2015-07-07, 12:19
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Okej, min polare ska låta mig testa hennes på 9mg, så ska vi se om det blir bättre. Jag får dock hjärtklappningar av allt, så ska nog inte oroa mig så mycket. Blev lite nojjig i natt. Att fixa sin egen tobak verkar lite onödigt mycket jobb.

Lungorna mår säkert bättre men är lite skeptisk mot att det är helt ofarligt med alla dessa kemikalier. Har dock gått från ett paket om dagen till 3 cigaretter, vilket jag tycker är gångbart även om jag saknar det "skabbiga" med cigartterna.

Det enda som teoretiskt skulle vara illa (förutom nikotinet, men där är det ju en smula blandat) är väl om vejpdonet överhettar och du får i dig förbränningsprodukter. Fortfarande otroligt mycket mindre än vid rökning.

Om du inte själv märkt en stor skillnad efter ett par månader med drastiskt minskad cigarettkonsumtion så tippar jag att du är ganska ung ännu

Det där med hjärtklappning etc - har du ändrat dina kaffe- eller cola-vanor på sista tiden?
Vad du beskriver låter ju som ren nikotin-överdos, men alla förändringar kan medverka till att nervsystemet får litet spel.

Man kan faktiskt vara storrökare, men överkänslig för nikotin. När jag började vejpa förstod jag äntligen varför min mamma (som rökte 20-40 om dagen i 50+ år) alltid absolut vägrade nikotinplåster efter att ha testat en gång. Hon sade att de gav henne vidrig hjärtklappning och illamående.
Jag själv är inte fullt lika känslig som hon, men det är bara att konstatera att jag när det gäller nikotin är en mkt ineffektiv rökare, men istället en effektiv vejpare. Två bloss på 16mg eller mer får mig att må illa. Trots det så röker jag gärna det starkaste cigaretterna som kan fås, utan nämnvärda nikotinförgiftningssymptom.

Och det är faktiskt rätt enkelt att själv blanda ner en e-juice. Man kan t.o.m. fylla på med ren VG eller PG direkt i tanken/cartomizern om man vill. Blir litet ojämnt i början, men funkar.
(Att smaken blir svagare har jag aldrig upplevt som ett problem, men jag är tydligen litet hyperkänslig på den fronten. Godaste köpta juicen var ngt från Liberty Flights som jag spädde ner från 36mg till mellan 8mg och 12mg, helt tillräckligt med smak för mig också i den svagaste.)
Citera
2015-07-10, 16:29
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Puffat på i någon månad nu men har börjat må så jäkla dåligt av det. Får hjärtklappningar och mår illa hela tiden, röker 18mg med någon päronsmak jag fick av polarn och varje gång så känns det som hjärtat ska banka ur kroppen. Aldrig känt så med vanliga cigaretter. Tråkigt då jag gillar idén med.

Åfan, låter obehagligt. En polare sa att e-cigg gav honom bröstsmärtor, då körde han 18mg efter ca 20 timmars uppehåll från nikotin.

Hur drar du ner röken i lungorna?

Jag vejpar numera två olika styrkor och smaker vid sidan om varandra eftersom jag inhalerar på olika sätt.

Gs-h2 tanken har inte så stora lufthål så man kan bara dra en munfull rök och sedan dra ner i lungorna, blir som halsbloss på cigg. Därför kör jag ca 18mg och tobakssmak på den när jag är sugen på cigg.

Nautilusen (som nu funkar riktigt bra) är fylld med en fruktsmak med styrkan 6mg, där går det att dra ner röken direkt i lungorna, något som inte gick när jag fyllde den med 16mg. Eller det gick, men det var inte trevligt.
Senast redigerad av pung-kula 2015-07-10 kl. 17:28.
Citera
2015-07-12, 22:17
Medlem
Tja! Har förr haft en eGo med Kanger clearomizer.
Tänkte ta tag i vejpandet igen.

Är skillnaden mellan en eGo twist med random clearo och en sub-ohm med passande batteri jättestor? Är det mycket svårare att hantera en sådan förångare?
Mvh
Citera
2015-07-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Tja! Har förr haft en eGo med Kanger clearomizer.
Tänkte ta tag i vejpandet igen.

Är skillnaden mellan en eGo twist med random clearo och en sub-ohm med passande batteri jättestor? Är det mycket svårare att hantera en sådan förångare?
Mvh
Funderar nu på en iTaste vv4, någo som testat? Är evod 2 bra till den?
Tack på förhand!
Citera
2015-07-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Funderar nu på en iTaste vv4, någo som testat? Är evod 2 bra till den?
Tack på förhand!

Läs lite om det här men varför satsar du inte på istick som är mycket bättre och är billigare!?

https://www.fasttech.com/search?iTaste%20vv4
https://www.fasttech.com/products/0/...00mah-variable
Citera
2015-07-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enator12
Läs lite om det här men varför satsar du inte på istick som är mycket bättre och är billigare!?

Vet inget om fasttech men i svenska shoppar kostar vv4:an mycket mindre än istick:en
Ligger på ca 350 kontra 550
Citera
2015-07-13, 19:08
Medlem
Då vet du nu att det finns att köpa den från fasttech mycket billigare och även bättre
Citera
2015-07-13, 19:24
Medlem
Citat:
Då vet du nu att det finns att köpa den från fasttech mycket billigare och även bättre
Har dom äkta grejjer då? Tullen från Kina är rätt saftig enligt min erfarenhet dock :/
Men tack för hjälpen!
Citera
2015-07-13, 19:46
Medlem
Det har dem äkta äkta grejer och du får INTE betala någon tull.
Citera
2015-07-14, 03:27
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:

Nu går även jag i tankar om att skaffa lite bättre hårdvara. Mitt 1100mah batteri duger väl, men om det dör tvingas jag använda ett 650mah batteri som inte ens håller en kväll på 3-4h.

Nedan kommer lite frågor:

Jag har funderat på en iStick 30w, skulle ni rekommendera den och håller batteriet över dagen?

Har läst lite på nätet och folk skriver att det är bra hårdvara för bra pris men här i Sverige verkar den betydligt dyrare än i andra länder.

Billigaste jag hittat från svensk shop var 436kr från e-bloss.se exkl frakt eller 479 från cigoteket som har en fysisk butik på Östermalm.

Det känns såklart lockande att beställa den från fasttech för att spara en slant men samtidigt tänker jag att om nåt strular så blir eventuella garantiärenden säkert betydligt jobbigare om jag köper den från Asien, sen är väl leveranstiden rätt lång på produkter innehållandes batterier från fasttech?

Har även sett en klon på lightyourfire.se som heter smart 20 för 389kr. Är kloner något att ha?
Citera
2015-07-14, 04:32
Medlem
pung-kulas avatar
Skitsamma!

Från ft är det ju typ halva priset så jag slog till på en 30w nyss. Skippade strömadapter då jag redan har massa mobilladdare hemma, det enda jag behövde köpa till var en 510/ego adapter och kalaset landade på 257kr.

Återkommer förmodligen med omdöme längre fram.
Citera
2015-07-14, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Skitsamma!

Från ft är det ju typ halva priset så jag slog till på en 30w nyss. Skippade strömadapter då jag redan har massa mobilladdare hemma, det enda jag behövde köpa till var en 510/ego adapter och kalaset landade på 257kr.

Återkommer förmodligen med omdöme längre fram.

Har haft 20w innan och nu har jag 30w och den är köpt från FT och inga problem hittills. Om det blir problem skickar dem en ny som jag har hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in