2015-07-14, 13:23
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Har haft 20w innan och nu har jag 30w och den är köpt från FT och inga problem hittills. Om det blir problem skickar dem en ny som jag har hört.

Funderade på 20w som var billigare, fast det skiljde bara någon enstaka dollar mellan 20w och 30w så det fick bli den senare.

Är du nöjd med din?
Har även kollat på större saker men istick verkar vara optimal storlek, sen behöver jag ju inte all den extra kraften (än).

Så här skriver de om returer:

Citat:
Ursprungligen postat av Fasttech
Do products come with warranties?
Unless otherwise noted on the product page, product warranty is 6 months counted from the date of initial shipment of order.

Within 3 months after initial shipment of order:
Upon returning, defective items are replaced and shipped back to customers for free. Return shipping reimbursement is USD 40 or 50% of the item's price, whichever is lower.

3 to 6 months after initial shipment of order:
Upon returning, defective items are replaced and shipped back to customers for free. Return shipping reimbursement is unavailable.

Afterwards:
Customers may still send defective items back to FastTech. FastTech passes those items back to their manufacturers and helps coordinating the repair. Customers are responsible for shipping charges both ways.

Depending on the problem, fees may be assessed by the manufacturers. FastTech will contact customers before committing the repairs.

Det låter ju helt ok. I värsta fall om nåt pajar efter 6 mån o garantin inte täcker är det bara köpa nytt.
Senast redigerad av pung-kula 2015-07-14 kl. 13:43.
Citera
2015-07-14, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Funderade på 20w som var billigare, fast det skiljde bara någon enstaka dollar mellan 20w och 30w så det fick bli den senare.

Är du nöjd med din?
Har även kollat på större saker men istick verkar vara optimal storlek, sen behöver jag ju inte all den extra kraften (än).

Så här skriver de om returer:

Det låter ju helt ok. I värsta fall om nåt pajar efter 6 mån o garantin inte täcker är det bara köpa nytt.

Ja, jag är mycket nöjd med den. Mig har inte hänt att det skall gå sönder några produkter från FT som är "Authentic"
Citera
2015-07-15, 18:47
Medlem
Zot^s avatar
Har ni några tips på smaker? Har kört med vanlig "Tobacco" smak från www.bedfordslims.com men den är slut nu. Det är den mest autentiska och välgjorda tobaksmaken jag har testat hittills. Dock vore det ju najs om jag slapp punga upp med 15 USD frakt bara för en eller två flaskor e-ciggvätska.

Röker någon Hangsen E-liquid med vattenmelon smak nu men tröttnar rätt fort. Skulle vilja ha något som smakar som en vanlig Camel cigg. Om ni har några tips så kom gärna med dem.
Citera
2015-07-15, 20:54
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Åfan, låter obehagligt. En polare sa att e-cigg gav honom bröstsmärtor, då körde han 18mg efter ca 20 timmars uppehåll från nikotin.

Hur drar du ner röken i lungorna?

Jag vejpar numera två olika styrkor och smaker vid sidan om varandra eftersom jag inhalerar på olika sätt.

Gs-h2 tanken har inte så stora lufthål så man kan bara dra en munfull rök och sedan dra ner i lungorna, blir som halsbloss på cigg. Därför kör jag ca 18mg och tobakssmak på den när jag är sugen på cigg.

Nautilusen (som nu funkar riktigt bra) är fylld med en fruktsmak med styrkan 6mg, där går det att dra ner röken direkt i lungorna, något som inte gick när jag fyllde den med 16mg. Eller det gick, men det var inte trevligt.
Fick din vän bara bröstsmärtor eller mådde han även illa? Jag drar ner röken som med en vanlig cigarett, suger in rök i munnen för att sedan andas genom näsan så det dras ner den vägen. Alltså inga halsbloss, men har inte rökt på min e-cigg på ett tag nu. Kan testa igen när jag kommer hem från semestern.
Citera
2015-07-15, 21:54
Medlem
warp10s avatar
Ni som ligger på 18-24mg, vad har ni för utrustning och vad har ni för pg/vg?
Citera
2015-07-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warp10
Ni som ligger på 18-24mg, vad har ni för utrustning och vad har ni för pg/vg?

https://www.fasttech.com/p/2106401

Pg 70%
VG 30%
Citera
2015-07-17, 01:07
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Fick din vän bara bröstsmärtor eller mådde han även illa? Jag drar ner röken som med en vanlig cigarett, suger in rök i munnen för att sedan andas genom näsan så det dras ner den vägen. Alltså inga halsbloss, men har inte rökt på min e-cigg på ett tag nu. Kan testa igen när jag kommer hem från semestern.

Han nämnde inget om illamående som jag minns.

Lyckades själv drabbas av illamående häromkvällen, efter flera timmar utan nikotin satt jag och vejpade ca 18mg i 30 minuter och reste mig sedan hastigt, inte så kul.

På starka juicer kör jag med metoden snap inhaling, alltså en munfull rök, låt den försöka söka sig ut och sedan drar jag ner den i lungorna.
Citera
2015-07-19, 00:07
Medlem
Har skaffat en vamo v6 med ställbar wattstyrka(3-20)
Många säger att runt 7-8 watt är bra för fruktsmak, ska jag då ställa in den på 14-16?
Undrar eftersom jag har en dual coil(evod2)
Tack på förhand!
Citera
2015-07-19, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Har skaffat en vamo v6 med ställbar wattstyrka(3-20)
Många säger att runt 7-8 watt är bra för fruktsmak, ska jag då ställa in den på 14-16?
Undrar eftersom jag har en dual coil(evod2)
Tack på förhand!

För fruktsmak kör jag på 14-15w. Det är bara ställa till olika w och se vilken smakar bäst
Citera
2015-07-19, 15:47
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
För fruktsmak kör jag på 14-15w. Det är bara ställa till olika w och se vilken smakar bäst

Exakt! Allmän vetskap; Olika juicer smakar olika på olika watt så de bara testa tills man hittar sin "sweetspot". Finns till och med boxar som minns dina inställningar när man byter clero...

Anyway. Ni som disukterar iStick där kan jag LUGNT rekommendera dem. Har två 30w som funkar riiiiktigt fint till mina Nautilus Mini. 12mg kör jag nu, sweetspot för mig är såklart beroende på resistance men på en 1.6ohn-coil så är det 14-15w. Bra med rök och tight sug, precis som med cigg, det gillar jag iaf - därför har jag ingen sub-ohm tank men tack vare iStick 30w kan klara 0.4-ohm tankar så är man åtminstone lite framtidssäker om något spännande skulle dyka upp...

Edit: Inte att förglömma - beställ skins i en annan färg än den ni väljer så kan man byta lite och greppet känns nice och samtidigt skyddar lite, vet inte hur många gånger jag vält mina där skinnet inte får det att låta som porslin går i sönder.
Senast redigerad av eggshells 2015-07-19 kl. 15:51.
Citera
2015-07-20, 16:20
Medlem
Någon som hsr erfarenhet av elcigg.ses's E-juice-märke SWE? Står att de ska stå öppna i en vecka för bäst smak, vad tycker ni om dessa? Jämfört med t.ex deras vanliga märke på ejuice?
Citera
2015-07-22, 14:11
Medlem
elliezs avatar
Jag är helt ny på det där med e-cigg och skulle behöva lite hjälp av andra e-rökare.

Jag köpte ett E-smart Twinpack från electrocigarette.se. Jag tror att jag köpte på tok för stark nikotinhalt (24mg) för när jag tar ett bloss så river det nästan sönder halsen och jag måste ta min astmamedicin, därför blir det nästan bara munbloss. Min plan är ju att sluta med cigg helt och har därför inte tagit någon idag, men det är svårt att stilla röksuget med min e-cigg då jag inte kan ta halsbloss.

En kompis till mig sa att jag ska fylla på med e-juice när jag har mellan en tredjedel och hälften kvar i "tanken", men hur blir det då om jag ska gå mellan två olika smaker? Jag menar, jag vill ju inte att min green tea-smak ska smaka körsbär.

Funkar det att ha vilka e-juicer som helst eller bör jag gå efter ett särskilt märke?
Hur gör jag för att rengöra min e-cigg? Har hört att rengöring är väldigt viktigt.

Hoppas någon sitter inne med svar på mina frågor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in