Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Men nu har det pratats om att nyckeln, ska hängas upp i ladan? har då Lisa fått den uppgiften, att hänga upp den? I så fall har ju lena begått ett fel där!

Att låta en sommararbetare, 17 år ta ansvaret att gå upp i ladan, för att hänga upp nyckeln?
I så fall kan ju Lisa gått in i ladan?

Då känns detta väldigt fel! Va det så?

Är nog påhitt är väl ingen som har en nyckel hängandes så då hade inte försäkringar gällt...
2015-07-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Sure men använd inte orden "finns bevis" i din argumentation så köper jag den bättre.

Vad du köper är av mindre betydelse för mig..

Vad är din egen teori?
2015-07-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHolden
Vem körde fyrhjulingen?

En som har en fyrhjuling och använder den regelbundet. En som har mycket att förlora. En som har access till samtliga kända platser.

AJ stämmer in på samtliga dessa.
2015-07-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litehemligt
En som har en fyrhjuling och använder den regelbundet. En som har mycket att förlora. En som har access till samtliga kända platser.

AJ stämmer in på samtliga dessa.

Har AJ fyrhjuling? Det har jag inte läst.
Vet att det finns en yngre kille i området som har en dock.
2015-07-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Det krävs en väldigt kall mördare och sen går han och fiskar någon dag om det är sant. Tror knappast att dem kan hålla minen för polisen. Sen har dem bara sett lisa en vecka och det var hennes första dag hon åkte hem själv. Tror snarare att gärningsmanen känner lisa.

Han borde ha några skador på kroppen inget vi fått veta...
2015-07-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Problemet är att det är flera hundra meter mellan fodralet/mobildelar och displayen.

Ja, i så fall går det inte ihop. Vad är källan på att det var avstånd mellan delarna?
2015-07-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil

Jag vet att han har och använder en
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil

Men Aj kan ju också ha en!
Vet att det finns en yngre kille i området, som har just en fyrhjuling, han va med o letade redan på söndag kväll, då LH försvann!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Det krävs en väldigt kall mördare och sen går han och fiskar någon dag om det är sant. Tror knappast att dem kan hålla minen för polisen. Sen har dem bara sett lisa en vecka och det var hennes första dag hon åkte hem själv. Tror snarare att gärningsmanen känner lisa.

Den yngre brodern kunde uppenbarligen inte hålla minen då det vittnats om att han verkade "konstig"

Citat:
En annan person som känner bröderna berättar för Expressen att han träffat männen ett flertal gånger mellan Lisa Holms försvinnande och gripandet. Han menar att han nu i efterhand tänkt på att den yngre brodern agerat konstigt efter att Lisa Holm försvann.

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/

Vad säger dig att någon inte kan agera kyligt? Det var den yngre brodern som var och fiskade f.ö.
Citat:
– Hans fru höll på att laga middag och min yngre son var ute och fiskade. Hans storebror sa att han också tänkte gå ut om det nappade.
http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummer1337
Vad du köper är av mindre betydelse för mig..

Vad är din egen teori?
Min teori om det nu är av intresse är att GM sitter men min poäng i det här fallet var att inte använda sig av "finns bevis" i sin argumentation när det inte finns bevis.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
En fråga:

Vet vi med säkerhet om man hittat kroppen innan eller efter gripandet av litauerna??
Vid pressinformatör sa polisen att man tagit in dem för förhör och efter det hittades BO.
2015-07-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Men Aj kan ju också ha en!
Vet att det finns en yngre kille i området, som har just en fyrhjuling, han va med o letade redan på söndag kväll, då LH försvann!

"Kan" ja, men det är inget som är bekräftat. Bara en massa gissningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in