2015-07-29, 23:41
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har Stefan Karlsson blivit satt i frysboxen? Inget minne av honom i år och kan inte minnas en enda Djurgårdare nämna honom.
Björkström har gått före honom i hackordningen och Pelle har prioriterat kontinuitet framför rotation i backlinjen. Synd då han har en fin inläggsfot och stod för flest assist av alla försvarare i Allsvenskan förra året (någon får gärna rätta mig om jag har fel). Han kanske får lite speltid som högerytter nu under hösten, vem vet.
Citera
2015-07-30, 06:29
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Det har väl aldrig funnits några speciella förhoppningar på leverans i år. Visst fanns det spån som överdrev och höll på innan säsongen, men den stora massan är nöjd med att hålla sig kvar. Prio har varit att få klubben och ekonomin på benen. Med en omsättning runt 60-70 mkr förra året fanns det givetvis ingen rimlig chans att utmana i tabellen.

Nanne har jag inte hört något ifrågasätta, han känns om något som mycket uppskattad. Men det är klart att nästa säsong blir ett större test. Jingblad har väl ifrågasatts lite lätt, och nog finns det kanske fog för det. Men å andra sidan har truppen förstärkts väsentligt och det med väldigt små medel. Nu finns det ändå en relativt stabil stomme i truppen defensivt. Offensivt finns det så klart mycket att göra. Inför nästa säsong kan det nog tänkas rensas upp en hel del, en 4-5 spelare lär gå. Kan det plockas in spelare som håller bra allsvensk klass finns det potential.

Fysträningen får man väl annars se som lite av en flopp. Men å andra sidan vet jag inte hur mycket Bajens upplägg skiljer sig från de andra klubbarna i allsvenskan. Min gissning är att skillnaden inte är speciellt stor.

Däremot bör man väl med den omsättningen ligga betydligt bättre till. Se sommarens jämförelse av osynliga handen:

http://4.bp.blogspot.com/-FqWz9qUEw1w/VY6ACQVfN8I/AAAAAAAADa4/vZ6K-ZMcG_Q/s1600/fapm2009_2014.jpg

Men jag antar att det är annorlunda första åren upp. Många superettanspelare som sitter på allsvenska löner eftersom ni har pengar. Svårare att locka spelare till superettan.
Citera
2015-07-30, 09:03
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Satt och funderade lite kring en säsongens elva såhär långt. Kan inte påstå att jag har haft full koll på allt som skett i år, men vad tror ni om denna elva?

Kevin Stuhr Ellegaard
Emil Salomonsson - Thomas Rogne - Andreas Johansson - Haitam Aleesami
Haris Radetinac - Ebenezer Ofori - Viktor Claesson - Magnus Wolff Eikrem
Emir Kujovic - Henok Goitom

Kan väl inte invända mot den elvan. Vem skulle du se som tränare för laget? Är Party Janne eller Pelle Olsson hetaste kandidaterna till årets tränare just nu?
Citera
2015-07-30, 15:07
Medlem
Citat:
För vår del riskerar Kenny Pavey och Sonko Sundberg avstängning inför derbyt. Djurgården har klart mer att tappa vid gult kort.

Har inte Ofori två gula i dagsläget?
Citera
2015-07-30, 15:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangg
Har inte Ofori två gula i dagsläget?
Nej han har 4.
Citera
2015-07-30, 16:01
Medlem
Citat:
Nej han har 4.

Var det inte i Elfsborgsmatchen det pratades om att både Dickson och Ofori riskerade avstängning mot Norrköping? Kanske var i Europa Ofori blir avstängd vid nästa varning då.
Citera
2015-07-31, 01:04
Medlem
Salorms avatar
1 match kvar till derbyt... Och vi möter ett AIK som är i storform, antagligen seriens just nu bästa lag. Dom dominerar sina matcher och ger inte ett uns till motståndarna. Ska vi ta en sådan match utan Haris så krävs det att vårt försvarsspel är helt och hållet intakt, något det inte varit på hela säsongen.

Sorry, den matchen blir vårt fall.
Citera
2015-07-31, 01:53
Medlem
Tomat1tvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
1 match kvar till derbyt... Och vi möter ett AIK som är i storform, antagligen seriens just nu bästa lag. Dom dominerar sina matcher och ger inte ett uns till motståndarna. Ska vi ta en sådan match utan Haris så krävs det att vårt försvarsspel är helt och hållet intakt, något det inte varit på hela säsongen.

Tycker inte du ska ta ut något i förskott nu, de föll tungt mot oss veckan efter att vi föll tungt mot er (Helsingborgare).
Citera
2015-07-31, 08:25
Medlem
ErPupones avatar
Citat:

Försök inte ens jinxa!
Citera
2015-07-31, 09:26
Medlem
Citat:

Om inte annat så kommer vi plocka er. Med Kennedy tillbaka och Khalili i form så blir det åka av.
Citera
2015-07-31, 09:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Försök inte ens jinxa!

Erkänn att ni är de 2 senaste matchernas giganter istället. Ni går som tåget just nu med lite tur ibland och ett jävulskt tjog självförtroende, en rejäl skada skulle inte sitta fel på Goitom för oss andra.
Citera
2015-07-31, 12:24
Medlem
Citat:

Storform!? Som HIF såg jag ett uselt AIK traska in på olympia och göra en dålig match. Tacksamt för HIF som behövde självförtroendet. Igår myntade jag in på att AIK skulle vinna mot greker men mynten seglade iväg efter första anfallet. Om inte Hammarby gör 3 mål mot deras sunkiga defensiv så förtjänar ni inte att spela i allsvenskan. Nu har ni dessutom Norrköping/HIF:S bästa spelare i truppen: Mr Khalili så jag skulle sova väldigt gott inför derbyt
Förövrigt borde AIK byta tränare, ni vinner ju inga titlar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in