2015-07-29, 18:43
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
FAO Bajen. Hur ser ni på läget nu med Nanne, Jingblad och Hellgren?
OK att det är ett långsiktigt arbete, och tålamod ska man ha, men i våra klubbar är ju det där bara ord på ett papper. Hur diskuteras det i supporterleden med tanke på att ingen av de tre levererat enligt plan så här långt i år?
Nanne fixade iofs uppflyttning inför säsongen, så han borde sitta rätt orubbad, plus att det dels är en kostnad att skicka folk, men även än intäkt att bibehålla stabilitet.
Det har väl aldrig funnits några speciella förhoppningar på leverans i år. Visst fanns det spån som överdrev och höll på innan säsongen, men den stora massan är nöjd med att hålla sig kvar. Prio har varit att få klubben och ekonomin på benen. Med en omsättning runt 60-70 mkr förra året fanns det givetvis ingen rimlig chans att utmana i tabellen.

Nanne har jag inte hört något ifrågasätta, han känns om något som mycket uppskattad. Men det är klart att nästa säsong blir ett större test. Jingblad har väl ifrågasatts lite lätt, och nog finns det kanske fog för det. Men å andra sidan har truppen förstärkts väsentligt och det med väldigt små medel. Nu finns det ändå en relativt stabil stomme i truppen defensivt. Offensivt finns det så klart mycket att göra. Inför nästa säsong kan det nog tänkas rensas upp en hel del, en 4-5 spelare lär gå. Kan det plockas in spelare som håller bra allsvensk klass finns det potential.

Fysträningen får man väl annars se som lite av en flopp. Men å andra sidan vet jag inte hur mycket Bajens upplägg skiljer sig från de andra klubbarna i allsvenskan. Min gissning är att skillnaden inte är speciellt stor.
Citera
2015-07-29, 18:51
Medlem
LT10s avatar
Med tanke på att Gnaget är obesegrade sen 2011 så är de fortfarande storfavoriter. Det sitter mentalt hos supportrar, spelare och ledare och när det gått såpass lång tid nu där vi inte vunnit blir det otroligt mycket svårare för oss att vinna.
Citera
2015-07-29, 18:54
Medlem
Citat:
FAO Bajen. Hur ser ni på läget nu med Nanne, Jingblad och Hellgren?
OK att det är ett långsiktigt arbete, och tålamod ska man ha, men i våra klubbar är ju det där bara ord på ett papper. Hur diskuteras det i supporterleden med tanke på att ingen av de tre levererat enligt plan så här långt i år?
Nanne fixade iofs uppflyttning inför säsongen, så han borde sitta rätt orubbad, plus att det dels är en kostnad att skicka folk, men även än intäkt att bibehålla stabilitet.
En flopp, att enbart värva spelare med kopplingar till Kalmar eller Halmstad och sedan favorisera dom är vidrigt. Många av spelarna klarar det inte mentalt att ha mycket folk på matcherna heller(borde de inte vara en dröm att avgöra? vinna? nej sporra ner huvudet och underprestera.)

Många är alldeles för kravlösa(men nästa år,då jävlar!), Bajen ligger 5a i Allsvenskan när det gäller löner och annat.
Citera
2015-07-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Med tanke på att Gnaget är obesegrade sen 2011 så är de fortfarande storfavoriter. Det sitter mentalt hos supportrar, spelare och ledare och när det gått såpass lång tid nu där vi inte vunnit blir det otroligt mycket svårare för oss att vinna.

Att ni har er bästa period sedan dinosaurietiden, att ni ligger före oss i tabellen, att enligt många djurgårdare finns fler hos er som platsar hos oss än tvärtom och att ni vände ett 2-0 underläge i senaste derbyt vilket självklart sitter i huvudet hos spelarna i båda lagen betyder alltså inte något eller? Det är snarare ni som är stofavoriter. Djurgårdare har en tendens att alltid lägga över favoritskapet på Gnaget.
Citera
2015-07-29, 22:19
Medlem
Fänx Bajen för svar, är lite som jag kände själv. Nanne sitter fett säkert, Jingblad har haft det rätt tufft, där Magyar och Khalili kan rädda upp en del av hans legacy (vilket jag tror att de kan, iaf den senare).
Hellgrens fysträning känns som ett bra initiativ, men verkar inte gett så mycket konkret vad man kan se nu.
Bettet från Jingblad att plocka in Haglund har helt klart kostat, speciellt med hans skadehistorik.
Citera
2015-07-29, 22:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Torsteinbö har som förväntat, väl med förtroende, visat sig bra de senaste matcherna. Då får det bli Kennedy som flytande tia, för Söderqvist kommer man inte flytta på. Det tror jag iaf inte. Dessutom kan han komma mer till sin rätt när Khalili, Torsteinbö och Kennedy bidrar med det speltekniska. Så kan Söderqvist löpa mycket och löpa fort från en kantposition.
Jag har funderat lite på att flytta upp Söderqvist som en "falsk nia" och ha Kennedy, Khalili och Torsteinbö bakom. Kanske behålla vår kapten på vänsterkanten, Khalili i mitten och norrmannen på en kant. Eller kanske ännu hellre en vänsterfotad Khalili på högerkanten som kan skära in i planen.

