2015-09-12, 19:39
Medlem
svulles avatar
Sanslöst usel domarinsats. Goitom har väl blivit berövad på 3(?) korrekta mål denna säsong nu, på grund av felaktig avvinkning.

Annars skönt med en relativt komfortabel seger. Viktigt att vi fick in boll(ar) tidigt, så det slipper gå långt in i andra halvlek med krampaktigt spel och stress. Kul att Brustad fick göra ett mål. Jag tycker fortsatt att vårt försvarsspel lämnar mycket övrigt att önska, men så länge vi vinner så har jag förstås svårt att totalsåga spelet.

Nu 4 av de 7 matcherna jag talade om efter derbyt avklarade. 4-0-0. Det ska absolut inte vara omöjligt att gå rent i de resterande 3 också, och förhoppningsvis gå in som serieledare mot Malmö i omgång 26.
Citera
2015-09-12, 19:52
Medlem
SvenErlandssons avatar
Gnaget serieledare och deltagarlaget tappade poäng. Stabilt!
Citera
2015-09-12, 21:32
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Härligt att se att målen rullade in, 1-0 i vinst hade visserligen gett lika mycket poäng som 4-2 men det har lossnat nu känns det som. Vi spelar bättre än dom senaste matcherna innan uppehållet.
Citera
2015-09-12, 23:43
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Härligt att se att målen rullade in, 1-0 i vinst hade visserligen gett lika mycket poäng som 4-2 men det har lossnat nu känns det som. Vi spelar bättre än dom senaste matcherna innan uppehållet.

Fast det är ju bra att jobba in målskillnad. där har ju vi en jävla fördel att vi har typ +25 i målskillnad och andra lagen runt 15. Även fast det hade varit riktigt tråkigt att vinna på just målskillnad.
Citera
2015-09-13, 13:05
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Luktade illa inne i city idag, hade glömt att bajen spelar.
Citera
2015-09-13, 14:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Matchen igår var bra mycket mer stabil än jag trodde, trots en tidig reducering från Falkenberg saknades den där riktiga nervositeten och vid Goitoms 3-1 (vilket klassmål) kunde man för ovanlighetens skull bara luta sig tillbaka och kolla när AIK spelar boll. Riktigt skönt.

För vår del var det också perfekt att MFF-Ellos sluta 1-1. Har ni malmöiter tappat hoppet om guld eller finns det fortfarande i baktankarna?
Citera
2015-09-13, 14:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Matchen igår var bra mycket mer stabil än jag trodde, trots en tidig reducering från Falkenberg saknades den där riktiga nervositeten och vid Goitoms 3-1 (vilket klassmål) kunde man för ovanlighetens skull bara luta sig tillbaka och kolla när AIK spelar boll. Riktigt skönt.

För vår del var det också perfekt att MFF-Ellos sluta 1-1. Har ni malmöiter tappat hoppet om guld eller finns det fortfarande i baktankarna?
Jag är obotlig optimist så jag tror fortfarande på att hoppet lever. Det som stör mig mest är avbrottet i oktober för EM-kvalspel.
Citera
2015-09-13, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Nä, vid seger i går hade det fortfarande funnits en minimal chans. Men nu ska det väldigt mycket till. Om Blåvitt vinner skiljer nio poäng med sju omgångar kvar... annars är det "bara" en poäng per omgång som ska tas in.

Citat:
Riv Eikrems kontrakt. Kosta vad det kosta vill. Han är det sämsta jag någonsin har sett på en fotbollsplan.
Tystnaden kring ovanstående (från föregående sida) väljer jag att tolka som medhåll. Om det nu inte förbisågs p g a ny sida. I så fall får man nu en ny chans att uttala sig.
Citera
2015-09-13, 15:22
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Tystnaden kring ovanstående (från föregående sida) väljer jag att tolka som medhåll. Om det nu inte förbisågs p g a ny sida. I så fall får man nu en ny chans att uttala sig.

Framförallt kul att hela pöbeln på forumet tillskrev honom som "årets spelare" i Spåkulan-tråden. 90% hade definitivt inte ens sett honom spela, utan valde slentrianmässigt honom då det efter någon match i Cupen beskrevs i media hur bra han var.

Berget har väl visat sig som en bra värvning dock. Sana behöver vi väl inte ens kommentera.
Citera
2015-09-13, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Framförallt kul att hela pöbeln på forumet tillskrev honom som "årets spelare" i Spåkulan-tråden. 90% hade definitivt inte ens sett honom spela, utan valde slentrianmässigt honom då det efter någon match i Cupen beskrevs i media hur bra han var.

Berget har väl visat sig som en bra värvning dock. Sana behöver vi väl inte ens kommentera.
Det gjorde jag mig skyldig till. Ser man till försäsongen och inledningen i Allsvenskan, kanske inte spelmässigt men väl poängmässigt, var det ju inte helt uppåt väggarna. Men ja, det är bara att sätta sig i skamvrån så här i efterhand. Att hela ståplats började bua när han byttes in i går talar sitt tydliga språk...

Berget är ju däremot mycket riktigt en grym värvning.
Citera
2015-09-13, 16:20
Medlem
Angående våra chanser att gå för guld så har jag så gott som räknat bort oss sedan dubbelmötet mot Örebro, efter de två matcherna har våra chanser pendlat mellan att vara minimala och ytterst små, gårdagens tapp släckte definitivt gulddrömmarna och nu är det ytterst tveksamt om vi ens når Europaplats vilket vore bedrövligt för vår ranking. Missar vi topp tre så är säsongen ett stort misslyckande, tur då att föreningen mår väldigt bra och förutsättningarna för revansch 2016 är mycket goda. Dubbelmötet möt Shakhtar Donetsk är höstens höjdpunkt, i övrigt är det jippomatcher och en svår kamp för att nå tredjeplatsen men mer troligt är att Djurgården passerar oss nästa omgång och vi blir sjätteplatsen trogna säsongen ut.
Varje år blir jag lika irriterad på Elfsborg, jävla mammagrisar bakom den bräckliga storklubbsfasaden.

Citat:
Visst är det skönt att ha en hackkyckling men ta inte i så du skiter på dig. Eikrem är en duktig spelare men inte just nu och inte i MFFs spelsystem. Lustigt att den sågningen kommer direkt efter att han gjort ett bra inhopp och faktiskt sett ut som en fotbollsspelare för första gången sedan i maj.
Citera
2015-09-13, 16:20
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Nä, vid seger i går hade det fortfarande funnits en minimal chans. Men nu ska det väldigt mycket till. Om Blåvitt vinner skiljer nio poäng med sju omgångar kvar... annars är det "bara" en poäng per omgång som ska tas in.

Citat:
Ursprungligen postat av svulle

Jag var imponerad utav Eikrem i första matcherna i allsvenskan iår. Berget verkade ju dock urusel. Har inte sett så många fler utav malmös matcher sen dess, men verkar som att det är ombytta roller?

Håller ni MFFare med mig att Eikrem i inledningen utav säsongen verkade bra och Berget iskall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in