2015-07-20, 17:16
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du är bra på att förvränga vad jag skriver. Och vad du anser om motivet är rätt ointressant. Det finns inget som talar för våldtäkt, och det finns inget som talar för överfall.
Jo, under förutsättning nu att den aktuelle litauiske mannen med det knappt uttalbara namnet
är skyldig så lutar ALLt åt att det som föranledde en, skulle det visa sig, dödlig närkontakt
med LH var ingenting annat än sexuellt betingat.
En kåt balt med förmodat intag av diverse kemisk stimulantia - det går också bra helt utan
sånt förvisso - kan inte motstå impulsen att få njuta denna flickkropp som han mycket
väl kan ha haft viss koll på förut vilket underbyggs av faktumet att han hade sin dagliga
gärning i ladugårdsbyggnaden mitt emot det idylliska Blombergs café.
Kosta vad det ville - han skulle bara ha henne.
Det blev förmodligen inte som han tänkt sig på långa vägar. Ett fullkomligt urspårat
våldtäktsförsök med konsekvensen att han har en död flicka på halsen. Och henne
skyndar han sig sedan att gömma i avvaktan på något mera stadigvarande vilket
hiskeliga massor av folk i omgivningarna omsider spolierade totalt varför kroppen
blev kvar där den var. Och tur det för uppklarandet.
Hade han lyckats, ensam eller med hjälp av någon i sin närmaste krets, få iväg kroppen
och begrava den nånstans alternativt sänka i en sjö, så hade antagligen den här tråden
fortfarande legat i kategorin "Försvunna personer".

Ingenting i detta fall med balten som skyldig talar för annat än att det är sexualrelaterat.
Jag är fullkomligt övertygad om den saken.
Sen får du förstås tro vad du vill om vad som ligger bakom och vem som kan vara boven
istället.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-20 kl. 17:23.
2015-07-20, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Ja dom är säkert oroliga, speciellt mamma men jag tror nog att även dom har en aning om att han faktiskt kan vara skyldig. Speciellt som fru och bror ev inte har gett honom alibi. Även om man inte vill tro det om sin son....vi får se vad som händer!

Jag ser det som positivt att de inte gav honom ett falskt alibi. Det visar ju bara på ärlighet från deras sida. Det kan väl vara så enkelt att alla 3 inte var tillsammans just under de aktuella timmarna.

Under deras 6 år i Sverige så antar jag att de inte har gått hand i hand dygnet runt. Bröderna har säkert jobbat på olika tak emellanåt & handlat ensamma någon gång också, vore ju märkligt annars tycker jag.
2015-07-20, 17:20
Medlem
Citat:
Det är oartigt att kalla någon stollig.

Kan du redogöra för bevisningen och hur den ska kunna bemötas på ett seriöst sätt?

Citat:
Jag tänkte på sträckan i ditt exempel, hur långt var det. Jag skummade snabbt genom en artikel, och vad jag förstod var de inomhus hela tiden. Det är inte samma sak som att tvinga med någon i dagsljus nästan tre km.

Citat:
Jag har dåligt med information så några indicier har jag inte, annat än statistik. De flesta kvinnor i 20-årsåldern som utsätts för dödligt våld dödas av en jämnårig man som de känner.

Du är övertygad om NB:s skuld. Fram med bindande bevis.

Citat:
Jag tycker att det ser ut som ett dike. https://goo.gl/maps/W7HAp Vid fara för livet är man beredd att ta risker. GM kunde säkert hitta på ett mindre riskfyllt sätt för sig själv att röva bort Lisa om han ville det.

Citat:
Vi är inte alls överens om att majoriteten av alla våldtäktsmord begås av okända gärningsmän, och jag ser inte skymten av bindande bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Vad spelar deras inkomster för roll då det sannolikt handlade om ett sexuellt motiv och avsikten var att förgripa sig på LH ?
Kan lilla dåren utveckla vad det då spelar för roll om man tjänar 10 000 i månaden eller om man tjänar 100 000 i månaden i det fall man får för sig att förgripa sig på en tonårstjej?
Tror inte Litauern tänkte på inkomsten just då när den skeva driften i hans sjuka hjärna slog till och han fick för sig att han skulle ge sig på LH.
Idiotin är gränslös, man rodnar nästan när man läser inläggen.

Vad får dig att tro att det är sexuellt motiv ? Det har inte framkommit något om det! Som jag sa tidigare, så är dina inlägg så osmakliga, så man undrar? Hur står det till!
2015-07-20, 17:21
Medlem
Med tanke på att åklagare och poliser uttalar sig i media väldigt självsäkert så kan vi nog räkna med att dom har rätt man kanske rent av män eftersom yngre brodern fortfarade är misstänkt.

Jag tror inte att dom skulle våga gå ut och säga sånt dom gör annars med tanke på det stora mediala och allmänhetens intresse i detta fallet. Skulle ju aldrig slutas hata mot polis och åklagare om dom klantade sig totalt.
2015-07-20, 17:22
Medlem
hasselmuzs avatar
Angående bilden som åklagaren inte känner till ? Kan det vara så att någon i MP tagit en bild av MGM under det misstänkta beteendet i slutet på historien precis innan Lisa hittades. Det ska enligt GP vara en bild på de tre balterna om jag har fattat rätt

Vet någon om MP avråds ( förbjuds?) att ta bilder under eftersök?. Det känns ju inte etiskt helt ok.
2015-07-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Jag tror inte att det är Litauerna.
De tjänade bra betalt och hade bott där ett tag. Ser inget motiv på varför de skulle göra det?

