2015-07-22, 23:43
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliez
Jag är helt ny på det där med e-cigg och skulle behöva lite hjälp av andra e-rökare.

Jag köpte ett E-smart Twinpack från electrocigarette.se. Jag tror att jag köpte på tok för stark nikotinhalt (24mg) för när jag tar ett bloss så river det nästan sönder halsen och jag måste ta min astmamedicin, därför blir det nästan bara munbloss. Min plan är ju att sluta med cigg helt och har därför inte tagit någon idag, men det är svårt att stilla röksuget med min e-cigg då jag inte kan ta halsbloss.

En kompis till mig sa att jag ska fylla på med e-juice när jag har mellan en tredjedel och hälften kvar i "tanken", men hur blir det då om jag ska gå mellan två olika smaker? Jag menar, jag vill ju inte att min green tea-smak ska smaka körsbär.

Funkar det att ha vilka e-juicer som helst eller bör jag gå efter ett särskilt märke?
Hur gör jag för att rengöra min e-cigg? Har hört att rengöring är väldigt viktigt.

Hoppas någon sitter inne med svar på mina frågor

Du kan blanda e-juicer med varandra hur du vill.... det spelar ingen roll vad det är för nic %, märke, smak, pg/vg blandning osv.... hur resultatet (smaken blir på hopkoket) är en annan femma.
Själv blandar jag gärna ifall jag misstänker att blandningen kan resultera i kanske även bättre än vad smakerna är var för sig.... & ibland har man tur.

När du skall till att fylla på.... kör då antingen med samma smak eller smak som troligen blandar sig väl med den du redan har i tanken .... eller, häll ut det som är kvar.... skölj rent tanken med varmt vatten.... låt torka... & fyll på nytt.... inte svårare än så. "Rengöring väldigt viktigt".... för att få bort den smak som man haft i tanken...jepp! annars så är det bara att köra på.... du kommer ju regelbundet att byta dina coils/brännarhuvuden i alla fall.

Jag har aldrig ens prövat 24 mg då jag personligen tycker att 18mg är tillräckligt för mig.... å andra sidan kör jag endast mouth to lung (kör du direct lung inhales & speciellt sub ohm så smakar det vidrigt med hög nic halt).
Senast redigerad av GreenStuff 2015-07-22 kl. 23:48.
Citera
2015-07-25, 16:44
Medlem
pruttmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Någon som hsr erfarenhet av elcigg.ses's E-juice-märke SWE? Står att de ska stå öppna i en vecka för bäst smak, vad tycker ni om dessa? Jämfört med t.ex deras vanliga märke på ejuice?
Jag har just nu deras Hallon samt Dödskalle (hallon/lakrits)
Riktigt mumsiga men har inte testat låta dem stå utan rökte direkt som de kom, kan dock tänka mig att det blir lite tydligare smak om de får gotta till sig. De rekommenderas iaf, köpte först en 10ml hallon o den va så god att ja rökte upp den på 2 dagar så fick beställa mera
Citera
2015-07-25, 17:23
Medlem
Citat:
Någon som hsr erfarenhet av elcigg.ses's E-juice-märke SWE? Står att de ska stå öppna i en vecka för bäst smak, vad tycker ni om dessa? Jämfört med t.ex deras vanliga märke på ejuice?

"steeping e liquid" oftast gäller 2 timmar till 4 timmar. Kanske deras är lite annorlunda. Googla för "steeping e liquid"
Citera
2015-07-26, 19:12
Medlem
pung-kulas avatar
Fick hem min istick från ft häromdagen.
Enligt den medföljande manualen så ska batterisymbolen blinka och skärmen slockna när den är färdigladdad. På min så fylls batterisymbolen gradvis, först från en plupp, sen två etc tills det bara är en plupp kvar.
Nu blinkar alla pluppar, alltså hela batteriet och skärmen har inte stängt av sig, precis som i den här videon. Är det något fel?

Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Inte att förglömma - beställ skins i en annan färg än den ni väljer så kan man byta lite och greppet känns nice och samtidigt skyddar lite, vet inte hur många gånger jag vält mina där skinnet inte får det att låta som porslin går i sönder.

Det borde jag ha tänkt på. Kör helt utan skin nu...

Edit:
Nu slocknade den äntligen!
Den blinkade en bra stund och inte bara 15 sek som i manualen. Normalt?
Citat:
Ursprungligen postat av manualen
when fully charged, the indicator will stop flashing and keep shining for 15 seconds then go out.
Senast redigerad av pung-kula 2015-07-26 kl. 19:31.
Citera
2015-07-26, 20:32
Medlem
warp10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliez
Jag är helt ny på det där med e-cigg och skulle behöva lite hjälp av andra e-rökare.

Jag köpte ett E-smart Twinpack från electrocigarette.se. Jag tror att jag köpte på tok för stark nikotinhalt (24mg) för när jag tar ett bloss så river det nästan sönder halsen och jag måste ta min astmamedicin, därför blir det nästan bara munbloss. Min plan är ju att sluta med cigg helt och har därför inte tagit någon idag, men det är svårt att stilla röksuget med min e-cigg då jag inte kan ta halsbloss.

