2016-09-06, 19:47
Medlem
willzors avatar
Jag är hyffsat insatt på området, men jag har aldrig insett att det finns folk på FB som är intresserade.

Fråga mig vad ni/du vill.
Jag bygger egna coils, jag "brygger"(Blandar) min egen joz(e-vätska), och jag "droppar" allt som oftast.

Jag äger/har; RX200, RX200S; Smok TFV8, Avocado 24 (Geekvape) och också ett par kopior. "THE KENNEDY 24" från Kennedy Vapors är en den enda dripper jag ber er glömma..
Utöver det så startade jag på/med en "Kangertech subox mini" starterkit.

Här är min setup idag;
Rx200s med en DotMod Petri V2.

http://imgur.com/a/6AGpt
Citera
2016-09-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willzor
Fråga mig vad ni/du vill.

Jag äger/har; RX200, RX200S; Smok TFV8, Avocado 24 (Geekvape) och också ett par kopior. "THE KENNEDY 24" från Kennedy Vapors är en den enda dripper jag ber er glömma..

Varför ska vi glömma Kennedy?
Citera
2016-09-07, 16:53
Medlem
willzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Varför ska vi glömma Kennedy?
Enkel anledning, den är inte så bra som man tror. Det finns många, billigare och mer lättbyggda RDA's för mindre pengar.
Citera
2016-09-10, 23:40
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Tänkte att jag skulle börja trappa ner långsamt med vapeandet. Men jag är sugen på att testa att blanda min egen juice. Basvätska med nikotin och essenser, var hittar man dessa och är dessa också mycket billigare att köpa online från utlandet? Jag har handlat mycket från fasttech och är nöjda med dom men dom verkar inte (hittar i.a.f. inga) ha essenser och har ett begränsat utbud av basvätska.

esmokes.se verkar ha mycket och Inaweras essenser verkar vara intressanta då dom verkar vara mer högkoncentrerade. Spontant tänker jag att cocos, mjölk/grädde och ytterligare en frukt kan bli gott.

Någon som har koll på detta med att blanda själv?

/#LOUDmouth#
Citera
2016-09-12, 19:42
Medlem
Pinno80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Tänkte att jag skulle börja trappa ner långsamt med vapeandet. Men jag är sugen på att testa att blanda min egen juice. Basvätska med nikotin och essenser, var hittar man dessa och är dessa också mycket billigare att köpa online från utlandet? Jag har handlat mycket från fasttech och är nöjda med dom men dom verkar inte (hittar i.a.f. inga) ha essenser och har ett begränsat utbud av basvätska.

esmokes.se verkar ha mycket och Inaweras essenser verkar vara intressanta då dom verkar vara mer högkoncentrerade. Spontant tänker jag att cocos, mjölk/grädde och ytterligare en frukt kan bli gott.

Någon som har koll på detta med att blanda själv?

/#LOUDmouth#
köpte Chemnovatic Basvätska från esmokes, 2 essenser, capella sweet strawberry och capella simply vanilla, blev ju helt ok men är nog inget jag skulle köpa som färdigblandad ejuice. skulle rekommendera att köpa mer än 2 essenser, finns ju recept osv på nätet
Citera
2016-09-12, 19:43
Medlem
Pinno80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Hur tycker du Coolfiren är? Något du kan rekommendera, ska köpa nytt o börjat titta på denna, räcker batteriet för en dags vejpande?
ska köpa den om nån dag, återkommer med svar
Citera
2016-09-12, 20:13
Medlem
Precis beställt en e-ciggarett men undrar främst hur ni gör för att ta med den till jobbet och liknande? Röker ni vanliga cigarretter när man inte är hemma eller finns det bra behållare för att inte mundelen ska bli smutsig om man har den i ficken typ?
Citera
2016-09-13, 21:36
Medlem
Snöjs avatar
Nyss hemkommen ifrån UK där jag varit i flera månader, där jag även började vapea (subohm). Jag visste inte att detta fanns innan jag åkte, och det var ganska fascinerande att det låg vape-butiker på nästan varannan gata överallt. Nu när jag är tillbaka i sverige har jag dock ingen aning om hur läget ser ut. Hur får jag tag i e-juice? Är det bättre att beställa ifrån UK eller finns det bra (trovärdiga) sidor inrikes? Kan man köpa juice med nikotin ifrån dessa inrikessidor? Finns det en FAQ nånstans hur man vapear på svenska, eller någon som vill dra igenom lite snabbt?
Citera
2016-09-13, 21:51
Medlem
Egiraffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Nyss hemkommen ifrån UK där jag varit i flera månader, där jag även började vapea (subohm). Jag visste inte att detta fanns innan jag åkte, och det var ganska fascinerande att det låg vape-butiker på nästan varannan gata överallt. Nu när jag är tillbaka i sverige har jag dock ingen aning om hur läget ser ut. Hur får jag tag i e-juice? Är det bättre att beställa ifrån UK eller finns det bra (trovärdiga) sidor inrikes? Kan man köpa juice med nikotin ifrån dessa inrikessidor? Finns det en FAQ nånstans hur man vapear på svenska, eller någon som vill dra igenom lite snabbt?

Jag fick min vape idag från en svensk sida
http://swecig.se/e-cigarett-startpaket/ego-aio.html

Snabb leverans och är riktigt nöjd med den.
Citera
2016-09-14, 00:39
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egiraff
Jag fick min vape idag från en svensk sida
http://swecig.se/e-cigarett-startpaket/ego-aio.html

Snabb leverans och är riktigt nöjd med den.
Tack! Jag var kanske lite oklar men jag har alltså en vaporizer redan, jag behöver bara juice. De hade litegrann där men de flesta flaskorna är ganska små; det går åt i snitt 5-10ml/dag för mig så större flaskor hade ju varit att föredra. Finns det andra sidor folk handlar ifrån med större utbud/möjlighet att välja storlek på smakerna?
Citera
2016-09-14, 02:54
Medlem
zammas avatar
Av alla tre el cigg jag ägt har jag märkt en störig sak.
Smaken slutar vara god efter ett par blåst. Varje jävla påfyllning. 5 bloss senare. God smak borta. Är det nått fel i hur jag gör eller ska man satsa på dyrare grejer?
Citera
2016-09-14, 10:15
Medlem
Pinno80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Tack! Jag var kanske lite oklar men jag har alltså en vaporizer redan, jag behöver bara juice. De hade litegrann där men de flesta flaskorna är ganska små; det går åt i snitt 5-10ml/dag för mig så större flaskor hade ju varit att föredra. Finns det andra sidor folk handlar ifrån med större utbud/möjlighet att välja storlek på smakerna?
http://esmokes.se/ har väl ganska stort utbud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in