Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Du är bra på att förvränga vad jag skriver. Och vad du anser om motivet är rätt ointressant. Det finns inget som talar för våldtäkt, och det finns inget som talar för överfall.
Jo, under förutsättning nu att den aktuelle litauiske mannen med det knappt uttalbara namnet
är skyldig så lutar ALLt åt att det som föranledde en, skulle det visa sig, dödlig närkontakt
med LH var ingenting annat än sexuellt betingat.
En kåt balt med förmodat intag av diverse kemisk stimulantia - det går också bra helt utan
sånt förvisso - kan inte motstå impulsen att få njuta denna flickkropp som han mycket
väl kan ha haft viss koll på förut vilket underbyggs av faktumet att han hade sin dagliga
gärning i ladugårdsbyggnaden mitt emot det idylliska Blombergs café.
Kosta vad det ville - han skulle bara ha henne.
Det blev förmodligen inte som han tänkt sig på långa vägar. Ett fullkomligt urspårat
våldtäktsförsök med konsekvensen att han har en död flicka på halsen. Och henne
skyndar han sig sedan att gömma i avvaktan på något mera stadigvarande vilket
hiskeliga massor av folk i omgivningarna omsider spolierade totalt varför kroppen
blev kvar där den var. Och tur det för uppklarandet.
Hade han lyckats, ensam eller med hjälp av någon i sin närmaste krets, få iväg kroppen
och begrava den nånstans alternativt sänka i en sjö, så hade antagligen den här tråden
fortfarande legat i kategorin "Försvunna personer".
Ingenting i detta fall med balten som skyldig talar för annat än att det är sexualrelaterat.
Jag är fullkomligt övertygad om den saken.
Sen får du förstås tro vad du vill om vad som ligger bakom och vem som kan vara boven
istället.