2015-07-28, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Att besegra PKK är ingen problem, att besegra PKK utan att lokalbefolkninger lider är ett stort problem. PKK är ingen reguljär arme, det är ett gäng bergsråtter som gömmer sig bland civilbefolkningen.

Lägg märke till att Iran våldtog PKK inom loppet av 3 månder, så lätt är det att besegra getterna om man vill. Det är priset för lokalbefolkningen som är problemet...
30 000 mördade kurdiska kvinnor och barn är bevis på att du har fel. Med det armé och manskap som ni har hade burken utrotat PKK 30 ggr om om de inte var inkompetenta och fega. Kom ihåg att turkarna kom till makten tack vore armenier och de vann sina krig under 1:a och 2:a världskriget tack vore kurder. Sånt som förrädare som burken skulle förneka.
Senast redigerad av Kohen 2015-07-28 kl. 19:20.
Citera
2015-07-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilsnbe
Skitsnack, som att turken bryr sig om kurdiska civila. Qonek turkarna har militär och poliser i Norra Kurdistan. Ni bor inte där, för ni är inte välkomna.

Iran våldtar era pojkvänner ISIS och andra jihadister, ska du börja hylla din fiende? När Iran slöt avtalet så började ni med attackerna, men ni behöver en kurdisk dolme i qon.

Klart turkarna bryr sig om kurdiska civila. Turkiet började med attackerna eftersom gränserna blev hotade, och har inte med Irans avtal att göra. Varför behöver turkarna en kurdisk dolme? Nåja, PKKkurdarna har fått tillräckligt med turkisk dolme i röven, det är ju dags för att byta nu, för nu är det ju deras tur! Rättvisa hallå??
Nänä, kurderna är lika lättlurade som de var under osmanska riket.
Citera
2015-07-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
30 000 mördade kurdiska kvinnor och barn är bevis på att du har fel. Med det arme och manskap som ni har hade burken utrotat PKK 30 ggr om om de inte var inkompetenta och fega. Kom ihåg att turkarna kom till makten tack vore armenier och de vann sina krig under 1:a och 2:a världskriget tack vore kurder. Sånt som förrädare som dig skulle förneka.
Jag nämnde där uppe att turkarna trots allt träffar civila kurder med, men ifall Turkiet hade gjort det oftare och mer intensivt så hade det blivit problem.
Citera
2015-07-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epictrackz
Jag nämnde där uppe att turkarna trots allt träffar civila kurder med, men ifall Turkiet hade gjort det oftare och mer intensivt så hade det blivit problem.
De gör det så intensivt som de kan. Turkarna pratar om att vara en rättsstat och om demokrati och frihet, men det är bara lögner. De arresterar HDP:s ledare för att de gör succé i val. Kommer du ihåg att HADEP blev förbjuden endast för att de tilltalade Öcazaln för Herr Öcalan? Och det hände under en tid då HADEP gjorde succé precis som HDP. För att inte tala om twitter, youtube, wikipedia och facebook som blir förbjuden varje gång burkstaten begår brott. I och med att de lägger näsan i Syriens angelägenheter kommer brotten som burkarna begår mot mänskligheten att synas. Vi följer utvecklingen...
Citera
2015-07-28, 19:32
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasha38
Det finns en anledning PKK utför gerilla krig. De är en bråkdel av Turkiets arme och har bara AK47. Om du hade lagt upp hela Turkiets arme på en sida av ett fält och PKKs på den andra sidan såklart PKK hade besegrats då. Men det är PKKs taktik i detta fall som bevisar deras skicklighet.

Det här är inte "PKK:s taktik" utan en generell taktik som terrorister använder sig av: bilbomber, vägbomber, självmordsbombningar (PKK föredrar oftast kvinnliga sådana. Vad är det med kurder och deras kärlek för att sända sina kvinnor mot döden? Seriös fråga), krypskyttar och diverse "hit and run" taktiker. Dessutom är terrängen i sydöstra Turkiet eländig och det finns gott om bland annat grottor att gömma sig i. De flesta turkiska soldater som blir martyrer mördas av dessa råttor genom äckliga metoder som nämndes ovan. Så fort dessa horor möter turkiska soldater som är förberedda flyr de som råttor.
Sen ska vi också komma ihåg att det finns många etniska turkar i PKK och apan Öcalan är själv halv-turk. Många andra PKK:are är kurdifierade armenier. Det finns gott om dom bland kurderna. Riktiga etniska kurder duger endast som kanonfoder.
Senast redigerad av TSK1453 2015-07-28 kl. 19:38.
Citera
2015-07-28, 19:35
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvrtko
Alla kurder är inte så. Han här verkar helt borta.

Det är en underdrift.
Ja, det finns bra kurder också men du skulle bli förvånad hur många som är som hen faktiskt.
De blir hyperagressiva snabbt och börjar hota folk från vänster till höger. Det är en konst att lära sig tygla dom. Men det går.
Citera
2015-07-28, 19:49
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Israel är ingen match för Turkiet; YPG och PKK är inte så välbeväpnade som Hizbollah.

Du har fel i "kurder dukat bordet för Saudiarabien light". De kurdiska namnen på städerna har alltid funnits om du kollar på wikikartan över konflikten. Dessutom ville Saudiarabien stödda kurderna och Kurdistan för att få bort det Iranska inflytandet och daesh från MÖ. Skyll inte det här på kurderna. Saudierna bryr sig inte ett dugg om araberna i Syrien. Den nya Syrien ska vara sunni och fri från iransk inflytande. Det som drar in saudierna är daesh, hizbollah och Iran.

