Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Är nog påhitt är väl ingen som har en nyckel hängandes så då hade inte försäkringar gällt...

Så har man inte på landet! där kan man göra så.
Man tror gott om alla, i lilla Blommberg!
2015-07-24, 20:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litehemligt
Ja, i så fall går det inte ihop. Vad är källan på att det var avstånd mellan delarna?

Karta:
http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg

Ge eller ta ett par meter..

I övrigt så är du ute och seglar. Dina förslag täcker inte ens hälften av faktum samt troliga faktum som finns.
Det största du med din teori, ska fråga dig själv är varför mjölkrummet/ladan är intressant ur krim-teknikernas perspektiv.
2015-07-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, och det skulle förklara förstörandet av telefonen. Den som gjorde det var ilsken. Min tanke är att Lisa kan ha hunnit ringa eller slå ett nummer innan hon övermannades.

I första hand så får man ju känslan utav någon typ av hämd någon som blivit dissad eller som stalkat henne.

Eller en hämdlysten tjej utav någon anledning typ hästtjejen som styckade en kvinna av svartsjuka.

Så alternativet en psykiskt sjuk galning någon som vill ha makten över en annans liv...
2015-07-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Så har man inte på landet! där kan man göra så.
Man tror gott om alla, i lilla Blommberg!

Tvivlar starkt på att man hänger nyckeln i en lada då det förekommit en massa inbrott och stölder i området tidigare.
2015-07-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
"Kan" ja, men det är inget som är bekräftat. Bara en massa gissningar.

Lättvindigt för honom att åka runt på, hur mycket har vi fått fram, om vad AJ har o inte har? o hans arbetare förflyttar ju sig runt ägorna, rätt fort, med en son!
2015-07-24, 21:00
Medlem
Citat:
Jo men handsken ska ha hittats efter första avspärrningen av ladan, väldigt märkligt att den inte hittades när ladan genomsöktes första gången.
Vet inte riktigt om det inlägget är att lita på alls, känns som en trådsanning rakt av.

Och varför stänga av ladan en gång till?
2015-07-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litehemligt
Jag vet att han har och använder en

Ok, då ska jag inte sätta mig emot. Svårt att lita på någon på Flashback, men säger du att det är så så lägger jag ner
2015-07-24, 21:01
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Och varför skulle hon fotat honom? Sannolikt var hon chockad och livrädd.
Tror du hennes spontana tanke i det läget är o fota gärningsmannen?

"det läget" vet vi ingenting om. Jag kan tänka mig många scenarion där Lisa fotar sin baneman innan mordet. Kameran kan sluka en hel del batteri dessutom, vilket inte direkt motsäger den teorin.
2015-07-24, 21:02
Medlem
Citat:
Tvivlar starkt på att man hänger nyckeln i en lada då det förekommit en massa inbrott och stölder i området tidigare.

Inbrott görs ju endå, utan nyckel!
2015-07-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Och varför stänga av ladan en gång till?

pga att man hittade handsken?!
Det vi vet är att den varit avspärrad två gånger, allt har hävts nu förutom utbyggnaden på gaveln.
2015-07-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ja, och du hade blivit inramad fortare än kvickt
De som visar kyla efter ett mord är ofta de som klarar sig längst undan lagens arm.
Hade det inte varit väldigt suspekt om bröderna plötsligt försvann och inte fanns på jobbet dagen efter?

En känslokall person psykopat eller en med autistisk störning. Ingen empati eller ånger...
2015-07-24, 21:06
Medlem
Citat:
Har AJ fyrhjuling? Det har jag inte läst.
Vet att det finns en yngre kille i området som har en dock.

Jag har inte heller läst det här. Men jag VET att han har och använder en regelbundet, varför jag ifrågasätter frånvaron av teorier i den här riktningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in