Citat:
Det har väl aldrig funnits några speciella förhoppningar på leverans i år. Visst fanns det spån som överdrev och höll på innan säsongen, men den stora massan är nöjd med att hålla sig kvar. Prio har varit att få klubben och ekonomin på benen. Med en omsättning runt 60-70 mkr förra året fanns det givetvis ingen rimlig chans att utmana i tabellen.FAO Bajen. Hur ser ni på läget nu med Nanne, Jingblad och Hellgren?
OK att det är ett långsiktigt arbete, och tålamod ska man ha, men i våra klubbar är ju det där bara ord på ett papper. Hur diskuteras det i supporterleden med tanke på att ingen av de tre levererat enligt plan så här långt i år?
Nanne fixade iofs uppflyttning inför säsongen, så han borde sitta rätt orubbad, plus att det dels är en kostnad att skicka folk, men även än intäkt att bibehålla stabilitet.
OK att det är ett långsiktigt arbete, och tålamod ska man ha, men i våra klubbar är ju det där bara ord på ett papper. Hur diskuteras det i supporterleden med tanke på att ingen av de tre levererat enligt plan så här långt i år?
Nanne fixade iofs uppflyttning inför säsongen, så han borde sitta rätt orubbad, plus att det dels är en kostnad att skicka folk, men även än intäkt att bibehålla stabilitet.
Nanne har jag inte hört något ifrågasätta, han känns om något som mycket uppskattad. Men det är klart att nästa säsong blir ett större test. Jingblad har väl ifrågasatts lite lätt, och nog finns det kanske fog för det. Men å andra sidan har truppen förstärkts väsentligt och det med väldigt små medel. Nu finns det ändå en relativt stabil stomme i truppen defensivt. Offensivt finns det så klart mycket att göra. Inför nästa säsong kan det nog tänkas rensas upp en hel del, en 4-5 spelare lär gå. Kan det plockas in spelare som håller bra allsvensk klass finns det potential.
Fysträningen får man väl annars se som lite av en flopp. Men å andra sidan vet jag inte hur mycket Bajens upplägg skiljer sig från de andra klubbarna i allsvenskan. Min gissning är att skillnaden inte är speciellt stor.