Citat:
Okej, min polare ska låta mig testa hennes på 9mg, så ska vi se om det blir bättre. Jag får dock hjärtklappningar av allt, så ska nog inte oroa mig så mycket. Blev lite nojjig i natt. Att fixa sin egen tobak verkar lite onödigt mycket jobb.
Lungorna mår säkert bättre men är lite skeptisk mot att det är helt ofarligt med alla dessa kemikalier. Har dock gått från ett paket om dagen till 3 cigaretter, vilket jag tycker är gångbart även om jag saknar det "skabbiga" med cigartterna.
Lungorna mår säkert bättre men är lite skeptisk mot att det är helt ofarligt med alla dessa kemikalier. Har dock gått från ett paket om dagen till 3 cigaretter, vilket jag tycker är gångbart även om jag saknar det "skabbiga" med cigartterna.
Det enda som teoretiskt skulle vara illa (förutom nikotinet, men där är det ju en smula blandat) är väl om vejpdonet överhettar och du får i dig förbränningsprodukter. Fortfarande otroligt mycket mindre än vid rökning.
Om du inte själv märkt en stor skillnad efter ett par månader med drastiskt minskad cigarettkonsumtion så tippar jag att du är ganska ung ännu
Det där med hjärtklappning etc - har du ändrat dina kaffe- eller cola-vanor på sista tiden?
Vad du beskriver låter ju som ren nikotin-överdos, men alla förändringar kan medverka till att nervsystemet får litet spel.
Man kan faktiskt vara storrökare, men överkänslig för nikotin. När jag började vejpa förstod jag äntligen varför min mamma (som rökte 20-40 om dagen i 50+ år) alltid absolut vägrade nikotinplåster efter att ha testat en gång. Hon sade att de gav henne vidrig hjärtklappning och illamående.
Jag själv är inte fullt lika känslig som hon, men det är bara att konstatera att jag när det gäller nikotin är en mkt ineffektiv rökare, men istället en effektiv vejpare. Två bloss på 16mg eller mer får mig att må illa. Trots det så röker jag gärna det starkaste cigaretterna som kan fås, utan nämnvärda nikotinförgiftningssymptom.
Och det är faktiskt rätt enkelt att själv blanda ner en e-juice. Man kan t.o.m. fylla på med ren VG eller PG direkt i tanken/cartomizern om man vill. Blir litet ojämnt i början, men funkar.
(Att smaken blir svagare har jag aldrig upplevt som ett problem, men jag är tydligen litet hyperkänslig på den fronten. Godaste köpta juicen var ngt från Liberty Flights som jag spädde ner från 36mg till mellan 8mg och 12mg, helt tillräckligt med smak för mig också i den svagaste.)