Citat:
Ursprungligen postat av
elliez
Jag är helt ny på det där med e-cigg och skulle behöva lite hjälp av andra e-rökare.
Jag köpte ett E-smart Twinpack från electrocigarette.se. Jag tror att jag köpte på tok för stark nikotinhalt (24mg) för när jag tar ett bloss så river det nästan sönder halsen och jag måste ta min astmamedicin, därför blir det nästan bara munbloss. Min plan är ju att sluta med cigg helt och har därför inte tagit någon idag, men det är svårt att stilla röksuget med min e-cigg då jag inte kan ta halsbloss.
En kompis till mig sa att jag ska fylla på med e-juice när jag har mellan en tredjedel och hälften kvar i "tanken", men hur blir det då om jag ska gå mellan två olika smaker? Jag menar, jag vill ju inte att min green tea-smak ska smaka körsbär.
Funkar det att ha vilka e-juicer som helst eller bör jag gå efter ett särskilt märke?
Hur gör jag för att rengöra min e-cigg? Har hört att rengöring är väldigt viktigt.
Hoppas någon sitter inne med svar på mina frågor

Du kan blanda e-juicer med varandra hur du vill.... det spelar ingen roll vad det är för nic %, märke, smak, pg/vg blandning osv.... hur resultatet (smaken blir på hopkoket) är en annan femma.
Själv blandar jag gärna ifall jag misstänker att blandningen kan resultera i kanske även bättre än vad smakerna är var för sig.... & ibland har man tur.
När du skall till att fylla på.... kör då antingen med samma smak eller smak som troligen blandar sig väl med den du redan har i tanken .... eller, häll ut det som är kvar.... skölj rent tanken med varmt vatten.... låt torka... & fyll på nytt.... inte svårare än så. "Rengöring väldigt viktigt".... för att få bort den smak som man haft i tanken...jepp! annars så är det bara att köra på.... du kommer ju regelbundet att byta dina coils/brännarhuvuden i alla fall.
Jag har aldrig ens prövat 24 mg då jag personligen tycker att 18mg är tillräckligt för mig.... å andra sidan kör jag endast mouth to lung (kör du direct lung inhales & speciellt sub ohm så smakar det vidrigt med hög nic halt).