenskap av sitt kändiskap.
Malin Berghagen har inte imponerat på mig. Hennes s.k. andlighet känns väldigt ytlig och går inte ihop med en person som ständigt har män på hjärnan och går från förhållande till förhållande.

Hon håller kurser på tex Masesgården i Leksand en del veckor om året i yoga.
Jag träffade en kollega till henne för ganska många år sen som var en total
scam. Ni kanske minns honom: Bert Yoga Jonson.
Citera
2015-07-11, 00:02
  #134
Medlem
Lostworlds avatar
Malins fixering vid män och förhållanden är en outtömlig källa för kvällspressen:

Där jag är i livet, och där jag mår så bra med yogan och allt, så måste jag verkligen ha en lejonhane. En kung bredvid mig. Jag är kräsen. Han måste ta mig med storm, säger Malin Berghange.
http://www.expressen.se/noje/malin-b...-en-lejonhane/

Det mest ironiska av allt är att hon försöker ge sken av att hon är trygg i sig själv och inte alls rädd för att leva ensam. Om man följer hennes blogg så vet man att det inte stämmer någonstans. Någon som hela tiden tjatar om män och förhållanden är knappast trygg i sig själv.
Hon har själv tidigare talat om sin dåliga självkänsla och det finns absolut ingenting som tyder på att den skulle ha förbättrats.
Dessutom skrev hon bara för några inlägg sedan att hennes dröm var att få gifta sig nästa sommar (och då har hon alltså inte ens en partner än).
Citera
2015-07-12, 00:37
  #135
Medlem
nynnas avatar
För ett par dagar sedan skrev hon efter att ha haft kontakt med ett par romska tiggarkvinnor, att hon var en av dom.
" jag är Gypset. En av er "
När hon fick mothugg av läsarna som påtalar det förnuftsvidriga i hennes resonemng skriver hon ett nytt inlägg om att hon läser allt om Romer och gör allt hon kan för att sprida information om dem. Att hon har blivit stoppad på gatan och fått höra att hon har en "zigenarsjäl" och att de läsare som inte förstod vad hon menade skulle gå och hjälpa en rom och inte näthata på hennes blogg.

Jag tror faktiskt på riktigt att hon är lite vrickad.
Citera
2015-07-12, 02:21
  #136
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nynna
För ett par dagar sedan skrev hon efter att ha haft kontakt med ett par romska tiggarkvinnor, att hon var en av dom.
" jag är Gypset. En av er "
När hon fick mothugg av läsarna som påtalar det förnuftsvidriga i hennes resonemng skriver hon ett nytt inlägg om att hon läser allt om Romer och gör allt hon kan för att sprida information om dem. Att hon har blivit stoppad på gatan och fått höra att hon har en "zigenarsjäl" och att de läsare som inte förstod vad hon menade skulle gå och hjälpa en rom och inte näthata på hennes blogg.

Jag tror faktiskt på riktigt att hon är lite vrickad.
Hon har ju länge hållit på och flummat om att hon är en "resande" och "zigenarsjäl" så jag förstod faktiskt vad hon menade när hon skrev inlägget. Dock så var det klumpigt uttryckt.
Inlägget hon skrev efter alla kommentarer, där hon läxar upp läsarna och börjar tävla i godhet, var ju rätt lustigt också:
Jag gav under den dagen 300 kronor till tiggare. Köpte en baguett och gav bort. Och kramades med två. Vad gjorde du ???
http://blogg.amelia.se/malinberghage...t-fantastiskt/

