2015-07-28, 19:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
FAO Bajen. Hur ser ni på läget nu med Nanne, Jingblad och Hellgren?
OK att det är ett långsiktigt arbete, och tålamod ska man ha, men i våra klubbar är ju det där bara ord på ett papper. Hur diskuteras det i supporterleden med tanke på att ingen av de tre levererat enligt plan så här långt i år?
Nanne fixade iofs uppflyttning inför säsongen, så han borde sitta rätt orubbad, plus att det dels är en kostnad att skicka folk, men även än intäkt att bibehålla stabilitet.

De får klart godkänt ändå. Att ta ett mittenlag i Superettan och göra de till ett lag med ok allsvensk kvalité på två säsonger, utan några pengar i princip, tycker jag är duktigt. Nanne har alltid pratat om att SPELET ska hålla allsvensk klass, och det har det verkligen gjort stundtals, men vårt problem har varit att vi pendlat för mycket i kvalité. Vi har sällan blivit totalt utspelade en hel match, men vi har samtidigt gjort väldigt få perfekta 90 minuter (FFF hemma undantaget). Så nä, målet ska ju vara att hålla sig kvar i år, helst med marginal, men framförallt ska man kunna se att det finns potential för förbättring också. Jag tror verkligen vi kommer bli ännu bättre nästa år (förutsatt att vi håller oss kvar såklart).
Citera
2015-07-28, 20:30
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Det är ju bara att se på hur mycket snack det var om att vi fick massa fördelar förra år, och sedan se till matcherna mot Örebro i år. Med devisen om att straff = mål och att slutresultatet i övrigt inte ändrats, så hade vi haft 4 p extra. Inte något jag sett någon i Malmö egentligen lägga någon vikt vid ändå. Tröttsamt att lägga vikt vid.

Anekdotisk bevisföring är väl inte särskilt imponerande. Har det hela någonsin belagts?
Citera
2015-07-28, 20:41
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Satan vad viktigt med segern borta mot Örebro igår. Det målet kändes verkligen som ett mål som bara lag som utmanar om guldet gör. Tror inte vi kommer utmana om guldet hela vägen dock men hoppas vi kan kriga om en Europa plats iaf.
Ja det tyder på styrka när vi fortsätter mala på och inte tappar koncentrationen trots 0-0 väldigt länge. Mot Åtvid hade vi bara ren otur att vi inte vann. Vi spelade inte bra, men skapade ändå några vassa chanser som borde blivit mål på, Fimpen Gustafsson gjorde ju sin bästa match för säsongen...

Det viktiga i fortsättningen blir att fortsätta såhär om vi ska ha chans på Europaspel. Dvs med ett starkt och organiserat försvarsspel. Emil och Colley gör ju i princip inga misstag, väldigt positionssäkra och är grymt starka i luftrummet, 9/10 gånger är det dem som är där och nickar undan.

Tålamodet blir viktigt. Fortsätter vi mata in bollar i straffområdet blir det mål förr eller senare. Nyasha och Sam oroar konstant. Walker, Kerim och Berntsen är alla tre giftiga strax utanför straffområdet. Moon blir förhoppnings en joker att kasta in.

Håller vi försvarsspelet samt tålamodet i offensiven så att vi inte tappar fokus och blir så desperata att vi åker på baklänges mål, är vi ett av lagen som slåss om platserna till Europa i höst.

Även Nyashas vara eller icke vara kommer ju såklart påverka.

En spännande höst framöver!
Citera
2015-07-28, 20:43
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Ett par snabba tankar om matchen igår. Gerzic gjorde en av sina svagaste matcher. Tappade otroligt mycket boll och hade svårt att hålla i bollen, verkade lida av den höga pressen under första 30 samt delar av andra halvlek. Broberg kom igång ordentligt under andra halvlek efter en okej första. Han kommer utan tvekan att bidra med mer än den något överskattade Yasin. Pode måste börja sätta sina chanser, två jättelägen som sumpades. Eidur gick av med en möjlig revbensfraktur efter en klockren brytning där han fick ett knä i bröstet men själv blev varnad. Bara ett exempel på en riktigt ojämn domarnivå som drabbade bägge lagen. Om inte Eidur kan spela ser jag gärna att Wiktorsson får chansen från start som har tystat många kritiker (däribland mig själv) som gärna ville ha iväg honom innan säsongen. Tycker han var väldigt stabil under andra halvlek och gjort flera bra inhopp under säsongen.
Citera
2015-07-29, 12:41
Medlem
Ajberts avatar
Satt och funderade lite kring en säsongens elva såhär långt. Kan inte påstå att jag har haft full koll på allt som skett i år, men vad tror ni om denna elva?