Men å andra sidan borde ju Hallenius vara sugen på att visa upp sig mot sitt gamla lag i matchen som kommer.
Citera
2015-07-29, 22:23
Medlem
hobokens avatar
Förutom att AIK är seriens bästa hemmalag och att Djurgården inte vunnit derbyt på en herrans massa år så finns det två andra saker som åtminstone jag tycker stärker AIK:s favoritskap.

Även om DIF har tagit 7/9 poäng de senaste tre matcherna har offensiven börjat halta betänkligt. Segrarna mot Helsingborg och Örebro satt långt inne.

Man har två gula på flertalet viktiga spelare: Berntsen, Mushekwi, Arvidsson och Colley riskerar avstängning.

Med det sagt kommer vi säkert vinna ändå, men det vågar man aldrig hoppas på.
Citera
2015-07-29, 22:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Förutom att AIK är seriens bästa hemmalag och att Djurgården inte vunnit derbyt på en herrans massa år så finns det två andra saker som åtminstone jag tycker stärker AIK:s favoritskap.

Även om DIF har tagit 7/9 poäng de senaste tre matcherna har offensiven börjat halta betänkligt. Segrarna mot Helsingborg och Örebro satt långt inne.

Man har två gula på flertalet viktiga spelare: Berntsen, Mushekwi, Arvidsson och Colley riskerar avstängning.

Med det sagt kommer vi säkert vinna ändå, men det vågar man aldrig hoppas på.
För vår del riskerar Kenny Pavey och Sonko Sundberg avstängning inför derbyt. Djurgården har klart mer att tappa vid gult kort.

Rätta mig om jag har fel men det är väl 2 spelare borta pga skada? Radetinac och Walker? Klarström ersätter Walker rakt av men Radetinac är betydligt värre. Alltid tråkigt med skador men extra beklagligt i det här fallet, han var svinbra denna säsong.

På skadefronten för vår del är den enda som är borta en längre tid Väisänen vilket inte är ett stort tapp, Per Karlsson & Jos Hooiveld kommer va tillgängliga och Carlgren är med i matchtruppen mot Atromitos.

Bara nu inget olyckligt sker..
Citera
2015-07-29, 23:12
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10

Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Att ni har er bästa period sedan dinosaurietiden, att ni ligger före oss i tabellen, att enligt många djurgårdare finns fler hos er som platsar hos oss än tvärtom och att ni vände ett 2-0 underläge i senaste derbyt vilket självklart sitter i huvudet hos spelarna i båda lagen betyder alltså inte något eller? Det är snarare ni som är stofavoriter. Djurgårdare har en tendens att alltid lägga över favoritskapet på Gnaget.

VM i jinxning är i full blom.
Annat var det förr då stockholmssupportrarna bröstade upp sig inför derbyn. Nya tider nu...

Kom ihåg - ett derby är ett derby!
Citera
2015-07-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
För vår del riskerar Kenny Pavey och Sonko Sundberg avstängning inför derbyt. Djurgården har klart mer att tappa vid gult kort.

Rätta mig om jag har fel men det är väl 2 spelare borta pga skada? Radetinac och Walker? Klarström ersätter Walker rakt av men Radetinac är betydligt värre. Alltid tråkigt med skador men extra beklagligt i det här fallet, han var svinbra denna säsong.

På skadefronten för vår del är den enda som är borta en längre tid Väisänen vilket inte är ett stort tapp, Per Karlsson & Jos Hooiveld kommer va tillgängliga och Carlgren är med i matchtruppen mot Atromitos.

Bara nu inget olyckligt sker..

Ja, Haris är ett tufft avbräck, men är det någonstans vi har gubbar att skicka in är det på alla mittplatser.
Utan Haris och Walker kan vi jobba Berntsen, Faltsetas, Karlström, Mrabti.
Det är som sagt en rätt stor försvagning, men det jag är lite nojjig över är gula korten i backlinjen.
Citera
2015-07-29, 23:34
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Det är som sagt en rätt stor försvagning, men det jag är lite nojjig över är gula korten i backlinjen.
Arvidsson går att ersätta med Käck utan att laget rasar samman. Stenman däremot är en säkerhetsrisk och det är ovärdigt att vi inte har en bättre backup än så. Måtte Colley hålla sig i skinnet mot Häcken...
Citera
2015-07-29, 23:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ja, Haris är ett tufft avbräck, men är det någonstans vi har gubbar att skicka in är det på alla mittplatser.
Utan Haris och Walker kan vi jobba Berntsen, Faltsetas, Karlström, Mrabti.
Stenman gjorde inte bort sig i förra derbyt och kommentarerna efteråt mellan han och Bangura var underhållande.

Har Stefan Karlsson blivit satt i frysboxen? Inget minne av honom i år och kan inte minnas en enda Djurgårdare nämna honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in