En kompis till mig sa att jag ska fylla på med e-juice när jag har mellan en tredjedel och hälften kvar i "tanken", men hur blir det då om jag ska gå mellan två olika smaker? Jag menar, jag vill ju inte att min green tea-smak ska smaka körsbär.

Funkar det att ha vilka e-juicer som helst eller bör jag gå efter ett särskilt märke?
Hur gör jag för att rengöra min e-cigg? Har hört att rengöring är väldigt viktigt.

Hoppas någon sitter inne med svar på mina frågor

kör på 18 eller 16mg, lägre kan bli svårt att gå med dina prylar. skulle du köra på 16mg å green tea men inte känner dig riktigt nöjd så pröva att byt till en tobakssmak för dom mättar lite mer än frukt och godis.
Citera
2015-07-26, 22:55
Medlem
Tack för svar ang SWE juicen! Uppskattas!

En till fråga, för ett par år sedan sa alla att tobaksmaken aldrig smakade tibak, möjligtvis som tobak i oförbränd form.
Har detta utvecklats? Någon som vet tobaksmak som smakar brinnande tobak?
Mvh
Citera
2015-07-27, 08:27
Medlem
Citat:
Tack för svar ang SWE juicen! Uppskattas!

En till fråga, för ett par år sedan sa alla att tobaksmaken aldrig smakade tibak, möjligtvis som tobak i oförbränd form.
Har detta utvecklats? Någon som vet tobaksmak som smakar brinnande tobak?
Mvh

Som man säger smaken är som baken. Du måste själv hitta den smak som passar dig
Citera
2015-07-27, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Som man säger smaken är som baken. Du måste själv hitta den smak som passar dig
Jo men om den smakar som brinnande tobak eller inte är väl inte SÅ subjektivt?
Citera
2015-07-29, 01:33
Medlem
Tjena!
Jag sitter på en mekanisk mod och tänkte blanda lite egna vätskor men jag lyckas inte få till det riktigt. Jag köpte hem tre stycken smaker ifrån mount baker samt vg ifrån apoteket "Glycerol APL" eftersom jag vape:ar med en RDA och vill köra 100%VG. Blandningen jag körde var ca 6ml essens på 24ml VG och jag vet att VG inte ger någon boost åt smaken precis, men tre dagar senare och den smakar fortfarande inget vidare, riktigt kasst helt enkelt.

Någon som har ett tips på hur de blandar Uppskattas stort!

Smakerna jag köpte vad blåbär, grönt äpple och extreme ice (vilket är den enda som blivit liiite bättre)..
Citera
2015-07-30, 00:44
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wholteza
Tjena!
Jag sitter på en mekanisk mod och tänkte blanda lite egna vätskor men jag lyckas inte få till det riktigt. Jag köpte hem tre stycken smaker ifrån mount baker samt vg ifrån apoteket "Glycerol APL" eftersom jag vape:ar med en RDA och vill köra 100%VG. Blandningen jag körde var ca 6ml essens på 24ml VG och jag vet att VG inte ger någon boost åt smaken precis, men tre dagar senare och den smakar fortfarande inget vidare, riktigt kasst helt enkelt.

Smakerna jag köpte vad blåbär, grönt äpple och extreme ice (vilket är den enda som blivit liiite bättre)..
Nu framgår det inte riktigt på vilket sätt det smakar kasst. Helt enkelt.
Men mount baker är i mitt tycke ren och skär skit. Med undantaget Coumarine Pipe Tobacco, som är den kanske bästa vaniljsmaken jag hittat hittills.

Generellt måste alla MBV juicer steepat minst 10 dagar innan de utvecklar sin "tänkta" smak, men själv gillar jag dom inte alls. Det mesta smakar hostmedicin i mitt tycke.

Om du menar att det smakar för lite så får du öka på koncentrationen.
Men jag tror att det du måste göra, utan att veta ditt problem fullt ut, är att låta blandningarna steepa minst 10-14 dagar.
Citera
2015-07-30, 10:42
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wholteza
Tjena!

Hmm VG från apoteket, klart intressant om man vill göra DIY, tack för tipset!
Det såg ju klart billigare ut än i webbshopar som marknadsför det för ecigg, men är det helt ren VG?

Tar gärna emot tips om var man kan köpa PG billigt ;-)

Har du provat att värma blandningen i vattenbad? Såg online att vissa gör det. Folk verkar använda sig av en jävla massa tekniker: shaking, heating, breathing, steeping, streathing.
Citera
2015-07-30, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Hmm VG från apoteket, klart intressant om man vill göra DIY, tack för tipset!
Det såg ju klart billigare ut än i webbshopar som marknadsför det för ecigg, men är det helt ren VG?

Tar gärna emot tips om var man kan köpa PG billigt ;-)

Har du provat att värma blandningen i vattenbad? Såg online att vissa gör det. Folk verkar använda sig av en jävla massa tekniker: shaking, heating, breathing, steeping, streathing.

En liter VG för 145:-
http://kosmetikkompaniet.se/product....category_id=48
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in