Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Håller inte med. På CS fanns inte ett smack och hon åkte dit. Här kommer det att räcka och bli över ändå ska du se. Kan man binda honom till gärningen så kommer man att komma fram till att det finns ingen annan trolig GM och då blir det fällande dom.

Det med Schürrer var väl att hon igenkändes av kvinnan hon attackerade först?
Det kan väl inte jämföras?
I detta fall läcker det nu ut självklarheter. Att de menar att den häktade inte kan förklara hur man hittat spår av honom på henne, eller hennes tillhörigheter, ändå åklagaren säger att NFS kommer att använda månader på bevisen är märkligt. Att han inte kan förklara varför han var en viss plats, det tyder väl på att han inte uppfattat allvaret i situationen. Det rör sig antagligen om ett tillgrepp eller annan stöld, och han vill skydda sin lillebror.
På hans person har de i alla fall inte hittat något, det hade gjort samma natt som han greps, men om det hörde vi inget.
DNA-spår har den egenskapen att de kan flyttas, så ingen kan dömas enbart på dessa.
Låt oss säga att jag vill ha åklagaren misstänkt för stöld. Jag kollar hennes avfallsdunk, hittar en del skräp med hennes DNA på, detta lägger jag i hop med kartonger , och inne i kartonger där stöldgodset har varit. Stöldgodsets märkta originalförpackningar alltså. Samtidigt torkar jag av något avfall på plagg som jag köpt på GinaTricot, där jag anonymt säger jag såg henne ta dessa.
Därefter lägger jag allt detta i hennes egen avfallsdunk igen. De kommer att hitta hennes DNA på plaff som fortfarande har prislappen på, samt det andra.