Han fick väldiga drifter när Lisa helt plötsligt kom in i Boden och skulle låna ett vägguttag. Men Lisa ville inte och blev helt hysterisk så han fick panik och slog hamnaren i hjälmen på henne så den sprack
2015-07-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Angående bilden som åklagaren inte känner till ? Kan det vara så att någon i MP tagit en bild av MGM under det misstänkta beteendet i slutet på historien precis innan Lisa hittades. Det ska enligt GP vara en bild på de tre balterna om jag har fattat rätt

Vet någon om MP avråds ( förbjuds?) att ta bilder under eftersök?. Det känns ju inte etiskt helt ok.

Man får inte ta bilder alls, helst inte ha på mobilen och om man måste ta ett samtal så stannar hela gruppen under tiden. Den som ska ha kontakt med eventuellt polis eller MP är den utsedda gruppledaren. Om någon bild ska tas på något som verkar kunna vara spår är det även där gruppledaren som har den uppgiften.
2015-07-20, 17:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Liten uppdatering efter dagens skörd av besvärande saker på MGM.

1. Suttit häktad på sannolika skäl över en månad.
2. Brorsan och frugan sticker hem till Litauen med svansen mellan benen och kniper käft.
3. Inte ens den tidigare så pratglada morsan säger ett dyft.
4. Brorsan och frugan vittnar till nackdel för MGM.
5. Råkar själv "hitta" handsken i ladan.
6. Uppehöll sig på Martorp utan godtagbar anledning.
7. Uppträder aggressivt mot MPS och grips strax innan kroppen hittas.
8. Motsätter sig att följa med till förhör och får gripas i bostaden.
9. En hel del fynd från BO görs i närheten av MGMs bostad.
10. Advokaten påstår att bevis kan vara planterade. (foliehattvarning)
11. Är väl förtrogen med både området vid kafeet och fyndplatsen.
12. Det finns teknisk bevisning som binder MGM till BOs kropp eller ägodelar.
13. Har inte lyckats bortförklara teknisk bevisning.
14. Åklagaren säger att bevisläget är gott.
15. Polisen säger att allt pekar mot MGM.
16. Polisen säger att allt pekar mot mord.
17. AJ har sett MGM stryka omkring vid kafeet på söndag eftermiddag. (obekräftad)
18. Mikropartiklar från MGM hittade på BO. (obekräftad)
2015-07-20, 17:32
Medlem
Så börjar alltsammans klarna.

För de som läst vad jag skrivit om fallet är det inget nytt.

Till skillnad mot idioterna här inne så förstod alla med minsta hjärnverksamhet att mord/dråp-platsen är den närmsta ladan och att kroppen sedan placerats på Martorp.

Det var enkelt att räkna ut endast med hjälp av avspärrningstiden på platserna. Och det lilla som sagts.

Bevisläget har alltså stärkts YTTERLIGARE mot 35-åringen de senaste veckorna och fallet är nu 100% klart enligt mig.

Att ha all denna info. Kropp, dödsorsak, mord/dråp-vapen, tillhörigheter, vittnen, förhör och INGENTING pekar i någon annan riktning än till 35-åringen torde i sådana fall vara unikt.

När man har alla dessa detaljer är det garanterat ett uppklarat fall.

Det mest intressanta nu är motivet. Varför gick det snett??
Nånting som var meningen att inte gå såhär fel, gjorde det ändå. Varför?

Bilden som sägs ha tagits på förövarna pekar troligen ut fyndplatsen för hjälmen.
2015-07-20, 17:35
Bannlyst
jag skulle kunna säga att det finns tonvis med dna av mgm i form av spermier och sen skriva det i sitationstecken (obekräftat) tror ändå så, vi får se
2015-07-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Det värsta är att när den sista Balten frias så kommer det ändå att finnas så många här i denna tråden som kommer hävda att mördarna blev släppta.

Hoppas att de nu anklagade får en enorm summa pengar för allt lidande nu & ännu mer pengar för att de för evigt blir stämplade som mördare i Sverige av många.

Men sluta nu, snälla...
Alla tre är misstänkta för brott.
Misstankar kvarstår för kvinnan (skyddande av brottsling) och brorsan (vet inte vilken misstanke, men det nämns att han varit inblandad i brottet)

Citat:
35-åringens bror är fortfarande misstänkt för inblandning i brottet och 35-åringens hustru är fortfarande misstänkt för skyddande av brottsling.
http://www.skovdenyheter.se/article/nya-uppgifter-om-mordet-pa-lisa-holm/

Bara för att man släpps betyder det inte att man är oskyldig!
Ingen är dömd, men åtal kommer att väckas, sanna mina ord! Sen får vi se vart det leder!
Om ingen av de tre blir dömda, så kan jag vara beredd att säga att de är oskyldiga, men inget talar för att de blir frikända av det vi fått reda på idag!
2015-07-20, 17:37
Medlem
Qwarts avatar
Anledningen till att Lisa hittades i närområdet berodde säkert som flera skrivit, att MGM inte räknat med sånt pådrag direkt, om nu polisen är på rätt spår.

Och det jag vill komma till, var att en bekant som bor i närheten av caféet var i polisförhör redan natten till mån 8 juni, vilket även kan hända att MGM var.

En teori
• Något slår slint på MGM och mord begås i ladan.

• Kroppen flyttas till Martorp direkt efter det, då de ska jobba i ladan dagen efter.

• MGM försöker fixa alibi i Källby.

• Men redan natten till mån 8 juni tas bl.a MGM in på förhör, vilket gjorde att läget blev "låst" och de fick sitta lugnt i båten.

Vet att snarlika teorier skrivits, men funderar på om det finns nån som vet eller skrivit att MGM förhördes redan natten till mån 8 juni.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in