Hela hennes vurmande för tiggare är oerhört naivt liksom mycket annat som hon uttalar sig om.
Själv anser jag att hon befinner sig på en tonårings nivå rent mentalt.
Inte lär det bli någon bättring heller när man ser vilka människor hon umgås med, bland annat Andreas och Tess från Alcazar, Alexandra Pascalidou (som hon ofta försvarar) och mediumet Benny Rosenqvist (som definitivt göder hennes ego genom att bekräfta hennes villfarelser).
Citera
2015-07-12, 09:35
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Hon har ju länge hållit på och flummat om att hon är en "resande" och "zigenarsjäl" så jag förstod faktiskt vad hon menade när hon skrev inlägget.
Angående flummandet att hon är en "resande" så har hon nog rätt. För väldigt många år sedan uttalade sig mamman Lill-Babs i en intervju att hon var tattare, som man sade då. Hon underströk detta genom att konstatera att hon hade en mörk hy och att det var en så stor familjesammanhållning. Och även Lars Forssell skrev i någon artikel om det fast han skrev att det var vallonblod.
Fast Malin verkar vara flummig i största allmänhet.
__________________
Senast redigerad av flashy 2015-07-12 kl. 09:37.
Citera
2015-07-12, 16:02
  #138
Medlem
nynnas avatar
Lill-Babs var med i programmet Vem tror du att du är? Men jag har inte något minne av att det framkom något om att det skulle finnas någon resande i släkten, men bara för att jag inte minns det så betyder det ju inte att det faktiskt inte framkom i deras släktforskande.
Citera
2015-07-12, 16:10
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Angående flummandet att hon är en "resande" så har hon nog rätt. För väldigt många år sedan uttalade sig mamman Lill-Babs i en intervju att hon var tattare, som man sade då. Hon underströk detta genom att konstatera att hon hade en mörk hy och att det var en så stor familjesammanhållning. Och även Lars Forssell skrev i någon artikel om det fast han skrev att det var vallonblod.
Fast Malin verkar vara flummig i största allmänhet.
När någon i förbifarten nämner att dom har vallonblod i släkten så betyder det tiill 97% att dom är tattare eller sikiener..
Då som nu,försöker man alltid försköna sitt arv..
vem fan skulle inte gjort det..??,,
Citera
2015-07-12, 18:07
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
När någon i förbifarten nämner att dom har vallonblod i släkten så betyder det tiill 97% att dom är tattare eller sikiener..
Då som nu,försöker man alltid försköna sitt arv..
vem fan skulle inte gjort det..??,,
Det var alltså Lars Forssell som skrev att Lill-Babs är vallonättling. Själv hymlade hon inte utan sa rent ut att hon hade tattarblod. Dock ifrågasätter jag att hon skulle sagt det nu. Nu vill hon bara verka så präktig.men det är ju faktiskt intressant att Malin är så öppen om det.
Citera
2015-07-12, 18:44
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Det var alltså Lars Forssell som skrev att Lill-Babs är vallonättling. Själv hymlade hon inte utan sa rent ut att hon hade tattarblod. Dock ifrågasätter jag att hon skulle sagt det nu. Nu vill hon bara verka så präktig.men det är ju faktiskt intressant att Malin är så öppen om det.
Ja,men idag är det väl fint som faan att vara tattare..
Det som igår gömdes undan i Sverige är idag något att vara stolt över.

Vem faan vågar erkänna att han har svenska rötter....?
Citera
2015-07-12, 19:22
  #142
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Det var alltså Lars Forssell som skrev att Lill-Babs är vallonättling. Själv hymlade hon inte utan sa rent ut att hon hade tattarblod. Dock ifrågasätter jag att hon skulle sagt det nu. Nu vill hon bara verka så präktig.men det är ju faktiskt intressant att Malin är så öppen om det.
Fast Malin menar ju inte att hon är tattare rent bokstavligt utan mer i en andlig mening. Det var kanske det som även Lill-Babs menade.
Malins beskrivning av sig själv som "resande" och "gypsy" kommer ju ända från tiden då hon som ung följde med sin mamma på turnéer där man ständigt reste från plats till plats.
Så jag tror främst att de har format någon slags romantisk syn på det här med resande/zigenarliv inom familjen och därför identifierar sig med det.
Men visst, de kanske även har tattarblod i sig rent fysiskt, vem vet.
__________________
Senast redigerad av Lostworld 2015-07-12 kl. 19:25.
Citera
2015-07-15, 11:54
  #143
Medlem
JumpingJacks avatar
I ett av de senaste blogginläggen visar hon vad hon inte klarar sig utan. Det är hudkrämer, klänningar, kristallhalsband... och kondomer.

För en som försöker sälja in sig själv som så fri och självständig och jordad så verkar hon rätt desperat över att träffa en man.
Citera
2015-07-15, 12:24
  #144
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
I ett av de senaste blogginläggen visar hon vad hon inte klarar sig utan. Det är hudkrämer, klänningar, kristallhalsband... och kondomer.

För en som försöker sälja in sig själv som så fri och självständig och jordad så verkar hon rätt desperat över att träffa en man.
Haha! Låter som en Fula Gubben-parodi. En riktig batikhäxa-de luxe...
Citat:
Och ni vet ju också att jag är singel så jag åker ingenstans utan skydd. I do get Lucky Sometimes. Och nu är det ju så att i latinska länder är ju kondom mer vanligt än här hemma i Sverige. För vi är ju vana att skydda oss genom p piller, p stav och liknande. Det är liksom upp till oss kvinnor i norr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback