Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-02, 11:46
  #169
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Och hur vet du detta då? Att det ÄR så menar jag.?
"Jumping Jack" gjorde ett inlägg för en stund sedan som fick mig att gå in på Malins Ameliablogg för att läsa.
Synd att han inte tog med sista meningen hon skrev: "Jag går efter principen: tystnad, blockera och delete på alla mina sociala medier,DET ÄR SÅ VI JOBBAR I DEN HÄR FAMILJEN"


Så egentligen vet väl ingen hur det står till med de övriga, eller jo: Kristin hade väl/har en fling med nån sextokig bankman fr. Sthlm?


Det är väldigt synd att sociala medier inte fanns på den tiden Lill-Babs var i sina krafts dagar, där hade det nog funnits mycket intressant att läsa.
Citera
2015-08-02, 12:36
  #170
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Och hur vet du detta då? Att det ÄR så menar jag.?
"Jumping Jack" gjorde ett inlägg för en stund sedan som fick mig att gå in på Malins Ameliablogg för att läsa.
Synd att han inte tog med sista meningen hon skrev: "Jag går efter principen: tystnad, blockera och delete på alla mina sociala medier,DET ÄR SÅ VI JOBBAR I DEN HÄR FAMILJEN"


Så egentligen vet väl ingen hur det står till med de övriga, eller jo: Kristin hade väl/har en fling med nån sextokig bankman fr. Sthlm?

Ingen kan ju veta helt hundra men man får ju ändå ett intryck utifrån vad man läst och hört genom åren.
Monica håller ju väldigt låg profil, syns inte mycket i media osv.
Kristin håller inte på och tjatar om olika män eller relationer på samma sätt om Malin. Hon har levt själv länge (innan hon mötte bankmannen) och verkar ha ett helt annat, sundare fokus än Malin.
Jag är dock medveten om bankmannens rykte och tycker det är rätt förvånande att Kristin har fallit för honom. Får mig att ifrågasätta hennes omdöme.

Med "familjen" så vet jag inte om hon menar sin biologiska familj eller om hon talar om vänner, supporters eller tidningen Amelias bloggare och läsare.
För övrigt så är det inte särskilt andligt utvecklande av Malin att sätta på sig skygglappar och undgå all form av kritik och sopa det under mattan som "elakt" och "näthat". Särskilt inte eftersom hon tidigare talat om hur hon IRL uppskattar mänskliga möten, olika infallsvinklar osv.
Citera
2015-08-02, 12:45
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det är väldigt synd att sociala medier inte fanns på den tiden Lill-Babs var i sina krafts dagar, där hade det nog funnits mycket intressant att läsa.
Jag tror väl inte att Lill-Babs skulle bloggat eller twittrat så mycket.Däremot tror jag att flashback skulle ha varit fullt av intressanta notiser.
Citera
2015-08-02, 12:48
  #172
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Hon vill absolut inte hitta någon för hon vet att han kommer att komma och hon har ett så bra liv.

Ännu ett motsägelsefullt inlägg från Malin. Hon har "inget behov av att hitta drömmannen nu" samtidigt så intalar hon sig själv och läsarna att hon VET att han kommer, VET att hon kommer att gifta sig igen osv.
Med tanke på att hon tidigare skrivit på bloggen att hon vill gifta sig nästa sommar så är det väl ändå rätt viktigt att hitta honom snart?

Jag fattar inte hur man kan lura sig själv så otroligt mycket. Desperationen lyser igenom i varje inlägg men Malin fortsätter att tjata om sin självständighet och trygghet.
Varför kan hon då inte flytta fokus? Varför så fixerad?
Vad händer om mannen med stort M inte dyker upp inom en snar framtid?
Är det så svårt att bara slappna av lite och vara nöjd med det man har uppnått? Malin verkar ju leva ett rätt behagligt liv på Mallorca och utifrån det perspektivet blir det eviga jagandet efter kärlek ännu mer märkligt.
Citera
2015-08-02, 13:12
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ännu ett motsägelsefullt inlägg från Malin. Hon har "inget behov av att hitta drömmannen nu" samtidigt så intalar hon sig själv och läsarna att hon VET att han kommer, VET att hon kommer att gifta sig igen osv.
Med tanke på att hon tidigare skrivit på bloggen att hon vill gifta sig nästa sommar så är det väl ändå rätt viktigt att hitta honom snart?

Jag fattar inte hur man kan lura sig själv så otroligt mycket. Desperationen lyser igenom i varje inlägg men Malin fortsätter att tjata om sin självständighet och trygghet.
Varför kan hon då inte flytta fokus? Varför så fixerad?
Vad händer om mannen med stort M inte dyker upp inom en snar framtid?
Är det så svårt att bara slappna av lite och vara nöjd med det man har uppnått? Malin verkar ju leva ett rätt behagligt liv på Mallorca och utifrån det perspektivet blir det eviga jagandet efter kärlek ännu mer märkligt.


