Citat:
Ursprungligen postat av
Xbaser
Dina uppgifter verkar vara ifrågasatta, kanske helt utan anledning.
Mitt fetade skulle jag vilja ha mer konkretiserat ifall du bor på kullen. En "relativt nyöppnad Pizzeria" skriver du. Har den slagit upp porten under 2015, eller förra året? Fanns den för tre år sedan, eller har den funnits under fem år eller mer?
Vad innebär "relativt nyöppnad"?
"Pizzeria Källby drivs av Tomas Özbeck som är lokalhyresgäst hos Götenebostäder.
– Pizzerian är samlingspunkten på kvällarna, här är alltid mycket folk, säger han.
Tomas Özbeck är trots sin unga ålder redan en erfaren pizzabagare.
– Jag arbetade på en pizzeria i åtta år innan jag bestämde mig för att starta eget.
Sedan två år tillbaka driver han Pizzeria Källby. Någon osäkerhet inför att bli egen
företagare kände han aldrig.
- Det har bara varit roligt och min familj har stöttat mig hela tiden.
Han bor i Lidköping tillsammans med sin mamma, pappa och två syskon – en storebror
och en lillasyster. På fritiden tycker han om att spela fotboll men jobbet tar mycket tid.
Varje dag kör han till sin pizzeria i Källby som har öppet från klockan elva alla dagar i
veckan.
– På dagarna är här lugnt men på kvällarna är det alltid mycket folk, Det är den enda
restaurangen så det blir att alla samlas här, säger han.
Förutom pizza finns det även kebab på menyn och den populäraste pizzan är just en kebabpizza.
Företagsam. Tomas Özbecks åker varje dag till sin pizzeria, som är enda restaurangen i
Källby och därmed lockar mycket folk."
Publ 2006 i GöteneBo, information från Götenebostäder. Pizzerian (adress Sjökvarnsvägen 25 A, Källby) torde alltså ha öppnat 2004.
Källa:
http://pdfooina.org/k-5668116.html