Israel släppte 600 bomber per dag över Libanon i 30 dagar 2006. Vad jag vet har Turkiet inte ens i närheten av den kapaciteten?

Jag säger inte att detta enbart är kurdernas fel, vad jag säger är att det var Turkiets väg in i Syrien. Om kurderna bara hade haft en normal verklighetsförankring och inte börjat jiddra med allt och alla hade detta kunnat undvikas.
Vad exakt ska hända nu egentligen? Genomför turkarna sina planer så kommer det så kallade "Rojava" att bli en buffertzon och det finns absolut ingenting kurderna kan göra åt saken. Vad exakt ska PKK göra?
Citera
2015-07-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epictrackz
Är det något man inte ska tveka över är att Turkiet har en väldigt stark armé, och starkast inom sitt område. 2 starkaste armé inom NATO och rankad som bland de 10 starkaste i världen.
Den turkiska armén är en pappersprodukt. Turkiet törs inte ge sig in militärt i Syrien på riktigt med marktrupper, nederlag skulle vara förödande både utrikes- och inrikespolitiskt. De vågade inte ens göra en buffertzon själva trots att de velat ha en sedan lång tid. Hade de haft någonting att komma med så hade buffertzonen varit ett faktum för länge sedan, redan innan de började prata om den.
Citera
2015-07-28, 19:58
Medlem
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi) Byt ut ordet kurd mot turk så har du 100% rätt.
Nej du grabben, du har fel. jag citerar han:
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Bror vi får inte glömma att det finns hur många schyssta kurder som helst. Så låt oss skilja på kurder som är lojala och patriotiska medborgare i Turkiet och de vidriga och äckliga PKKurderna. PKKurderna vill precis att det ska bli inbördeskrig i Turkiet mellan turkar och kurder men det kommer naturligtvis inte att ske eftersom vi har stått vid varandras sida sedan åtminstone 1071 när vi besegrade byzantierna tillsammans i Malazgirt. Hata inte kurder hata de äckliga PKKurderna.
Trots att han säger det ovanstående drar han ändå alla kurder över en kam. Cakarim är också likadant. Om du kollar på beteendet hos turkar som cakarim tsk och yasko så märker du att de har grova problem. Precis som turkar i allmänhet ändras deras åsikter och beteende, inte så helt olik Kerdogan. Beteendet som turkar visar upp på flashback reflekterar det beteende som vi ser hos de styrande turkarna som Erdogan och Davutoglu. Ta t ex Erdogan: han var vän med Assad och kallade honnom för bror, men helt plötslig blev han dödsfiende med denne. Turken är inte att lita på.

Mods, jag ber om ursäkt att jag gick OT.
Citera
2015-07-28, 20:05
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Israel släppte 600 bomber per dag över Libanon i 30 dagar 2006. Vad jag vet har Turkiet inte ens i närheten av den kapaciteten?

Jag säger inte att detta enbart är kurdernas fel, vad jag säger är att det var Turkiets väg in i Syrien. Om kurderna bara hade haft en normal verklighetsförankring och inte börjat jiddra med allt och alla hade detta kunnat undvikas.
Vad exakt ska hända nu egentligen? Genomför turkarna sina planer så kommer det så kallade "Rojava" att bli en buffertzon och det finns absolut ingenting kurderna kan göra åt saken. Vad exakt ska PKK göra?

Jag tror inte att PKK är turkarnas värsta fiende. Det den turkiska regeringen bör och fruktar mest är den inhemska befolkningen, som till uppemot 20 % består av kurder. De kan skada Turkiet inifrån om regeringen bestämmer sig för att angripa kurdiska styrkor - som faktiskt skyddat civilbefolkningen i norra Syrien från IS dödsmaskineri.

Jag tror som sagt fortsatt att Turkiet inte vågar röra YPG eller kurdiskt kontrollerade områden inne i Syrien. Kurderna kan skaka om hela Turkiet om det urartar - Erdogan vet det.
Citera
2015-07-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991

Jag vill fan inte försvara turkarna men...http://www.globalfirepower.com/countries-comparison-detail.asp?form=form&country1=turkey&country2=isra el&Submit=COMPARE Turkarna har större "manpower".

Det är kurdernas fel för att de existerar, det är vad du säger. Jag tror inte att Rojava ingår i deras buffertzon.

Edit: Du har nog rätt att Israel är starkare än Turkiet, men PKK är inte lika stor som Hizbollah och har inte de vapen som Hizbollah har.
Senast redigerad av Kohen 2015-07-28 kl. 20:12.
Citera
2015-07-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilsnbe
Vem bryr sig om vad du tycker? Att du stödjer kurderna i Irak men inte Turkiet visar bara att du är produkt av "osmanli" eran, det är lite Stockholm syndrome över dig. Du har mer turkiska gener efter att de våldtog din mormor eller kanske dig själv, kan vara dina gener som dras till mongo-lismen som du har i dig. Men bosniaker är kända för att vara feminina, kolla bara på en arg blatte. Inget illa menat det med fjollan som du råkar vara, men varför är PKK så illa och varför får kurderna inte sin del i Turkiet?
Vad fan är det du försöker göra? Drar upp gamla saker för att få honom emotionellt till att inte stödja turkarna. Är du lite sur över att någon stöttar turkarna, de som har i så många år utnyttjat lättlurade kurderna Kurderna kommer aldrig få sin del i Turkiet, aldrig. Det är som att en myra ska ge sig på ett lejon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in