2015-07-24, 17:30
Medlem
http://www.expressen.se/gt/byggnad-i-lisa-holm-fallet-avsparrad/
Senaste artikeln, och avspärrningarna i slaktrummet är fortfarande kvar.
Sades att de var det för några dagar sedan också, men nu har vi bild på det!

Mest troligt att detta är mordplatsen!
2015-07-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Läs lite nyheter och artiklar är du snäll!
http://www.expressen.se/gt/fyndet-som-ledde-till-lisa-holm-17/ (Detta har hänt kolumnen)
Tiden de låser dörren är inte intressant då hon skickar ett sms vid 18.23... antagligen är de klara innan den tiden!

Men nu har det pratats om att nyckeln, ska hängas upp i ladan? har då Lisa fått den uppgiften, att hänga upp den? I så fall har ju lena begått ett fel där!

Att låta en sommararbetare, 17 år ta ansvaret att gå upp i ladan, för att hänga upp nyckeln?
I så fall kan ju Lisa gått in i ladan?

Då känns detta väldigt fel! Va det så?
2015-07-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Du siar så rätt, något riktigt avskyvärt har skett

En poliskår som sökt och hittat detaljer i terrängen under en vecka, blir naturligtvis fyllda av anspänning. Att som polis komma till en fruktansvärd konklusion, ger förstås fasansfulla effekter för vem som helst, framför allt de som jobbar mitt i denna avskyvärda skit.

Stor heder åt en formidabel polisinsats i detta ärende.
2015-07-24, 17:41
Medlem
Citat:
Eller så beror det på panik eftersom denna dödat någon? Kanske.
El kutym av MGM, krossa BO mobil initialt hade hittills gjort hen till en frier man
2015-07-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Men nu har det pratats om att nyckeln, ska hängas upp i ladan? har då Lisa fått den uppgiften, att hänga upp den? I så fall har ju lena begått ett fel där!

Att låta en sommararbetare, 17 år ta ansvaret att gå upp i ladan, för att hänga upp nyckeln?
I så fall kan ju Lisa gått in i ladan?

Då känns detta väldigt fel! Va det så?

Har läst lite smått om den här nyckeln i tråden, men aldrig sett något om det i media.
Är det någon som jobbar där som postat här och sagt att nyckeln hängs i ladan?
Jag vill säga trådsanning om den uppgiften, men väntar in eventuella källor.
2015-07-24, 17:44
Medlem
Citat:

Om Lisa hade haft telefonen i fickan, så hade inte Litauern tänkt på telefonen, just för att han inte tänkte rationellt.

När Litauern förstörde telefonen visar det på ilska. I annat fall hade han bara stängt av den och kastat den.
2015-07-24, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimer
En poliskår som sökt och hittat detaljer i terrängen under en vecka, blir naturligtvis fyllda av anspänning. Att som polis komma till en fruktansvärd konklusion, ger förstås fasansfulla effekter för vem som helst, framför allt de som jobbar mitt i denna avskyvärda skit.

Stor heder åt en formidabel polisinsats i detta ärende.
Polisen ger jag en fjäder i hatten... När de gråter ut i hundars hår o längtar sig tillbaka 100 år, då har något alldedes förskräckligt skett
2015-07-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om Lisa hade haft telefonen i fickan, så hade inte Litauern tänkt på telefonen, just för att han inte tänkte rationellt.

När Litauern förstörde telefonen visar det på ilska. I annat fall hade han bara stängt av den och kastat den.

Ja, jag förstår din tankegång, men det behöver ju inte gått till så.
GM kan ha tagit livet av Lisa, fått panik, sen försökt dölja spåren, genom att t.ex söka genom hennes fickor efter en telefon. För de flesta vet att en telefon är rätt så lätt att hitta.
Men visst, kan ha varit att hon tagit upp den och försökt ringa också.
2015-07-24, 17:50
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Har läst lite smått om den här nyckeln i tråden, men aldrig sett något om det i media.
Är det någon som jobbar där som postat här och sagt att nyckeln hängs i ladan?
Jag vill säga trådsanning om den uppgiften, men väntar in eventuella källor.

Ja det är en trådsanning !
Inge företagare skulle tänka tanken att hänga ut en nyckel till företaget i en lada .
Det första som skulle hända vore att Försäkringen skulle sluta att gälla , den kräver full kontroll över nycklar och koder till företagets lokaler .
Så detta om nyckel i ladan , glöm det .
2015-07-24, 17:51
Medlem
Citat:

Jag tror inte det handlade om panik initialt, snarare en besinningslöst vansinne, och ett besatt raseri som orsakade detta illdåd. Det förbryllar mig att raseriet gick ut över telefonen.

Om Litauern känt panik är det när polisen och Missing People dök upp och befann sig överallt..
2015-07-24, 17:52
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det blev egentligen kanske inte så fel.

Fuxborg avfärdar fynd i norr (Medelplana) men bekräftar att intressanta fynd gjorts i:
"en sydlig riktning från caféet"

Därav står frågan kring fynd - Skånings Åsaka Kyrka, fortfarande lite öppen. Platsen ligger en bra bit bort (2 mil), men den är i just en sydlig riktning från caféet.

Jag skulle dock hålla för troligt att det är ett par utomhusutövare som kanske varit i farten.
Eller som Fuxborg själv säger med skärpa:
"Det är mycket ryktesspridning"

Letat som en tok nu i tråden efter inlägget i tråden kring detta eventuella trosfynd vid kyrkan och om det skulle vara intressant i sökandet - och jag är helt säker på att det finns ett inlägg i tråden med en länk där polisen eller MPS säger att de gjort ett fynd tillhörande Lisa, i utkanten av ett större sökområde och att det ligger i sydostlig riktning, dvs hypotetiskt neråt Skånings-Åsaka kyrka, det hållet.
Hittar inte hur jag än söker....
2015-07-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Ja det är en trådsanning !
Inge företagare skulle tänka tanken att hänga ut en nyckel till företaget i en lada .
Det första som skulle hända vore att Försäkringen skulle sluta att gälla , den kräver full kontroll över nycklar och koder till företagets lokaler .
Så detta om nyckel i ladan , glöm det .

Ja, så tänkte jag också...
Men man vet aldrig i denna tråden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in