Kevin Stuhr Ellegaard
Emil Salomonsson - Thomas Rogne - Andreas Johansson - Haitam Aleesami
Haris Radetinac - Ebenezer Ofori - Viktor Claesson - Magnus Wolff Eikrem
Emir Kujovic - Henok Goitom
Citera
2015-07-29, 12:54
Medlem
ragingcows avatar
Som djurgårdare så är jag väldigt imponerad av djurgården denna säsong, det var längesen de var så här bra och de har fortfarande chans till guldet!
Citera
2015-07-29, 16:15
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Satt och funderade lite kring en säsongens elva såhär långt. Kan inte påstå att jag har haft full koll på allt som skett i år, men vad tror ni om denna elva?

Kevin Stuhr Ellegaard
Stark elva. Har inget att tillägga mer än att målvaktsposten känns som att det lika gärna kunde vara Höie eller Alvbåge.
Citera
2015-07-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert

Kevin Stuhr Ellegaard

Gustav Svensson måste in där nånstans.
Citera
2015-07-29, 16:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Gustav Svensson måste in där nånstans.
Tänkte precis skriva om just det, byt ut Claesson och sätt in Svensson.

Minns att jag själv lade Svensson-Eikrem som innermitt för ett tag sen men nu vore det mer eller mindre ett skämt att inte ha med Ofori, man blir fan tårögd av hans spel
Så vackert.
Citera
2015-07-29, 18:11
Medlem
DIF har gjort det fantastiskt bra i år. Jag har följt Allsvenskan och i synnerhet 08-lagen i många herrans år och bortsett från Bajen 2001 så har jag aldrig blivit så överraskad som jag har blivit av DIF 2015..

Ekonomiska bekymmer. Sålda stjärnor. Lågbudgetvärvningar. Alla dom där varningssignalerna för att det vankas bottenstrid. Inledningen bådade ju också gott men sen sa det bara pang..

Inte heller behöver DIF be om ursäkt för poängen. Spelar brutalt disciplinerat och gör tillvaron riktigt jobbig för motståndarna..

Jag är helt klart orolig inför derbyt. Känns som att det kan vara dags för DIF att bryta sin trista derbysvit..
Citera
2015-07-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
DIF har gjort det fantastiskt bra i år. Jag har följt Allsvenskan och i synnerhet 08-lagen i många herrans år och bortsett från Bajen 2001 så har jag aldrig blivit så överraskad som jag har blivit av DIF 2015.

Jag är helt klart orolig inför derbyt. Känns som att det kan vara dags för DIF att bryta sin trista derbysvit..

Samtidigt så har AIK 8-1-0 på hemmaplan och gör 3 mål per match så AIK måste nog ses som favorit.
Citera
2015-07-29, 18:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Samtidigt så har AIK 8-1-0 på hemmaplan och gör 3 mål per match så AIK måste nog ses som favorit.
Favoritskap är intetsägande när det kommer till derbyn, ifjol var vi storfavoriter när vi mötte Djurgården på Friends, innan det låg oddsen på DIF och det blev en överkörning från vår sida och hur mycket favoriter var inte vi i cupderbyt?

Känns som att #1421 kommer bita oss i arslet bara för att, på samma sätt som Djurgårdens 1000 dagar 1000 nätter blev en mardröm för dom. Sen vet man ju att efter varje derby kommer deras efterlängtade seger närmre och närmre. Skulle svida enormt om dom vinner nu när vi båda är inblandade i toppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in