Ja, jag kan bara hålla med om det du skriver, utom det här med Mallorca, har för mig att jag läst att de flyttade "hem" till STHLM, Malin inkl. barn, således bor de här nu, igen.
Hoppas Malin "hittar sig själv" en dag och kommer till sans.
Citera
2015-08-02, 13:30
  #174
Medlem
nynnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Ja, jag kan bara hålla med om det du skriver, utom det här med Mallorca, har för mig att jag läst att de flyttade "hem" till STHLM, Malin inkl. barn, således bor de här nu, igen.
Hoppas Malin "hittar sig själv" en dag och kommer till sans.
hon skrev i ett inlägg för ett par eller några månader sedan, att hon trots allt hade bestämt sig för att bo kvar på Mallorca, ön som hade välkomnat henne och hennes familj, sett hennes behov och bla bla bla.

Malin verkar vara helt och hållet känslostyrd. Hon tycks känna in allt i livet, överanalysera det och agera därefter.
Jag förstår att hon blir trött och söker energi.
Citera
2015-08-02, 18:32
  #175
Medlem
Denna sexfixering som uppenbarligen är en av de viktigaste delarna i hennes bloggande, har den kommit på de senare åren eller har hon i hela sitt vuxna liv varit så sexfixerad?
Citera
2015-08-02, 19:16
  #176
Medlem
Har hon inte ett ekonomiskt incitament, det gäller väl att få in kulor till räkningar osv?
På gammelmedias tid märktes det när kändisar skulle lansera en ny bok, film eller bara började få ont om pengar.
Jag vet i princip inget om bloggar men utgår från att antalet besökare påverkar ev sponsring?
Efter vad jag läst av bloggcitat i tråden vet jag att jag kommer inte att orka läsa MB:s egna version...
Citera
2015-08-02, 21:26
  #177
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Denna sexfixering som uppenbarligen är en av de viktigaste delarna i hennes bloggande, har den kommit på de senare åren eller har hon i hela sitt vuxna liv varit så sexfixerad?
Jag har följt hennes blogg i ca två års tid och tycker att hon har varit så här mer eller mindre hela tiden. Det eskalerade mer efter det tog slut med hennes förra pojkvän Martin (i samband med flytten till Mallorca). Hann bara gå några månader innan hon skrev om hur trött hon var på att vara singel och var redo att träffa en ny man.
Citera
2015-08-02, 23:20
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag har följt hennes blogg i ca två års tid och tycker att hon har varit så här mer eller mindre hela tiden. Det eskalerade mer efter det tog slut med hennes förra pojkvän Martin (i samband med flytten till Mallorca). Hann bara gå några månader innan hon skrev om hur trött hon var på att vara singel och var redo att träffa en ny man.
Just det är ett säkert sätt att få bloggläsare att klicka, och kanske gotta sig i, eller förfasa sig över, hennes fixering på prinsen som skulle komma som en ökenvind på sin vita häst (det vill nog ingen tjej idag, bli bortfraktad som en bit kött av en representant för ett MENAland, men liknelsen håller fortfarande.) Inte säkert att hon har en så flummig bild av verkligheten egentligen - men hur försörjer sig MB?
Citera
2015-08-02, 23:39
  #179
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Just det är ett säkert sätt att få bloggläsare att klicka, och kanske gotta sig i, eller förfasa sig över, hennes fixering på prinsen som skulle komma som en ökenvind på sin vita häst (det vill nog ingen tjej idag, bli bortfraktad som en bit kött av en representant för ett MENAland, men liknelsen håller fortfarande.) Inte säkert att hon har en så flummig bild av verkligheten egentligen - men hur försörjer sig MB?

Hon försörjer sig främst genom yogan. Undervisar, medverkar på olika yoga/hälsoresor, föreläser, skriver böcker osv.
Jag tror inte att inläggen om män och förhållanden handlar om beräkning eller manipulation från Malins sida utan snarare är det ett tecken på hur den här fixeringen har tagit över alltmer.
Flummig och känslostyrd har hon väl alltid varit, så det är knappast en fasad.
Citera
2016-01-09, 15:52
  #180
Medlem
Lostworlds avatar
Malin har lagt ner sin blogg. Först helt utan någon förklaring vilket man kan tycka är lite nonchalant och respektlöst mot följarna men när det började komma frågor om vad som hade hänt med bloggen gjorde Malin följande inlägg på Instagram:

Anledningen till att jag slutade med bloggen var att en kvinna blev oerhört hotfull som nu varit det ett tag. Och jag fick nog.
https://www.instagram.com/p/_YulRpj1...malinberghagen

Undrar om det är samma kvinna som var aktuell tidigare (som Malin anklagade för stalking) och som även bemött frågan här på Flashback?
(FB) Skvaller om Malin Berghagen?
(FB) Skvaller om Malin Berghagen?
(tyvärr fungerar länkarna i inläggen inte längre)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback